آوای جنوب

برگزاری نماز باشکوه عید سعید فطر در بام نفت ایران/امام جمعه گچساران: نگذاریم رهبری مظلوم بماند+تصاویر

همزمان با سراسر کشور نماز عید سعید فطر در گچساران بام نفت ایران برگزار شد.
همزمان با سراسر کشور نماز عید سعید فطر در گچساران بام نفت ایران برگزار شد.

به گزارش آوای جنوب از گچساران، صبح امروز همزمان با سراسر کشور نماز عید فطر به امام حجت الاسلام سید امین الله حجازی و با حضور اقشار مختلف مردم و روزه‌داران که در یک ماه خالصانه بندگی خدا را انجام داده‌ بودند، برگزار شد.

براساس این گزارش، مردم مومن، ولایتمدار و خداجوی گچساران از نخستین ساعات اولیه صبح با در دست داشتن سجاده و زیرانداز‌ برای اقامه نماز عید فطر خود را به مجموعه ورزشی پدخندق این شهرستان رساندند.

حضور چشمگیر مرد و زن، پیر و جوان، نوجوانان و دخترانی که امسال  به سن تکلیف رسیده بودند جلوه‌ای خاصی به این مراسم داده بود.

 در حاشیه این مراسم،   بسیج دانشجویی گچساران اهدا شاخه‌های گل به مومنان روزه دار و پخش کارت هدیه منقوش به دعای امام زمان (عج) و توزیع شربت صلواتی از سوی شهرداری دوگنبدان   در بین نمازگزاران شور و حال خاصی به این مراسم داده بود.

 این مهم در حالی رقم خورد که در طول روزهای گذشته با توجه به اینکه نماز عید سعید فطر در مجموعه  پدخندق شرکت بهره‌برداری نفت گچساران برگزار می‌شد طی روزهای گذشته  مجموعه مدیران  و نیروهای خدماتی این شرکت نفت، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، شهرداری دوگنبدان، کمیته امداد و دیگر مسوولان شهرستانی شبانه روز با تلاش و همیت خود این مجموعه را برای برگزاری نماز باشکوه عید سعید فطر آماده کردند.

خطیب جمعه گچساران:
نگذاریم رهبری مظلوم بماند
امام جمعه گچساران گفت: کاری نکنیم که در آن دنیا مواخذه شویم که چرا گوش به فرمان رهبرمان نبوده‌ایم و نگذاریم رهبری مظلوم بماند.

صبح امروز نماز عید فطر گچساران به امامت حجت‌الاسلام سید امین‌الله حجازی امام جمعه و با حضور مسوولان و  اقشار مختلف مردم در مجموعه ورزشی پد خندق این شهرستان برگزار شد.

 سید امین الله حجازی در خطبه‌های نماز عید فطر این شهرستان با تبریک فرا رسیدن این عید خجسته به ملت بزرگ ایران و به همه مسلمانان اظهار کرد: این روز، روز بزرگی است که همه مومنان از سوی خداوند پاداش خود را دریافت می‌کنند.

 امام جمعه گچساران ادامه داد:  آنانی که در یک ماه بندگی خدا را به جا آوردند روز پاداششان همچون روز قیامت فرا رسیده است.

 وی با بیان اینکه یوم الله فطر روز اطاعت، یکپارچگی، یاس شیطان و پیروزی انسان‌های مومن است، ابراز کرد: امروز پس از یک ماه روزه داری و بندگی شکرگزار نعمت های الهی هستیم و به طور قطع نیکوکاران پاداش خود را در این روز دریافت خواهند کرد.

 حجازی با اشاره به فرمایشات امیر المومنین (ع) بیان کرد:  اگر در دنیا کسی را پیدا کردید که مشکل داشت این انسان می‌تواند بار شما را  در دنیا سبک کند و در قیامت به شما تحویل دهد.

خطیب جمعه گچساران اذعان کرد: لذا اگر فقیری را می‌شناسید آن را مغتنم بشمارید تا در فردای قیامت توشه‌ای برای شما باشد و اگر بتوانیم  همه با هم تلاش کنیم در جامعه دیگر فقیری وجود نداشته باشد و دیگر شاهد این معضلات نخواهیم بود.

 امام جمعه گچساران  تصریح کرد: انسان باید به اندازه ضرورت خود در این دنیا مال نگه دارد پس بنابراین کمک به فقرا همیشه باید یک مومن را در نظر داشته باشد.

 وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری  در ۱۴ خرداد ماه در مقایسه‌ای  بین دو حکومت در دوران امام علی (ع)  و دوران امام،ایشان فرمودند: آن گونه که امام علی (ع) مظلوم بود امام هم مظلوم بود و این موضوع همچنان ادامه دارد.

 حجازی تصریح کرد: رهبر انقلاب فرمودند، من مظلوم هستم و این را جانشین امام زمان (عج) می‌گوید و این را جوانان امروز باید به خوبی درک و احساس کنند.

  وی خاطرنشان کرد: کاری نکنیم که در آن دنیا مواخذه شویم که چرا گوش به فرمان رهبرمان نبوده‌ایم.

 امام جمعه گچساران در ادامه  با اشاره به تشییع مرحوم مهندس نشاطی که از حادثه دیدگان سانحه  سقوط پرواز تهران – یاسوج بودند، گفت: مراسم تشییع مهندس نشاطی فر روز یک شنبه هفته آینده خواهد بود.

حجازی با تقدیر و تشکر از فرماندار شهرستان، مدیرعامل شرکت نفت، مدیر خدمات شرکت نفت، شهرداری، کمیته امداد و عوامل زیرمجموعه این ادارات   اظهار کرد: از عواملی که در برگزاری هرچه باشکوه‌تر عید سعید فطر  در این شهرستان همکاری داشته‌اند، تقدیر و تشکر دارم.

گزارش از علی‌مراد کاظم پور

 

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president