آوای جنوب

حاج حسین کاجی راوی دفاع مقدس در گچساران:شاهد دوره‌ی ۷+۱ در دفاع مقدس بودیم/هر که با علی زمان در افتاد؛ ورافتاد

به گزارش آوای جنوب از گچساران، حسین کاجی از فرماندهان دوران دفاع مقدس در یادواره شهدای محلات گچساران که غروب امروز و با حضور جوانان پرشور انقلابی در مسجد شهیدان گچساران برگزار شد، با تبریک به مناسبت هفته دفاع مقدس اظهار کرد: تمام اعتبار ما شهیدان هستند و باید سعی کنیم در این دنیا و آن دنیا از شهدا جدا نشویم.

به گزارش آوای جنوب از گچساران، حسین کاجی از فرماندهان دوران دفاع مقدس در یادواره شهدای محلات گچساران که غروب امروز و با حضور جوانان پرشور انقلابی در مسجد شهیدان گچساران برگزار شد، با تبریک به مناسبت هفته دفاع مقدس اظهار کرد: تمام اعتبار ما شهیدان هستند و باید سعی کنیم در این دنیا و آن دنیا از شهدا جدا نشویم.
وی ادامه داد: بدانیم و آگاه باشیم آن چیزی که امروز داریم ثمره خون شهدایی است که خون دادند تا این انقلاب بماند.
کاجی تصریح کرد: در سی و هفتمین سالگرد دفاع مقدس باید گفت مدیریت جهادی و نبرد انقلابی یعنی دفاع مقدس ما.
این روایتگر تفحص با بیان اینکه اگر بخواهیم در خصوص دفاع مقدس سخن گفت باید گفت یک به علاوه ۷ چرا که یکسال بنی صدر مدیریت کرد که تمام عملیات به شکست انجامید و ۷ سال دیگر را امام مدیریت کرد.
وی افزود: اگر می‌گوییم با مدیریت جهادی می‌توان از مشکلات عبور کرد برای این است که در دفاع مقدس این جواب داد.
کاجی اذعان کرد: دنیا دید که ما با دشمن چه کردیم و نتیجه آن جنگ سرنگونی صدام بود و بس.
وی ادامه داد: امروز شلمچه و صحنه‌های جنگ آن جسم جنگ است ولی روح آن مردانگی‌های رزمندگان ما هنوز پابرجا است.
این راوی دوران دفاع مقدس با بیان اینکه از پیروزی انقلاب تا شروع جنگ ۲۲ ماه طول کشید در همین مدت دشمن بیش از دو هزاربار به ما تجاوز کرده است و این جنگ قبل از جنگ هشت ساله ما بود و مشاهده می‌کنیم چه تعداد شهدا؛ اسیر و جانباز قبل از جنگ داریم، عنوان کرد: اینها را باید به نسل جوان انتقال دهیم تا برخی در دانشگاهها نگویند میشد جنگ را مدیریت کرد و جنگ را انجام نداد.

این روایتگر تفحص با اشاره به یادواره شهدای محلات گفت: در این یادواره شهدا دور هم جمع شده‌ایم تا بدانیم امروز وارث خون چه بزرگانی هستیم، ۴ هزار و ۶۰۰ نفر از بچه‌های ما هنوز برنگشته‌اند و در بیابان‌ها شلمچه، جزیره فاو و جزیره مجنون در خاکریزها و نیزارها مانده‌اند.

وی در ادامه با اشاره به عملیات خیبر که دشمن در آن عملیات یک میلیون و۶۳۰ هزار انواع مهمات بر سر ما ریخت، بیان کرد: در آن عملیات حتی صدا به صدا هم نمی‌رسید.

کاجی خاطرنشان کرد: هفته مقدس بهترین فرصت است تا بگوییم هر که با آل علی در افتاد ور افتاد و باز هم بگوییم اگر یک بار دیگر با علی در افتادند ور خواهند افتاد.
وی تصریح کرد: دنیا و رسانه‌های دنیا مشاهده کردند چگونه بسیجیان ما در سنین کم بزرگان رژیم بعث را تحقیر کردند.
این روایتگر تفحص ادامه داد: ما با چشمانمان دیدیم صدام چگونه تحقیر شد و قبر امروز صدام گویای همه چیز است اما امروز ایران اسلامی در اوج عزت و افتخار به سر می برد.
کاجی ابراز کرد: ما هم امروز می‌دانیم مشکلاتی است و گرانی وجود دارد اما اعتقاد داریم این مشکلات حل خواهد شد و از مشکلات امروز نیز عبور خواهیم کرد چنان که از کردستان با آن وضعیت عبور کردیم؛ از بنی صدر نیز عبور کردیم و امروز نیز باید گفت به مثابه رودل کردن می ماند و از این مرحله نیز عبور خواهیم کرد و اگر قرار است صدای کسی در بیاید این خانواده شهدا هستند که باید صدایشان بلند باشد.
وی با اشاره به شهید زین الدین و نقش او گفت: زین الدین بزرگ مردی با سن کم بود که کاری در دفاع مقدس کرد که از هر کسی بر نمی‌آمد انسان‌های زیر مجموعه او بودند که هر کدام بیست سال از او بزرگتر بودند.
کاجی ادامه داد:مگر می‌شد کسی با زین الدین زندگی کند و نماز اول وقت نخواند او بزرگی بود که در نماز شبش دیگر متعلق به خودش نبود.
وی افزود: مرحوم نخودکی ۱۲۰۰ بار برای امام رض(ع) قرآن ختم کرد و همیشه توصیه به سفارش نماز اول وقت داشت و شهدای ما و معنویت آنها اینگ ونه بود.
کاجی خاطرنشان کرد: ما باید یادمان باشد در همین ایام حضرت زینب(س) هیچ وقت نماز شبش ترک نشد چنانکه شهید زین الدین سفارش می‌کرد و می‌گفت ما اینجا آدم‌های نماز شب خوان با حساب و کتاب می‌خواهم.
وی گفت: حضرت یوسف(ص) می‌گوید در چاه من و خدا بودیم و در همان تاریکی‌ها عزیز خدا شدم و وقتی عزیز مصر شدم دیگر برایم مهم نبود چرا که من عزیز خدا بودم.
این روایتگر تفحص اظهار کرد: ما سرمایه‌های بزرگی بنام شهدا داریم و ما باید با الگوگیری و درس از آنها و یاد آنها شفاعت بجوییم.
کاجی افزود: بدانید شهدا حاضر و ناظر اعمال ما هستند پس مراقب باشید و اینها را خانواده شهدا می‌دانند که شهدا ناظر و حاضر بر اعمال ما هستند.

این راوی دوران دفاع مقدس ادامه داد: شما بسیجیان وارث چنین مقاومت‌هایی هستید با چشمان خودم دیدم وقتی که ماشین پیکر پاک شهداء را به عقب می‌برد همان طور که امروز در خیابان‌ها آب پاشی می‌کنند به پهنای همان ماشین خون بچه‌ها قطره قطره در مسیر خاکریز پخش شده بود.
وی تصریح کرد: ما دیدیم شهید فرزند مدافع حرم وقتی رفت خواستگاری و پدر دختر بهش گفت خودت و مادرت تنها آمده‌اند و پسر به درد آمد و وقتی شب پسر شهید با پدرش درد دل می کرد پدرش در خواب گفت برای مراسم بله برون کاری می‌کنم که تا آخر عمر برایت به یادگار بماند و این را شهید رضایی در خواب به پسرش می‌گوید و شبی که با مادرش برای بله برون می ‌وند مشاهده می‌کنند حاج قاسم سلیمانی نیز برای همراهی آنها می‌آید و بر این اساس است که می‌گویم شهدا ناظر و حاضر بر اعمال ما هستند.
وی اذعان کرد: دعا کنیم که شهدا دست ما را بگیرند و آهای بچه هیئتی‌ها در خیمه های عزاداری هایمان شهدا را فراموش نکنید.
کاجی ابراز کرد: در دفاع مقدس حرهای بسیاری داشتیم که با خدا معامله کردند و باید از آنها درس بگیریم و بدانید شما بچه هیئتی‌ها ماموریت بزرگی دارید./

علی مراد کاظم پور

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president