آوای جنوب

خبرنگاران و چالش استخدام‌های قومی -طایفه‌ای/پاسخگوی کوتاهی‌ها باشیم

آوای جنوب بی‌تردید باید بپذیریم بسیاری از مشکلات پیش آمده در جامعه را رسانه ها باید به دلیل کوتاهی در عمل به تکلیف‌شان بر عهده بگیرند و این واقعیتی است که از آن گریزی نیست

آوای جنوب

بی‌تردید باید بپذیریم بسیاری از مشکلات پیش آمده در جامعه را رسانه ها باید به دلیل کوتاهی در عمل به تکلیف‌شان بر عهده بگیرند و این واقعیتی است که از آن گریزی نیست.

خبرنگاران و چالش استخدام‌های قومی -طایفه‌ای/پاسخگوی کوتاهی‌ها باشیم
به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران؛ علیمراد کاظمپور فعال حوزه رسانه در کهگیلویه و بویراحمد طی یادداشتی به مناسبت روز خبرنگار آورده است: همیشه گفته‌ام قلم که به حرکت در بیاید بدون تردید باید از دل جامعه و مردم و برای مردم باشد که اگر اینگونه شد شک نکنید که این از بالاترین عبادت هاست.

همیشه می گویند خبرنگاران چشمان بیدار جامعه برای گفتن حقایق و واقعیت‌ها هستند.

اساتید برجسته خبر بر این باورند که شخصیت واقعی خبرنگار حقوقی است نه حقیقی و نمی‌توان رسالت او را در یک شغل تعریف کرد و گویند زبانش و قلمش همچون شمشیر بران و گویای وجدان عمومی اجتماع بشری است.

هر چند تبیین دقیق واقعیت ها و بیان حقیقت از اهداف اصلی یک خبرنگار متعهد است اما امروز باید از خود سوال کنیم آیا ما به عنوان یک خبرنگار توانسته ایم اینگونه باشیم.

حال با این تعاریف چگونه می توانیم خود را خبرنگار بنامیم در حالی که فقط بازگو کننده مشکلات شده ایم و برخی به سبب وابستگی به افراد و جریانات از همین مقدار نیز عدول می کنند.

چگونه می توان خود را زبان گویای مردم دانست و در عین حال وامدار سیاسیون بود؟و ملاحظه کاری را اولویت نخست داشت؟.

بی‌تردید باید بپذیریم بسیاری از مشکلات پیش آمده در جامعه را رسانه ها باید به دلیل کوتاهی در عمل به تکلیف‌شان بر عهده بگیرند و این واقعیتی است که از آن گریزی نیست.

آری اگر بدون تعارف و با دوری از نگاه قومی و حزبی در مقابل انتصابات مغایر با شایسته‌گزینی واکنش نشان می‌دادیم و به عنوان زبان گویای مردم و نخبگان، مسوولان را به سبب کوتاهی در عمل به مسئولیت، به چالش می کشیدیم که فرضا چگونه و بر اساس کدام کارنامه چنین فردی مسوولیت می‌گیرد، شاید امروز شاهد چنین مشکلاتی در جامعه نبودیم.

امروز باید از خود سوال کنیم آیا توانسته ایم از دردها و ناداشته‌های مردمی بگوییم که برای این کشور و نظام و انقلاب سنگ تمام گذاشته اند؟ یا از ضعف‌ها و قصورهای مسوولانی که در دهه چهارم انقلاب هنوز چالش‌های حوزه مسئولیت خود را به طریق آزمون و خطا حل می کنند. ما در قبال قلمی که به دست گرفته‌ایم، وظیفه‌مندیم بی‌ بهانه، بی تردید.

۱۷ مرداد روزی است که باید به خبرنگاران پرداخت مشروط به اینکه خبرنگار، آن سیصد و شصت و چهار روز دیگر را به مشکلات مردم پرداخته باشد. این روز بر خبرنگاران راستین مبارک باد؛ آنان که پیشگامان پیشرفت و پیشوایان پرسشگری اند؛ حیات اجتماعی جوامع را در مطالبه عدالت و انصاف جست‌وجو می کنند و آسیب‌ها و آفات آینده را از دریچه دوربین می بینند.

این روز بر آنان که قداست قلم را به ارث برده و شرافت انسانی را به ارث می نهند، مبارک باد

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president