آوای جنوب

تجمع باغداران گنجگون مقابل استانداری کهگیلویه و بویراحمد/باغداران: راه و شهرسازی سرمان کلاه گذاشت!

آوای جنوب
جمعی از اهالی منطقه گنجگون در اعتراض به عدم پرداخت اراضی باغی که به راه و شهرسازی واگذاری کرده بودند مقابل استانداری تجمع کردند.

جمعی از باغداران منطقه گنجگون در اعتراض به عدم پرداخت خسارات جاده‌سازی در منطقه سپیدان-یاسوج-شیراز توسط راه و شهرسازی مقابل استانداری کهگیلویه و بویراحمد تجمع کردند.

سینا یکی از اهالی منطقه گنجگون به نمایندگی از دیگر باغداران به خبرنگار فارس گفت: حدود ۱۸ ماه است اداره راه و شهرسازی برای احداث جاده یاسوج-سپیدان و شیراز باغات ما را از بین برده اما خسارتی که به باغداران و کشاورزان این منطقه وارد شده را پرداخت نکرده است.

وی عنوان کرد: روزی که اداره راه شروع به جاده‌سازی کرد به اهالی گنجگون گفت ۵ میلیارد خسارت اراضی باغی و کشاورزی شما در حساب این اداره‌کل است کافی است بروید پرونده‌سازی کنید و پول خودتان را دریافت کنید و بعد از اینکه تعهد محضری از ما گرفتند پول ما را پرداخت نکردند و گفتند ۹ ماه دیگر پرداخت می‌کنیم که این زمان ۲۰ خرداد ماه به اتمام رسید.

سینا ادامه داد: از تاریخ ۲۰ خرداد تاکنون چندین بار به راه و شهرسازی مراجعه کردیم و می‌گویند چند روز دیگر پرداخت می‌کنیم!چند بار خواستیم پروژه را تعطیل کنیم اما به خاطر آنچه اغتشاش محسوب نشود منصرف شدیم و اجازه دادیم روند کار پیش برود.

این فرد از اهالی گنگجون گفت: درآمد سرانه بچه‌های ما از همین اراضی باغی و زمین کشاورزی است جزء این هم کار دیگری نداریم اما راه و شهرسازی خسارات اراضی را به ما پرداخت نمی‌کند، آنها حتی روز تخریب هم اجازه ندادند محصولمان را برداشت کنیم.

سینا تصریح کرد: کل هزینه کارشناسی اداره راه را کشاورزان پرداخت کردند اما راه و شهرسازی سرمان کلاه گذاشت و مدیرکلش به ما گفت اگر اجازه ندهید به زور قانون اراضی شما را تخریب می‌کنم.

وی با اشاره به اینکه به همه مسؤولان استان مراجعه کردیم و آنها در جواب فقط گفتند پولی نداریم! عنوان کرد: اگر پول ندارند چگونه دستگاه‌ها و ماشین‌آلات اداره در حال کار هستند، امیدارم مسؤولان به فکر اهالی گنجگون هم باشند.

با دیگران به اشتراک بگذارید
  1. نیاز گفت:

    فقر آتشی است که خوبیها را می سوزاند.
    و ثروت پرده ای ست که بدیها را می پوشاند.
    و چه بی انصافند آنانکه
    یکی را می پوشانند به احترام داشته هایش.
    و دیگری را می سوزانند به جرم نداشته هایش

else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president