آوای جنوب

علی‌مراد کاظم‌پور

چگونه و با چه رویی به بچه‌هایمان بگوییم خبری از جذب دولتی در کار نیست؟

چگونه به میثم‌ها و سپیده‌ها در شهرمان بگوییم هیچ گونه جذب دولتی در کار نیست اما همین‌ها در این شهر صدای کل زدن‌ مادران رضا و …… را در جشن اشتغال پسرانشان می‌شنوند.
آوای جنوب/علی‌مراد کاظم‌پور
چگونه و با چه رویی به بچه‌هایمان بگوییم خبری از جذب دولتی در کار نیست؟
چگونه به میثم‌ها و سپیده‌ها در شهرمان بگوییم هیچ گونه جذب دولتی در کار نیست اما همین‌ها در این شهر صدای کل زدن‌ مادران رضا و …… را در جشن اشتغال پسرانشان می‌شنوند.

 به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، علی‌مراد کاظم‌پور مدیرمسوول آوای جنوب طی یادداشتی این‌گونه آورده است، در حالی که در سطح کشور بزرگترین مشکل امروز مردم، جوانان و خانواده‌ها موضوع اشتغال است و مسؤولان نیز به دفعات بر این مهم تاکید داشته‌اند اما آن چیزی که امروز  بیشتر موجب  رنجش خاطر مردم می‌شود استخدام‌هایی است که در پشت پرده‌ صورت می‌گیرد.

نمی‌شود و نمی‌توانیم بیانیه دهیم و سخنرانی و متینگ بگذاریم و به مردم بگوییم هیچ گونه جذبی وجود ندارد.

دیگر نمی‌شود در جلسات و رو در رو به مردم گفت، همه به دنبال کارهای دولتی هستند و ظرفیت کارهای دولتی دیگر جایی برای شما ندارد و به آنها پیشنهادهایی از قبیل استفاده از وام‌های خود اشتغالی را داد.

آری نمی‌شود به مردم بگوییم با هرگونه جذب و استخدام‌های بی ضابطه و غیرقانونی برخورد می‌کنیم.

شما آزاد هستید و می‌توانید هر روز به مردم این جملات را بگویید که جذبی وجود ندارد، ظرفیت تکمیل است و یا با متخلفان برخورد خواهیم کرد اما خوب باید بدانید این ها جملات قشنگی است که فقط تیتر اول رسانه‌ها خواهند شد.

مردم امروز خواهان اجرای عدالت هستند و اعتقادشان بر این است اگر استخدامی نیست باید برای همگان یکسان باشد نه اینکه فرزند فلانی و همسایه آن طرفی به صرف سفارش و نامه و تلفن آقای فلانی بر سر کار رفته باشند.

باید بدانیم در شهرها و استان‌های کوچک که همه یک‌دیگر را به خوبی می‌شناسند و از حال و روز هم با خبرند جذب و استخدام‌های غیر قانونی به سرعت باد دهان  به دهان می‌‌چرخد و بچه فلانی مثال همه می شود که دیدید بچه فلانی بر سر کار رفته است..

نمی‌شود خود را به خواب بزنیم و اظهار بی‌اطلاعی کنیم زیرا آنهایی که امروز بر مسند قدرت هستند دیر یا زود باید جوابگو باشند و وای به احوال آن صاحب منصبی که نماینده باشد که در این صورت باید به او گفت آرام و بی سر و صدا وقت خداحافظی‌اش رسیده است.

امروز میثم و علی و اشکان و سپیده و فاطمه دختر آن پیرزن و یلدا و بهروز و مسعود و اسماعیل و صدها نفر مانند این جوان تحصیل کرده از شما سوال می‌کنند راستی، زهرا و رضا و حسن و لیلا چگونه سر کار رفته اند!!

چگونه به میثم‌ها و سپیده‌ها بگوییم هیچ گونه جذبی نیست اما همین‌ها در این شهر صدای کل زدن‌ مادران رضا و حسن و محمود را در جشن اشتغال پسرانشان می‌شنوند در حالی که مادر افسرده میثم و علی و اشکان در کنج خانه آه می‌کشند و شاهد هزاران گلایه از فرزندانشان هستند آن هم از پدر و مادری که در مقابل همه مسئولان اشک ریخته اند.

آری مردم بیش از ده سال است که می‌شنوند جذبی نیست اما هستند کسانی که سابقه بیمه آنها اکنون یکسال و دو سال است.

و براین اساس است که مردم دیگر شعارهای پوپولیستی که سر تیتر رسانه ها می شود را باور ندارند و آرام و بی سر و صدا فقط می خندند.

با دیگران به اشتراک بگذارید
  1. علی نور گفت:

    خخخخخ آخه کی رفته سرکار مادرش کل زده مسخره ای بخدا

  2. احمدی گفت:

    سلام. وقت خداحافظی نماینده رسیده است

  3. گچساران گفت:

    پسر عموی دکتر کریمی رفته سرکار. ایشان در اداره تامین اجتماعی گچساران مشغول بکار شده است.

  4. حسن گفت:

    درود وهزاران درود بر شما دوست عزیز . سخن شما حرف دل نود درصد مردم ایران است

  5. ناشناس گفت:

    دقیقا یادمه که آقای نماینده تودوسال اول نمایندگیش میگفت من پارتی بازی نمیکم و……. اومدم که آبادانی برای شهرایجاد کنم که همه مردم بهرببرند نه اینکه بخواهم واسه شخص خاصی کاری انجام بدم اما موقع کلنگ زتی آغاز احداث طرح تونل دیل یه لیستی میده به آقای xومیگه این افراد روبه کاربگیر این تنها یک موردش بود آقای نماینده محبوبیت خودرا درحوزه های انتخابیه خود بسنج ببین مردم بازهم تورا قبول دارند البته اگه تونظرسنجی هم دستهای پشت برده نباشه چون آقای نماینده دستهای پشت برده را بهتر میفشارد

  6. سعید گفت:

    آقای نماینده درحوزه های انتخبیه خود ازمردم درباره خود نظرسنجی کن البته اگر درنظرسنجی هم دستهای پشت پرده ات رابکار نبری چون شما دستهای پشته پرده را بهتر میفشارید تادسته مردم را این مردم همان مردمی هستند آقای نماینده درایام انتخابات میگفت این مردم ولی نعمتان مامسئولین هستن جالب اینجاست الاغه آقای نماینده که ازپل گذشت ایشان فقط نامه های مردم رامیگرند وبه ریشه مردم میخندند آقای نماینده دستهای پشته پرده را کمتربفشار گاهی اوقات هم دسته مردمی که به تو رای داندهم بگیر صندلی سبزی که به آن تیکه میزنی کم کم نصبت به شما بی مهرشده است وبه شما بی وفایش راثابت میکند چون توبه مردمت وفادر نبودی

else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president