آوای جنوب

کنایه‌های سنگین استاندار کهگیلویه و بویراحمد به دانشگاه علوم پزشکی و بهزیستی

انتخاب اعضای هیات علمی دانشگاه به گونه‌ای نباشد که در دانشگاه بگردیم و اگر پسر خاله و یا پسر عمه‌ای داشتیم انتخاب کنیم.
استاندارکهگیلویه و بویراحمد با انتقاد از انحراف در اعتبارات آسیب‌های اجتماعی گفت: برای من قابل قبول نیست در لنده تشکل مردم نهاد وجود ندارد، اگر به دنبال نجات استان هستید فردی بهمئی که در مرز با خوزستان است و با فردی که در کوه‌گل سی‌سخت است نباید تفاوتی داشته باشند.
آوای جنوب

 علی‌محمد احمدی در نشست ستاد آسیب‌های اجتماعی اظهار کرد: اعتباراتی که از سوی وزارت کشور به استان اختصاص داده می‌شود به هیچ وجه به انحراف نروند، اگر اعتبارات جاری است در حوزه آسیب‌های اجتماعی هزینه شود و اگر تملک دارایی است متناسب با تفاهم‌نامه وزارت کشور با دستگاه‌ها هزینه شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با ابراز تاسف از انحراف در اعتبارات آسیب‌های اجتماعی این حوزه را مهم و حساس دانست و گفت: زلزله اجتماعی بیشتر موجب تخریب می‌شود اما متوجه نمی‌شویم اما اگر زلزله ۴ ریشتری بیاید می‌گویم استاندار کجاست و کجا رفته و چرا ستاد بحرانی تشکیل نمی‌شود!

وی با بیان اینکه ریزش‌های اجتماعی را نمی‌بینیم، افزود: اگر سازه یک پل فرو بریزد یک ماه تمام اصحاب رسانه خبر می‌زنند که در انتخاب پیمانکار تبانی شده و بتون ساختمان استاندارد نبوده اما هیچ کس به ریزش‌های اجتماعی توجهی نمی‌کند.

مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد خطاب به مدیران عضو ستاد آسیب‌های اجتماعی گفت: از همه شما می‌خواهیم دقت در اعتبار حوزه آسیب‌های اجتماعی چه ۴ میلیون یا ۴۰۰ میلیون باشد باشد را ۱۰۰ برابر اعتبارات در حوزه اقتصادی کنید که اگر این کار را انجام ندهید نگاه ناشیانه‌ای داشته‌اید.

احمدی در ادامه سخنان خود از توزیع اعتبارات سمن‌ها و تشکل‌های مردم نهاد به شهرستان‌ بویراحمد انتقاد کرد و یادآور شد: آنچه در توزیع اعتبارات تشکل‌های مردم نهاد است بیشتر در حوزه بویراحمد بوده که مدیرکل فرهنگی و اجتماعی و معاون سیاسی استانداری موظف بودند فرصت برابری برای همه تشکل‌های ایجاد کنند و اگر شهرستانی فاقد تشکل بود آنجا تشکل ایجاد می‌کردند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه نباید نگاه شهرستانی برای توزیع اعتبارات آسیب‌های اجتماعی داشت، گفت: برای من قابل قبول نیست در لنده تشکل مردم نهاد وجود ندارد، اگر به دنبال نجات استان هستید فردی بهمئی که در مرز با خوزستان است و با فردی که در کوه‌گل سی‌سخت است نباید تفاوتی داشته باشند.

وی ادامه داد: آنچه از نشست ستاد آسیب‌های اجتماعی دیده‌ایم تکرار بی‌نتیجه در اعتبارات است آموزش و پرورش کار بهزیستی را انجام می‌دهد و بهزیستی کار دانشگاه علوم پزشکی را.برای پولی که به صورت متمرکز و یا نیمه متمرکز وارد استان می‌شود باید برنامه داشته باشیم.

عدم جذب اعتبارات در حوزه درمانی بهزیستی دیگر مسئله مورد انتقاد احمدی استاندار بود، وی با انتقاد از کوتاهی در این زمینه گفت: مدیرکل بهزیستی استان باید پیگیر جذب اعتبارات آسیب‌های اجتماعی باشد، سهم بهزیستی از اعتبارات ۴ میلیارد تومانی ۴۰۰ میلیون تومان بود اما تاکنون یک ریال از این مبلغ جذب نشده است.

وی عنوان کرد: احتمالا مدیرکل بهزیستی از این مبلغ اطلاعی نداشته است، این پول‌ها حق‌الناس است و وقتی پیگیری نمی‌کنیم ظلم به مردم است، اگر این مبلغ را جذب نکنیم استان‌های همجوار ما جذب می‌کنند آنوقت من باید برای دریافت دو میلیارد ساختمان فلان اداره سه روز تمام معطل بمانم در حالی که جلوی چشم ما ۱۰ میلیارد هدر می‌رود.

مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: اگر برنامه هدف‌مند داشته باشیم می‌توانیم جمع‌بندی مناسبی داشته باشیم و بگویم یک گام به جلو برداشته‌ایم که برای هزینه شدن صحیح اعتبارات آسیب‌های اجتماعی کارگروه و تشکل تشکیل شود.

وی با انتقاد از انحراف در اعتبارات علمی آسیب‌های اجتماعی گفت: بهزیستی پولی را که برای حمایت از پایان‌نامه‌ها در این حوزه اختصاص داده شده را به همکاران خود در بهزیستی داده و دانشگاه علوم پزشکی هم همین کار را انجام داده است.

احمدی بیان کرد: کار علمی این نیست که علوم پزشکی فردی را از مجموعه خود برای انجام کار علمی انتخاب کند، وقتی رئیس دانشگاه علوم پزشکی را می‌بینم حدس می‌زنم که کار علمی را به دانشجویش داده که بین معاون و دانشجو رابطه‌ای است، تیم تخصصی حوزه علمی باید شبانه‌روز کار کند و ناظر قوی هم در این زمینه باشد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه از اعضای هیات علمی دانشگاه‌های برتر استان‌های همجوار برای استفاده از تجارب آنها در حوزه آسیب‌های اجتماعی استفاده شود، افزود: مدیران استان این موضوع را در اولویت قرار دهند که منابعی که می‌آید پول بیت‌المال است و نباید اجاره دهند به سمتی که شبهه انگیز است سوق داده شود.

وی در بخش پایان سخنان خود عنوان کرد: از تجربیات دانشگاه و اعضای هیات علمی دانشگاه استفاده شود البته انتخاب اعضای هیات علمی دانشگاه به گونه‌ای نباشد که در دانشگاه بگردیم و اگر پسر خاله و یا پسر عمه‌ای داشتیم انتخاب کنیم.

احمدی با مهم ارزیابی کردن نشست‌های ستاد آسیب‌های اجتماعی گفت: در سال ۹۷ رویکرد دستگاه‌ها برنامه‌ریزی درست و اصولی برای جذب اعتبارات آسیب‌های اجتماعی باشد که اگر دو ساعت در جلسه‌ای نشستیم بگویم برای سالم‌سازی جامعه کاری انجام دادیم.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president