آوای جنوب

حضور مسؤولان صندوق کارآفرینی امید در روستاهای گچساران/اقدام قابل تحسینی که منجر به تولید و اشتغال روستاها می‌شود+تصاویر

کارکنان صندوق کارآفرینی امید در اقدامی قابل تحسین با حضور در روستاهای شهرستان گچساران برای طرح‌های اشتغال‌زایی آنها تشکیل پرونده دادند.
آوای جنوب
کارکنان صندوق کارآفرینی امید در اقدامی قابل تحسین با حضور در روستاهای شهرستان گچساران برای طرح‌های اشتغال‌زایی آنها تشکیل پرونده دادند.

به گزارش آوای جنوب، مسؤولان صندوق کارآفرینی امید استان کهگیلویه و بویراحمد در اقدامی متفاوت و قابل توجه برای رونق تولید و اشتغال روستائیان و تسهیل در انجام امور به سراغ روستائیان رفتند.

ارسلان حسن‌پور مدیر صندوق کارآفرینی امید کهگیلویه و بویراحمد در همین خصوص گفت: برای کمک به روستائیان و تسهیل در انجام امور به جای اینکه مردم مستقیم به صندوق کارآفرینی امید مراجعه کنند این بار مسؤولان به سراغ مردم در روستاهای گچساران رفتند.

وی عنوان کرد: مسؤولان این صندوق در شهرستان گچساران در روستاهایی که فاصله کمی با هم داشتند مستقر شدند تا برای متقاضیان طرح‌های اشتغال روستایی، تشکیل پرونده بدهند.

این مسؤول عنوان کرد: رئیس و کارکنان صندوق کارآفرینی امید با حضور در روستاهای سربیشه دهستان امامزاده جعفر مستقر شدند و متقاضیان روستاهای کلاغ‌نشین، ماهور باشت و بید زرد که فاصله کمی با این روستاها دارند به مسؤولان مراجعه و برای آنها تشکیل پرونده داده شد.

حسن‌پور تعداد متقاضیان در این روستاها را افزون بر ۵۰ نفر ذکر کرد و گفت: متقاضیان در سامانه طرح کارا ثبت‌نام کردند و طرح آنها در کمیته فنی و کارگروه استانی اشتغال روستایی مورد تایید قرار گرفته است.

مدیر صندوق کارآفرینی امید عمده طرح‌های متقاضیان این روستاها را مربوط به حوزه صنایع دستی دانست و گفت: به متقاضیان متناسب با طرح و نیازمندی‌های آنان که توسط کارشناسان بررسی شده بین ۱۰ تا  ۵۰۰ میلیون تومان وام اشتغال پرداخت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ایجاد اشتغال در روستاها به کاهش مهاجرت به شهرها و رونق در روستاها منجر می‌شود، افزود: تسهیل در امور و صرفه جویی در وقت از مهمترین مزیت‌ها و اقدام صندوق کارآفرینی امید با حضور در روستاها است.

این مسؤول خاطرنشان کرد: این اقدام می‌تواند الگویی مناسب در کشور معرفی شود تا تولید و اشتغال در روستاها رونق بگیرد.

حسن‌پور خواستار شناسایی ظرفیت‌های روستایی توسط فرمانداران و بخشداران شد و گفت: صندوق کارآفرینی امید استان از طرح‌های اشتغال روستایی که بازار محور باشد حمایت می‌کند.

وی عنوان کرد: یکی از طرح های صندوق کارآفرینی امید هر روستا یک محصول است که فرمانداران و بخشداران در این زمینه همکاری و مساعدت کنند.

این مسوول در پایان گفت: تسهیلات اشتغال روستایی از محل صندوق توسعه ملی است که با نرخ ۶ درصد به متقاضیان پرداخت می شود‌.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president