آوای جنوب

عرضه مشروبات الکلی دربرخی از سفره‌خانه‌های غیرمجاز دهدشت/فرماندار کهگیلویه: تا اطلاع ثانوی پلمب

فرماندار کهگیلویه خواستار پلمب سفره‌خانه‌های غیرمجاز تا زمان اخذ مجوز قانونی و تعهد کتبی مبنی بر عدم کشتار غیرمجاز شد.
آوای جنوب
فرماندار کهگیلویه خواستار پلمب سفره‌خانه‌های غیرمجاز تا زمان اخذ مجوز قانونی و تعهد کتبی مبنی بر عدم کشتار غیرمجاز شد.

جعفر نیکبخت صبح امروز در نشست ساماندهی کشتار خواستار اقدام سریع دستگاه‌های متولی در پلمب سفره‌خانه‌های غیرمجاز شد و اظهار داشت: سفره‌خانه‌های غیرمجاز و قصابی‌های غیرمجاز در این مراکز باید تا زمان اخذ مجوز تعطیل شوند.

فرماندار کهگیلویه گفت: ادارات خدمات‌رسان همه انشعابات این مراکز را قطع کنند برای این کار نیاز به مجوز قضایی هم وجود ندارد.

نیکبخت گفت: تجربه نشان داده در شهرستان با خواهش نمی‌شود کار کرد.

نیکبخت با بیان اینکه مراجع قضایی همکاری لازم را با ادارات متولی در پلمب سفره‌خانه‌های غیرمجاز داشته باشد تصریح کرد: تا اطلاع ثانوی از فعالیت این مراکز جلوگیری شود و زمان اخذ مجوز تعهد کتبی دهند که جلوی سفره‌خانه کشتار غیرمجاز نداشته باشند بلکه گوشت مورد نیاز خود را از مراکز مجاز عرضه گوشت تهیه کنند.

فرماندار کهگیلویه گفت: فعالیت قصابی‌های غیرمجاز رونق را از کشتارگاه گرفته و قصابی‌های غیرمجاز را در معرض ورشکستگی قرار داده است.

رئیس شورای سلامت کهگیلویه افزود: فعالیت این قصابی‌ها از نظر بهداشتی منطقی نیست گرچه منبع درآمد برای آنهاست.

نیکبخت همچنین با اشاره به تعیین قیمت گوشت قرمز در مرکز استان افزود: بر خلاف سال‌های گذشته که قیمت گوشت در کهگیلویه درصدی پایین‌تر از مرکز استان بود اما امسال قیمت مصوب استان در شهرستان اعمال خواهد شد.

وی،گفت: هنوز قیمت مصوب رسما به ما اعلام نشده اما بر اساس خبر رسانه‌ها برای بز و گوسفند ۴۴ هزار،بزغاله و بره ۵۴ هزار و گاو ۴۲ هزار تومان به ازای هر کیلو تعیین شده است.

رئیس میراث فرهنگی کهگیلویه مطرح کرد
عرضه مشروبات الکلی دربرخی از سفره‌خانه‌های غیرمجاز دهدشت
رئیس میراث فرهنگی کهگیلویه با اشاره به فعالیت ۱۳ واحد سفره‌خانه در شهرستان گفت:برخی از این واحدها به بهانه سفره‌خانه به عرضه مواد دخانی و مشروبات الکلی می‌پردازند.

سیاوش زمان صبح امروز در نشست ساماندهی کشتار با اشاره به فعالیت ۱۳ واحد سفره‌خانه غیرمجاز در سطح شهر اظهار داشت: این واحدها از انشعابات غیرمجاز هم استفاده می‌کنند.

رئیس میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه عرضه دخانیات را از دیگر معضلات برخی از این مراکز برشمرد و گفت:معلوم نیست در سفره‌خانه‌های غیرمجاز چه می‌گذرد! این سفره‌خانه‌ها بهانه‌ایست برای عرضه مشروبات الکلی و مواد دخانی.

زمان با بیان اینکه در کشتار هر دام ۳۰ درصد ضایعات بوده و باید از چرخه مصرف خارج شود،گفت: این در حالی است که قصابی‌های غیرمجاز ضایعات را غیر بهداشتی دفع می‌کنند و خطرات بسیاری برای سلامتی مردم در پی دارد.

زمان،تصریح کرد: تداوم کشتار غیرمجاز در شهرستان علاوه بر تهدید سلامت مردم باعث تعطیلی قصابی‌های مجاز خواهد شد.

وی به اقدامات انجام شده در گشت‌های مشترک اشاره کرد و گفت:نتیجه بازدیدها طی دو مرحله به دادستان گزارش داده شده است.

وی، از راه‌اندازی کشتارگاه غیربهداشتی و انتقال لاشه دام به مراکز قصابی غیرمجاز در فیلگاه خبر داد و افزود:گوشت مورد عرضه در این مراکز سالم نیست.

این مسؤول با تأکید بر ضرورت پیگیری مصوبه‌ها و حصول نتیجه تصریح کرد:ما فقر مصوبه در شهرستان نداریم فقر از اجرای مصوبه است،انتظار داریم فرماندار دستور فرماید خروجی جلسات و مصوبات مثمرثمر باشد.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president