آوای جنوب

وقتی تاجگردون برای فریب افکارعمومی دست به دامان ستارخان و باقرخان شد!

» وقتی تاجگردون برای فریب افکارعمومی دست به دامان ستارخان و باقرخان شد!

آوای جنوب

امروز رسانه های نزدیک به تاجگردون از نامه نماینده مردم گچساران وباشت به رئیس شورای شهر تبریز خبر دادند .

آوای جنوب- در این نامه که متن آن منتشر شده تاجگردون با اعلام اینکه در یاسوج مناطقی به نام ستارخان وباقر خان نام گذاری شده از وی خواست تا خیابانی به نام سردار اسعد بختیاری در مرکز استان آذربایجان شرقی نام گذاری شود.

خواهر خواندگی بین شهر‌ها و کشور‌ها یکی از قرارداد‌هایی است که از مدت‌ها قبل بین کشور‌هایی که با هم مشترکات فرهنگی، هنری، تاریخی و… دارند باب است. بعنوان مثال در تهران میادینی به نام آرژانتین ،سئول ، آفریقا ، و… سال هاست که نام گذاری شده است و متقابلا در پایتخت این کشورها نیز میادین ویا خیابان هایی با نام های ایرانی است بعنوان مثال : یک خیابان در بخش گنگ‌نام شهر سئول کره‌جنوبی وجود دارد که نامش تهران است. شرکت‌های «سامسونگ» و هینیکس» دفاتری در این خیابان دارند. یکی از گرانترین سازه‌های کره نیز در همین خیابان تهران است.

بنابر این پیشنهاد نام گذاری نام میدان یا خیابانی در شهر یا کشوری دیگر امری است که در سایه تفاهم نامه ها و خواهر خواندگی انجام می پذیرد و اگر قرار است به شورای شهر تبریز کسی پیشنهاد نام گذاری خیابانی به نام یک سردار لر را بدهد باید شورای شهر یاسوج باشد که بنام سرداران ملی یعنی ستار خان وباقر خان در این شهر مناطقی را نام گذاری کردند.

اگرچه تاجگردون بخوبی از رویه نام گذاری وتفاهم خواهر خواندگی به خوبی آگاه هستند اما کسانیکه به رفتارهای پوپولیستی وی در شرایط خاص آگاه هستند نیک می دانند که نه نام گذاری ستارخان وباقرخان در یاسوج تازگی دارد که یاد تاجگردون افتاده باشد و نه سردار اسعد بختیاری تازه درگذشته که بخواهد برای نکو داشت نام وی پیشنهاد نام خیابانی در تبریزداده شود.

کیست که نداند تاجگردون برای هزینه انتخاباتی اش به سردار لر هم رحم نمی کند و می خواهد با رفتاری پوپولیستی برای آراء بختیاری های مقیم گچساران کیسه بدوزد .

بختیاری هایی که در نگاه تاجگردون شهروند درجه چندم محسوب می شوند و خواسته های آنها از نماینده در لابه لای سفارشات اقوام خاص گم شده است.

البته خبروحدت اصولگرایان در گچساران و نشست آنها در زیر یک سقف اتفاقی است که تاجگردون نتوانست نگرانی خود را از این گردهم آمدن پنهان کند و سعی کرد تا با نوشتن نامه ای سرگشاده افکار عمومی را به بیرون از حوزه انتخابیه خود معطوف کند .

چنانچه هم خود تاجگردون وهم حامیان وی خوب می دانند موضوع تی شرت برای دایورت افکار عمومی و شبکه های اجتماعی بمنظور فراموشی چه موضوعی تدارک دیده شد و داد خبرنگاران منصف از این فضای مسموم در استان را بلند کرد و

سرپرست خبرگزاری تسنیم در استان کهگیلویه وبویراحمد در روز جشن خبرنگار به رفتار رسانه ای آنها واکنش نشان داد و با کنایه گفت :بعضی ها خودشان بیانه می دهند و خودشان تکذیبش میکنند و از استاندار خواست بعنوان رئیس شورای تامین استان به چنین موضوعاتی ورود کنند.

بهرحال اینکه کدام میراث ملی در روز های آینده قربانی انتخابات شود احتمالی است که به میزان رای اقوام غیر بومی در گچساران بستگی دارد

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president