آوای جنوب

پاسخ تاجگردون در خصوص ضعف مدیرانش/سوپرمن و آرنولد از کجا بیاورم/جمنا باعث پیروزی روحانی شد/با شرایط امروز روحانی گزینه انتخابی من نبود

از دلیل پیروزی روحانی در انتخابات تا رفع مشکلات خبرنگاران در نشست خبری تاجگردون

آوای جنوب

نماینده مردم گچساران و باشت با بیان اینکه عامل پیروزی روحانی در انتخابات ریاست جمهوری جمنا بود، گفت: دربازی سیاسی کار مشخص است.

به گزارش آوای جنوب،به مناسبت روز خبرنگار نشست خبری خبرنگاران و اصحاب رسانه گچساران با حضور نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات آموزش و پرورش گچساران برگزار شد.

در این نشست غلامرضا تاجگردون با تبریک روز خبرنگار گفت: خبرنگار و جامعه خبری و رسانه مهمترین رسالتی که دارد، تنویز اذهان با مسیری که همراه با اخلاق و روشنگری در جامعه باشد.

وی افزود: تاکنون آنچه که در جامعه رخ داده در مدیریت جهادی تغییر کرده و این رخداد به برکت وجود رسانه است.

نماینده مردم گچساران ادامه داد: انتقال صحیح و صداقت در بیانات موضوعی است که در وجود تک تک شما خبرنگاران وجود دارد.

در این نشست که به صورت پرسش و پاسخ برگزار شد، تاجگردون در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران مبنی بر نامهربانی‌هایی که به نماینده شهرستان می‌شود، گفت: برخی ها نقد دارند و بر اساس صدق و صراحت نفس این نقد اگر بیان شود اثر گذار خواهد بود.

وی با بیان اینکه هر چند نامهربانی خاصی وجود ندارد و به نوعی نقد است و اگر چه بازی سیاسی یک موضوع است و نامهربانی هم موضوع دیگری است، ابراز کرد: در انتخابات گذشته ۷۴ درصد مردم به بنده رای دادند و نمی توان گفت نامهربانی وجود دارد و تنها ۲۶ درصد به من رای نداده‌اند که این نیز قابل قبول است.

تاجگردون در ادامه در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه استفاده از ظرفیت افراد توانمند منطقه در منصب های مدیریتی کلان،کشور استفاده نشده است، عنوان کرد: اگر انسان‌های شایسته ای در موضوعات مدیرتی مشاهده شود حتما رشد داده و به این موضوع هم توجه خواهم کرد.

نماینده مردم گچساران در مجلس در ادامه به پرسش سوال خبرنگاری دیگر مبنی براینکه آیا نیروهای قراردادی شرکتی ساماندهی خواهند شد، گفت:در مجلس پیگیر این موضوع هستیم و اگر دولت به دلیل بار مالی لایحه ندهد.

وی با بیان اینکه در این موضوع از چالش تایید دولت نگذشته ایم، گفت: سه طرح مفصل دارد که در کمیسیون بودجه و اجتماعی قرار گرفته است و تا دولت لایحه ندهد مجلس نمی تواند تصویب کند.

تاجگردون در ادامه به پرسش سوال خبرنگاری دیگری که در این مدت هشت سال چه کاری انجام نداده‌اید، افزود: بیان کرد: مخالفان من در عرصه نمایندگی نمی توانند بیان کنند که تاجگردون کار نکرده است.

وی با بیان اینکه این کارها مشهود است و در تمامی عرصه ها از جمله اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی رفاهی و ورزشی صورت گرفته است، افزود:در هیچ کجای کشور در این بازه زمانی این گونه اقدامات صورت نگرفته است.

تاجگردون ابراز کرد: تنها کاری که انجام نشده نتوانستم نوع باورها را تغییر دهم.

تاجگردون گفت: یک نگاه مشترک در منطقه برای عبور از نگاه های سیاسی و اقتصادی و دیگر عوامل وجود ندارد، باید بدانیم باور جامعه ما چیست و چه کسی را می خواهند انتخاب کنند، کار بنده به تنهایی نیست در تمامی عرصه‌ها که با تعدد نگاه ها و اقوام روبرو هستیم و تلاش همه را می طلبد.

نماینده مردم گچساران ادامه داد: من فکر می کنم نوع برداشت جامعه به واقعیت و خواسته مردم را تغییر بدهم که این مورد نیاز به فرهنگ دارد.

تاجگردون با اشاره به بازدیدی که از شهر مسجد سلیمان صورت گرفت، گفت:در چند روز گذشته طی بازدیدی که از مسجد سلیمان صورت گرفت آنجا متوجه شدم که آنجا دچار سیاست زدگی شده است.

وی ادامه داد: این شهرستان به دلیل داشتن حلقه سیاسی شدید موجب شده به درستی پیشرفت نکند.

تاجگردون افزود: خوشبختانه شهرستان گچساران از این حلقه عبور کرده و برای خروج کامل آن تنها تاجگردون قادر نیست.

وی در ادامه به پرسش خبرنگار دیگر برای ایجاد مسیر راه‌آهن در گچساران اظهار کرد: ایجاد راه آهن یک کار سنگینی است لیکن اولویت کار من در این شهرستان نیست چرا که ایجاد مسیر راه آهن مشکلی را مرتفع نمی کند.

تاجگردون با بیان اینکه در بودجه سالجاری در مجلس برای ایجاد مسیر راه آهن در بندر امام خمینی، رامهرمز، بهبهان و ممسنی اختصاص داده شده است، اولویت اصلی من در کمیسیون برنامه و بودجه ایجاد مسیر راه آهن رشت به انزلی برای متصل شدن به آذربایجان است.

نماینده مردم گچساران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا در این دور از انتخابات شورای نگهبان شما را تایید خواهد کرد، گفت: شورای نگهبان بنده را تایید می‌کند اگر هم تشخیص داد که بنده شرایط ادامه خدمت را ندارم، می پذیرم و بنده رسالتی که دارم این است که در شان مردم باشم.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار فارس مبنی براینکه شما در انتخابات ریاست جمهوری از مسؤولیتی که داشتید استعفا دادید تا به صورت جدی برای روحانی تبلیغ نمایید و همگان به یاد دارند که شما شب سخنرانی تان از بهشت و جهنم صحبت کردید و امروز شاهد چنین وضعی در جامعه هستیم نظر شما به عنوان فردی که به عنوان اقتصاددان از حامیان دولت روحانی بوده اید و امروز در روزهای آخر نمایندگی خود منتقد دولت شده اید نظرتان در این خصوص چیست؟؟

تاجگردون تصریح کرد: عامل پیروزی روحانی در دور گذشته جمنا بود، در بازی سیاسی کار مشخص است؛ درصد قابل توجهی از اصلاح‌طلبان شاید به میدان نمی‌آمدند اما با حرکت جمنا به میدان آمدند، هر شخصی برای شرایطی انتخاب می‌شود و در آن شرایط کشور و برجام انتخاب روحانی بهتر از رئیسی بود.

تاجگردون تاکید کرد: جمنا باعث شد و مقصر اصلی جمنا بوده است و هنوز هم می‌گویم که در آن شرایط بودیم بین آقای رئیسی و روحانی آقای روحانی باید انتخاب می‌شد.

وی افزود: روحانی یک فرد معمولی است و نه قدیس است و من اگر آن شب این‌گونه صحبت کردم در پاسخ به فردی بود که قبل‌تر از من این تشابه را انجام داده بود و من هم پاسخش را دادم.

نماینده گچساران و باشت ادامه داد: دولت می‌داند اگر من انتقادی به دولت دارم برای اصلاح است و در حال حاضر در شرایط خوبی به سر نمی‌بریم و باید مقاومت کنیم و اگر بین قوا کسی بخواهد جا خالی کند کار سخت می‌شود.

تاجگردون گفت: تلاش این است که دولت در مشکلات اقتصادی گیر نکند و حتی بنده هم انتقاداتی برای اصلاح به دولت و برخی وزرا هم مطرح کرده ام،کشور در شرایط بدی قرار دارد و باید مقاومت کنیم و همه باید با هم مقاومت کنیم.

وی در خصوص انتخابات پیش رو و ضعف مدیرانش گفت: یک روزی استخدام بوده و امروز نیست و نمی‌شود که به دنبال سوپرمن و آرنولد بود بالاخره موجودی ما همین است.

وی در ادامه با اشاره به ائتلاف اصولگرایان برای نمایندگی در دور جدیدافزود: تاجگردون و عملکردش هم مشخص است به دوستان توصیه می‌کنم که تا وقتی هدفشان زدن تاجگردون باشد به هدفشان نخواهند رسید باید خدایی و اخلاقی رفتار کرد.

نماینده گچساران و باشت در مجلس در ادامه به سوال دیگر خبرنگار که دعوت مناظره را با افراد سیاسیون را می‌پذیرد، گفت: مناظره مفهوم دارد و وقت انتخابات که رسید خدمت هر عزیزی خواهیم رسید و مناظره می‌کنیم، البته هم مناظره هدف دارد و فهم تشخیص این موضوع را دارم وطرف مقابل هم فکر می‌کند که ما این موضوع را نمی‌فهمیم.

وی در ادامه با اشاره به شرایط برجام تصریح کرد: مردم و دولت برای عبور از این شرایط اقتصادی باید تلاش ویژه‌ای کنند و جز با مقاومت و ایستادگی در مقابل دشمنان راهی نداریم.

تاجگردون گفت: آمریکا به نوعی کدخدای اروپاست و نه کدخدای کشور ما‌،اروپا مجموعه‌ای ضعیف در مقابل آمریکا است هرچند معتقدیم باید فشار برمردم کمتر شود و این موضوع در بین مجلس و دولت نوعی چالش است.

وی در پاسخ دیگر خبرنگار گفت: اعتقاد دارم مجموعه شورا و شهرداری آن چیزی که می‌خواهیم نیستند علی‌رغم حمایت هایی که از هر نظر انجام دادیم.

تاجگردون ادامه داد: باید بازی‌ها و مسائل سیاسی را کنار بگذارند و خدمت خالصانه به مردم را سرلوحه کارشان قرار دهند و کارهای اثر گذاری از خودشان به جای بگذارند.

تاجگردون درپاسخ به سوالی دیگر تصریح کرد: با این شرایط بد اقتصادی شرکت توتال در کشور تعطیل می شود و بعد گیر می‌دهند چرا لاستیک سازی تعطیل می‌شود.

وی در خصوص آتش سوزی‌ها افزود: امسال به خاطر پوشش گیاهی و بیشتر این آتش سوزی‌ها در مراتع و جنگل‌ها عامل آن انسانی بود.

نماینده مردم گچساران و باشت با بیان اینکه امسال بودجه ای برای خرید بالگرد اطفا حریق اختصاص داده شد، گفت: برخی‌ها به موضوع آتش سوزی در مراتع سیاسی نگاه می کند.

تاجگردون خاطرنشان کرد: از مسئله معیشتی خبرنگاران اطلاع دارم و پیگیری خواهد شد.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president