آوای جنوب

به خواب رفتن پروژه استادیوم تختی گچساران/پروژه‌ای که برای هیچ کدام از مسؤولان مهم نیست

با نگاهی به روند پروژه بهسازی استادیوم تختی گچساران و وضعیت آن در می‌یابیم که گویا این پروژه برای هیچ کدام از مدیران آنقدر مهم نبوده است که امیدی به پایان آن داشته باشیم.
آوای جنوب
با نگاهی به روند پروژه بهسازی استادیوم تختی گچساران و وضعیت آن در می‌یابیم که گویا این پروژه برای هیچ کدام از مدیران آنقدر مهم نبوده است که امیدی به پایان آن داشته باشیم.

به گزارش آوای جنوب از گچساران، استادیوم تختی گچساران برای مردم این شهر یادآور روزهای پرشکوهی است که فوتبالیست‌های نامدار این شهر در این ورزشگاه توپ می‌زدند.

 ورزشگاهی که  آلبوم تصاویر قدیمی‌های این شهر پر از خاطرات آن روزهایی است که دیگر تکرار نمی‌شود.

استادیومی که فوتبالیست‌های بزرگی در آن توپ زدند و هر ساله میزبان تیم‌های بزرگی بود که در مقابل اسطوره‌های آن روزهای گچساران فوتبال ناب و تکنیکی گچسارانی‌ها را می‌دیدند.

 آن روزها گچساران بود و یک استادیوم تختی و هجده تیم در لیگ دسته یک و دو ورزش این شهر زنده بود.

 چرا که استادیوم شهرش زنده بود و گچسارانی‌ها به خود می‌بالیدند و سومین چمن برتر کشور را در اختیار دارند.

 به جرات باید اذعان کرد اگر بازیکنان آن روزهایش بودند امروز لیگ برتر نیز برای خود آقایی می‌کردند.

 گچسارانی‌های قدیمی به یاد دارند کرامت دره‌شوری‌ها همان بچه ترک گچسارانی چگونه دروازه‌ هادی طباطبایی همان ملی‌پوشی که لقب شیر کپنهاگ را داشت را باز کرد تا دروازه‌بان تیم ملی تسلیم گچسارانی‌ها شود.

 گچسارانی‌های قدیمی هنوز بازی‌های زیبای مرحوم شمال امیریان را به یاد دارند که چگونه در چمن تختی گچساران برای خود آقایی می‌کرد و بازیکنان حریف از مهارش عاجز بودند.

 مگر می‌شود گچسارانی بود  و شاهرخ شریعتی‌ها و اشکبوسی‌ها و مرحوم مهران قلمی و احمد خسروی و ادو احمدزاده را فراموش کنیم که چگونه مردم و جوانان را به استادیوم تختی می‌کشاندند، گویی مسابقات لیگ برتر برگزار بود.

 با وجودی که سالهاست تیم نفت در لیگ دسته دوم کشور حضور دارد اما باید اعتراف کرد استادیوم نفت گچساران هنوز نتوانسته است جای خالی استادیوم تختی را برای گچسارانی‌ها پر کند.

 با نگاهی به روند پروژه بهسازی استادیوم تختی گچساران و وضعیت آن در می‌یابیم که گویا این پروژه برای هیچ کدام از مدیران آنقدر مهم نبوده است که امیدی به پایان آن داشته باشیم.

رئیس وقت اداره ورزش و جوانان گچساران در سال ۱۳۹۳ وی اظهار کرد: با توجه به قدمت بسیار بالای استادیوم تختی گچساران مرمت و بهسازی آن در دستور کار قرار گرفته  است.

 اسماعیل حسینی رئیس وقت آن روزهای ورزش و جوانان ادامه داد: مبلغ۷ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات ماده ۱۸۰ برای مرمت و بهسازی این مجموعه اختصاص داده شده است که تا کنون ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال آن جذب شده است و اظهار می‌کند، روند بهسازی یک روند مناسبی است و در صورت تامین اعتبار مابقی این استادیوم به صورت کامل مرمت خواهد شد.

اما این پایان ماجرا نیست چرا که مدتی بعد حسینی از ورزش و جوانان رفت و همچنان پروژه استادیوم تختی به خواب رفت.

در آبان ماه سال ۹۵ وقتی برای تهیه گزارش از پروژه به کما رفته گچساران به سراغ رئیس اداره ورزش و جوانان گچساران رفتیم وی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: کارها و پروژه‌های این چنینی به ادارات شهرستان ارتباطی ندارد و در اختیار مدیریت استان قرار گرفته است.

 فریدون عبدالخانی افزود: اعتبار تخصیص داده شده از ماده ۱۸۰ بود که متاسفانه این بودجه لغو شده است و موجب شده پیمانکار پروژه را تعطیل کند.

 رئیس اداره ورزش و جوانان گچساران ادامه داد: متاسفانه پیمانکار همزمان وارد تمامی بخش‌های بهسازی  این پروژه شده و امروز هنوز این پروژه ناقص است.

براساس این گزارش در بهمن ماه سال ۹۵ با حضور مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان  در استادیوم تختی گچساران به همراه غلامرضا تاجگردون نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی با ابراز نارضایتی از وضعیت استادیوم تختی گچساران خطاب به وزیر ورزش از وی خواست تا در این خصوص هرچه سریعتر ورود کرده تا پایانی بر پروژه به خواب رفته گچسارانی‌ها باشد آن هم پروژه‌ای که به مانند جاده کمربندی نه معارضی دارد و نه چیز دیگر.

 در ادامه این گزارش خبرنگار ما در گفت‌وگو با مدیرکل ورزش و جوانان استان در خصوص وضعیت چمن تختی گچساران عنوان کرد: زمین چمن تختی گچساران که در سالهای گذشته یک پیمانکار برای نوسازی و بازسازی چمن این ورزشگاه معرفی شده بود.

محمد تقی علوی  افزود: متاسفانه پیمانکار این پروژه  بذری که برای این استادیوم بکار برده بود بذر نامطلوب بود و اعتباری که برای این پروژه اختصاص داده شده نزد مدیرکل این اداره محفوظ مانده است.

 وی اذعان کرد: در حال حاضر خاک این ورزشگاه دارای تخم‌های چمن نامطلوب بوده که این بذرها به زمین این ورزشگاه آسیب رسانده است.

 علوی  ادامه داد: برا از بین بردن این موانع خاک‌برداری و پیمانکار جدید برای این پروژه گرفته شده است که تزریق خاک نباتی جدید  در این ورزشگاه صورت بگیرد.

 مدیرکل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: هم اکنون مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان برای بهسازی چمن ورزشگاه تختی تخصیص داده شده است.

 به گزارش آوای جنوب، متاسفانه امروز شاهد هستیم پس از گذشت چند سال هنوز این مسوولان موفق نشده‌اند کار را به اتمام برسانند به گونه‌ای که نماینده گچساران و باشت در آخرین بازدید از این پروژه اظهار کرد:  در کنار این همه کار خوب مشاهده می‌کنم یک کاری که خیلی بر روی آن حساس هستم خوب انجام نمی‌شود و اصطلاحا به کما رفته است.

 تاجگردون ادامه داد: ورزشگاه پیر تختی که به بدشانسی خورده و مشکلش جمع و جور نمی‌شود.

نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: امیدوارم این بار در این چند ماه آینده حسب قولی که دادند این پروژه به اتمام برسد و در اختیار ورزشکاران قرار بگیرد.

گزارش از علی‌مراد کاظم‌پور

با دیگران به اشتراک بگذارید
  1. دوست داران حقیقی ورزش گفت:

    تقدیر وتشکر فراوان از آقای علی مراد کاظم پور باز هم مرحبا واحسنت به غیرت وتعصب شماکه پیگیر استادیوم تختی هستید. پیگیری وادامه دهید تا افرادی که بی خیال می باشند .حداقل تکانی بخورند.

else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president