آوای جنوب

ورود جریان طایفه‌ای و خاص در مدیریت دانشگاه در دولت یازدهم/رئیس دانشگاه یاسوج به کارشکنی‌‌ها در زمینه استخدام بورسیه‌ها انتقاد کرد

مقاومت و کارشکنی دانشگاه یاسوج در دولت یازدهم برای عدم بکارگیری بورسیه‌ها این دانشگاه به یکی از مهم‌ترین موضوعات استانی در رسانه‌ها تبدیل شده است.

مقاومت و کارشکنی دانشگاه یاسوج در دولت یازدهم برای عدم بکارگیری بورسیه‌ها این دانشگاه به یکی از مهم‌ترین موضوعات استانی در رسانه‌ها تبدیل شده است.

 آوای جنوب
کهگیلویه و بویراحمد| رئیس دانشگاه یاسوج به کارشکنی‌‌ها در زمینه استخدام بورسیه‌ها انتقاد کرد

در دولت‌های نهم و دهم برخی از جوانان کهگیلویه و بویراحمد و فارغ‌التحصیل دوره کارشناسی ارشد در دانشگاه‌های مختلف با گرایش‌های مختلف سیاسی، قومی و جغرافیایی توسط وزارت علوم بورس دانشگاه یاسوج شدند که هر کدام عطای کار را به لقایش بخشیده و مشغول تحصیل در دوره دکتری شدند.

دانشگاه یاسوج بیش از ۲۰۰ عضو هیئت علمی دارد که بسیاری از آنان غیر بومی بوده و حتی خانواده‌ آنان در خارج از استان و در شهرهای دیگر زندگی می‌کنند و همین سبب شده که بخشی از فعالیت‌های علمی و پژوهشی خود را در استان دیگری ادامه دهند.

در دولت نهم و دهم برخی از جوانان کهگیلویه و بویراحمد فارغ از گرایش سیاسی، قومی و منطقه جغرافیایی توسط وزارت علوم بورسیه دانشگاه یاسوج شدند که بعد از سال ۹۲ و روی کار آمدن دولت یازدهم کارشکنی‌ها برای بکارگیری و خلل در روند ادامه فعالیت آنان به دلیل حضور یک جریان طایفه‌ای و خاص در مدیریت دانشگاه آغاز شد به گونه‌ای که به بهانه‌های مختلف هرکدام را خانه نشین کردند.

دانشگاه یاسوج در دولت‌های یازدهم و دوازهم به محلی برای حاشیه سازی و استخدام بدون ضابطه یک طایفه خاص تبدیل شد تا جایی که داد مدیریت ارشد استان را درآورد و مجبور به تغییر و تحول در حوزه مدیران ارشد این دانشگاه شد.

رئیس جدید دانشگاه یاسوج اما نسبت به مدیران سابق این محیط دانشگاهی نظری متفاوت دارد تا جایی که می‌گوید: اگر من بودم به طور حتم توانمندترین‌ها را بکار می‌گرفتم.

احمد عریان به تسنیم گفت: اگر من بودم عین پرونده‌ها را بررسی می‌کردم و توانمندترین افراد و آنانی که از دانشگاه‌های فاخر و دارای نام در انجام فعالیت‌های پژوهشی فارغ التحصیل شده بودند، بکار می‌گرفتم.

وی با تاکید بر اینکه دانشگاه یاسوج از آدم متوسط پر است، افزود: حاضرم راه بیفتم و دست فرهیخته ترین افراد را در استان‌های مختلف کشور برای همکاری با دانشگاه یاسوج ببوسم زیرا شک ندارم دانشگاه با ساختمان بزرگ نمی‌شود و ادم درست و حسابی می‌تواند زیر راه پله هم به توسعه کمک کند.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president