آوای جنوب

موضع‌گیری شدید قالیباف علیه جمنا/ دلیل رفتن «افشار» از تلویزیون به روایت حیاتی/بازگشت «حسین فریدون» به انظار عمومی/واکنش جناب‌خان به ناآرامی‌های اخیر کازرون/غیبت اعتراضی رؤسای ستاد جوانان روحانی در مهمانی افطاری

رصد‌خانه ، خبر‌هایی برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند؛ عکس معنادار اینستاگرامی روحانی در سالروز پیروزی‌اش در انتخابات/واکنش قاضی پور به سخنان مجید انصاری/موضع‌گیری شدید قالیباف علیه جمنا و… رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.

آوای جنوب

رصد‌خانه ، خبر‌هایی برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند؛ عکس معنادار اینستاگرامی روحانی در سالروز پیروزی‌اش در انتخابات/واکنش قاضی پور به سخنان مجید انصاری/موضع‌گیری شدید قالیباف علیه جمنا و… رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.

تحولات در گذر است و خبر هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

 

عکس معنادار اینستاگرامی روحانی در سالروز پیروزی‌اش در انتخابات

رئیس‌جمهور در سالروز پیروزی خود در انتخابات ریاست‌جمهوری دوازدهم، پیام معناداری به حامیان خود داد و نوشت: ما راهی را با هم شروع کرده‌ایم و تا پایان باید با هم ادامه دهیم. متن پیام اینستاگرامی حجت الاسلام حسن روحانی به شرح زیر است؛

 

دلیل رفتن «افشار» از تلویزیون به روایت حیاتی/بازگشت

آزادی ۱۵ تن از معلمان بازداشتی

وکیل مدافع محمد حبیبی یکی از معلمان بازداشتی آخرین وضعیت پرونده موکلش را تشریح کرد. حسین تاج در این باره اظهار کرد: بعد از فراخوانی که برای بازنشستگان و شاغلین فرهنگیان صادر شده بود، در تمامی ایران تجمعاتی صورت گرفت و بر همین مبنا ۲۰ اردیبهشت ماه سال جاری به مناسبت هفته معلم، عده‌ای از فرهنگیان مقابل سازمان برنامه و بودجه تجمع کردند که با برخورد نیروهای امنیتی روبه رو شدند. وی افزود: ابتدا ۱۶ نفر از این معلمان از جمله موکلم در زمان تجمع بازداشت شدند ولی پس از حدود چند روز سایرین با قرار کفالت ۵۰ میلیون تومانی آزاد شدند و در حالی که اتهامات همه معلمان اخلال در نظم عمومی و یکسان بود ولی نمی‌دانم که چرا موکلم آزاد نشده است. /ایسنا

واکنش قاضی پور به سخنان مجید انصاری

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس گفت: اگر سپاه نبود، الان در خیابان ها و کوچه های سطح شهرهای ایران باید داعشی ها را مشاهده می کردیم. نادر قاضی پور نماینده ارومیه در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار الف با اشاره به اظهارات مجید انصاری مبنی بر اینکه نهاد سپاه، نهادهای مؤثر و مقدس انقلاب، بیش از هر جای دیگری در معرض نفوذ عناصر اسرائیل یا منافقین هستند، گفت: برخی جوالدوز جلوی چشم خود را نمی بینند و دنبال سوزن می گردند. وی با بیان اینکه سپاه یک نهاد مقدس و انقلابی در کشور است، گفت: همان طور که امام راحل فرمود «اگر سپاه نبود، کشور نبود»، ما هم همین اعتقاد را داریم. عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس افزود: امنیت امروز کشور مدیون فداکاریهای نیروهای انقلابی سپاه است. اگر سپاه نبود، الان در خیابان ها و کوچه های سطح شهرهای ایران باید داعشی ها را مشاهده می کردیم. قاضی پور با بیان اینکه ما به وجود سپاه در کشور افتخار می کنیم، گفت: از دولتی هایی که علیه سپاه حرف می زنند انتظار داریم تا به مشکلات اقتصادی مملکت و مشکلات کارمندان دولت بپردازند. وی تصریح کرد: در آموزش و پرورش معلمان حق التدریسی و پیش دبستانی ها، در وزارت نیرو مشکل اپراتورها، در وزارت جهاد مشکل کشاورزان و باغداران، در وزارت نفت تبعیض در پرداخت حقوقها و انواع و اقساد قراردادهای کاری با کارمندان و تبدیل نشدن وضعیت کارمندان که آنها را شاکی کرده و. . . را شاهد هستیم. /الف

دلیل رفتن «افشار» از تلویزیون به روایت حیاتی

محمدرضا حیاتی گفت: «اطلاعی از علت کناره‌گیری مرحوم قاسم افشار از گویندگی خبر ندارم و وی به کسی در این مورد چیزی نگفته است.» این گوینده خبر صداوسیما با اشاره به درگذشت مرحوم قاسم افشار بیان کرد: «امیدوارم خداوند ایشان را رحمت کند. وی بسیار در حرفه گویندگی تبحر داشت.» حیاتی در واکنش به مطالبی که پیرامون ارتباط خروج مرحوم افشار از صداوسیما و حوادث سال ۸۸ که در فضای مجازی منتشر شده است، عنوان کرد: «حقیقتا من اطلاعی از علت تصمیم وی ندارم و در این زمینه با کسی چیزی در میان نگذاشته است.» وی در پایان گفت: «وقتی در آن شرایط و فضا چنین تصمیمی گرفته شود، چنین شایعاتی پیرامون افراد ساخته می‌شود. شاید ممکن بوده اما من اطلاعی ندارم. »/ایسنا

دولت «نظامی» یا «روحانی ـ نظامی» پس از روحانی

سعید حجاریان در گفت‌وگویی با بیان اینکه بعد از کنار رفتن حسن روحانی از قدرت ممکن است چه سناریوهایی پیش آید گفت: راست‌ها و بعضی دیگر کمابیش از مدل‌های مطلوب خود سخن گفته‌اند. مدل اول برای کابینه مطلوب آنها «کابینه روحانی- نظامی» است. آنگونه که نظامیان سکاندار وزارتخانه‌های کشور، دفاع، امورخارجه و اقتصاد شوند و مابقی کابینه در اختیار روحانیون قرار بگیرد. مدل دوم «کابینه نظامی» است؛ آن گونه که فردی نظامی در رأس کابینه قرار بگیرد و تمامی وزرایش را از میان نظامیان انتخاب کند.

هیچ فضایی برای رفع حصر باز نشده بود که نامه کروبی مانع این روند شده باشد

عبدالرضا هاشم‌زایی نماینده تهران و عضو کمیته رفع حصر در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین با تأکید بر اینکه حصر به ضرر منافع ملی است، گفت: در ابتدای مجلس به ما نصیحت داده می‌شد که شما موضوع رفع حصر را رسانه‌ای نکنید اما من این موضوع را قبول ندارم چون ما هیچ ابزاری به ‌جز افکار عمومی نداریم. دلیل آن‌هم این است که ما حصر را به ضرر منافع ملی می‌دانیم و به همین دلیل جامعه و افکار عمومی باید مسئولین را تحت تأثیر قرار بدهد که تصمیم عاقلانه و درستی بگیرند. این نماینده مجلس در خصوص برخی اظهارنظرها مبنی بر تأثیر نامه کروبی در به تأخیر افتادن رفع حصر، گفت: هیچ فضایی برای رفع حصر باز نشده بود که این نامه در این روند تأثیر داشته باشد. به دلیل صلاحدید شورای امنیت ملی می‌توان یک ماه یا حداکثر دو ماه حصر را اعمال کرد نه ۸ سال. کسی که در زمان حصر رئیس جمهور بوده؛ در حال حاضر آزادانه همه‌چیز را زیر سؤال می‌برد، تحصن می‌کند، اطلاعیه و سخنرانی می‌کند و آزاد است. اما دو نفر از مسئولین قبلی نظام که مورد اعتماد حضرت امام (ره) هم بودند در حصر هستند.

سفر پنهانی دورف به تهران

روزنامه اصولگرایی صبح‌نو در گزارشی از سفر پنهانی پاول دورف، مؤسس تلگرام در سال ۹۴ به تهران خبر داد و نوشت: در نیمه نخست سال‌۹۴، پاول دوروف مدیر تلگرام در سفری پنهانی به تهران می‌آید و با دولتی‌ها به مذاکره می‌نشیند. توافقات انجام می‌شود و بنا بر ادعای دولتی‌ها قرار می‌شود کانال‌های مستهجن توسط تلگرام فیلتر شود. امری که ظاهراً انجام می‌شود اما دی‌ماه‌۹۶ که از راه رسید، مدیر تلگرام راه و روش دیگری در پیش گرفت و تقاضاهای علنی دولت ایران را برای مسدودسازی کانال‌های تروریستی بی‌جواب می‌گذارد امری که برای دولت گران آمد و دستور مسدودسازی آن را صادر کرد، با این ‌حال تلگرام مدتی بعد دوباره به‌ صورت عادی به فعالیت خود ادامه داد. در ادامه پیگیری‌ها برای اطلاع از جزئیات توافق دولت با مدیر تلگرام، به جزئیات دقیق و جدیدی از این توافق و تفاهم دست پیدا کرده ایم.

بازگشت «حسین فریدون» به انظار عمومی

حسین فریدون برادر رئیس جمهور بعد از یک غیبت تقریبا ده ماهه پس از بازداشت در تیر۹۶، در یک مراسم عمومی حضور پیدا کرد. روز گذشته (جمعه ۲۸ اردیبهشت) در مراسم ختم حجت‌الاسلام و المسلمین سید مهدی طباطبایی استاد فقید اخلاق، شخصیت‌های مختلف سیاسی حضور داشتند؛ از محمدباقر قالیباف که در سال ۹۲ مورد حمایت مرحوم طباطبایی بود تا شخصیت‌هایی مانند ناطق نوری، محسن اسماعیلی، محمود وزیر اطلاعات. با این حال حضور یک شخصیت سیاسی خبرساز شد و آن هم حسین فریدون دستیار ویژه روحانی در دولت یازدهم و برادر وی است که بعد از یک غیبت تقریبا ده ماهه دوباره در انظار عمومی مشاهده می‌شد. آخرین خبرها درباره حسین فریدون به تیرماه ۱۳۹۶ برمی‌گردد که در یکی از بیمارستان‌های تهران بستری بود و در آن زمان مرحوم سید مهدی طباطبایی به عیادت وی رفت.

همین الان انتخابات برگزار شود اصولگرایان ۲۷ میلبیون رأی دارند

حسین الله‌کرم درباره اقبال اصولگرایان در انتخابات بعدی گفت: اگر امروز، یک ماه آینده یا نهایتا تا پایان سال بخواهد به خاطر رأی آوردن استیضاح روحانی یا طرح عدم کفایتش در مجلس انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم برگزار شود، به نظر می رسد حداقل ۱۰ میلیون به ۱۷ میلیون رأی نامزد واحد اصولگرایان اصولگرایان اضافه و او با ۲۷ میلیون رأی نامزد پیروز انتخابات شود. اما اگر این دولت در فرایند کنونی به نحوی با اروپایی ها در ابعادی هرچند کوچک به نتایجی برسد و بخواهد کار را ادامه دهد و این وضعیت مورد تأیید رهبری نیز قرار بگیرد. بستگی به عملکرد دولت در سه سال آینده دارد که با تحریم ها چگونه و به چه جایی خواهند رسید. از آنجا که ۸۰ درصد تحریم ها توسط آمریکا بازگردانده می شود و آمریکا برای آنکه قاطعیت موضع خود را به اروپایی ها نشان دهند طرح هایی همچون تحریم رئیس کل بانک مرکزی و تحریم برخی بانک های عراق را نیز انجام دادند تا آن ۲۰ درصد دیگر تحریم ها نیز بازگردد و قطعا جای مانوری برای اروپا باقی نماند. در مجموع عملکرد سه سال آینده دولت کنونی برای ادامه اجرای برجام با مشارکت اروپای ناتوان، چین و روسیه نتیجه اش تحقق حرف آقای زیباکلام می شود که گفت نامزد واحد اصولگرایان با ۲۰ میلیون رأی پیروز انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ خواهد بود.

طرح اتوبوس ایدز به بهانه ترویج بی‌بندوباری متوقف شد

مینو محرز، رئیس مرکز تحقیقات ایدز ایران، در مصاحبه با ایلنا گفت: «متأسفانه برخی اقدامات برای کنترل و پیشگیری بیماری ایدز با مخالفت‌هایی مواجه می‌شود و برای برخی خوشایند نیست. بعد از اجرای طرح اتوبوس ایدز برخی گفتند که این کار شما ترویج بی‌بندوباری است. متاسفانه این تفکر افرادی است که اعتقاد دارند در کشور بیماری ایدز وجود ندارد و همه چیز رو به راه است. این افراد مثل کبک سرشان را زیر برف کردند و مسائل، مشکلات و واقعیت‌های جامعه را نمی‌دانند و از قبول آن امتناع می‌کنند». محرز گفت: «از بیماران می‌خواهیم که در زمان مراجعه به پزشک معالج خود او را نسبت به بیماری آگاه کنند؛ اما متاسفانه از طرف پزشکان برای درمان این افراد ممانعت به عمل می‌آید و این به علت عدم آگاهی و نگرش منفی پزشکان است، این مساله در تمام دنیا وجود داشت و با قانون عدم تبعیض جلوی مسأله گرفته شد؛ اما متأسفانه هنوز در کشور ما وجود دارد». او افزود: «پزشکان به علت عدم آگاهی و ترس نابجا از پذیرش بیماران مبتلا به ایدز امتناع می‌کنند در صورتی که بارها به پزشکان اعلام شده است که خطر ابتلا به این بیماری در جراحی‌ها بسیار نادر است و جراح تنها نیاز به دو دستکش و کمی احتیاط دارد تا فرد را درمان کند؛ اما متأسفانه هنوز هم تبعیض در درمان این افراد وجود دارد؛ در حالی که هیچ کس حق ندارد فرد اچ آی وی مثبت را به دلیل بیماری از کار اخراج کند یا در رابطه با او اقدام پزشکی انجام ندهد این عدم آگاهی و نگرش منفی موجب تبعیض شده است».

واکنش صداپیشه جناب‌خان به ناآرامی‌های اخیر کازرون

محمد بحرانی صداپیشه عروسک محبوب جناب خان درباره شهر کازرون و خاطراتی که در آنجا دارد در اینستاگرام نوشت: «شیخ ضیا بحرانی، باب ضیا، پدر مادرم. تصویر ابدی و ازلی من از یک پدربزرگ مهربان، زیبا، با ذوق، خوش اخلاق، خوش زبان، قصه گو و. . . پدر بزرگ، باب ضیا که روحش در آرامش باشد ان شالله، سالیان سال بزرگ ِ بازار کازرون بود. مطمئنم صدای اذان زیبا و پرطنین باب ضیا که هر روز ظهر تمام بازار کازرون را پر می کرد، هنوز که هنوز است در گوش بازاریان قدیمی تر زنده است. خاطرات کودکی ام از کازرون و تنگ تیکو و شاپور و سید حسین و خونه خالجان و عمو ناصر تا ابد در ذهنم با صدا و تصویر باب ضیا پیوند خورده است. کازرون شهر پدر و پدر بزرگم این روزها حال خوشی ندارد. پر از التهاب و خشم، پر از درد و آیا فریاد رسی هست که صدای دادخواهی مردم مظلوم و محروم این شهر را بشنود؟ جناب آقای رئیس جمهور ، هیأت دولت، مجلس. . . صدای کازرون را می شنوید؟آقای نماینده مجلس، شما قرار است صدای بی صدایان این خاک و دیار باشید پس تا دیر نشده لطفا لطفا گوش و قلب خود را باز کنید. و کاش خشم و التهاب خیلی زود دست از سر این شهر بردارد و جای آن را گفت وگوی مسالمت آمیز و سرشار از تفاهم بگیرد که از خشم جز خشم زاییده نمی شود. به هر حال کازرون هزاران سال است که کازرون بوده و هزاران سال همچنان کازرون خواهد ماند. به امید پروردگار… .»

سرقت از خانه «علی معلم»

پنجشنبه گذشته، خانه زنده‌یاد علی معلم، ‌مدیرمسئول نشریه «دنیای تصویر» و تهیه‌کننده سینما، مورد سرقت قرار گفت. آذر معماریان، ‌همسر علی معلم، ‌ضمن تأیید این خبر درباره جزئیات این سرقت گفت: عصر روز پنجشنبه، ۲۷ اردیبهشت‌، حدود ساعت ۵ بعدازظهر همراه فرزندانم از خانه بیرون رفتیم. اخیرا خواهرم عمل جراحی داشته‌اند و درواقع می‌خواستیم از ایشان عیادت کنیم و بعد هم افطاری را در کنار آنها باشیم. حدود ساعت ۱۲ شب به خانه بازگشتیم. به محض اینکه قفل در خانه را باز کردیم، همان دم در، من و پسرم کاملا شوکه شدیم. کل خانه ما زیر‌و‌رو شده بود! تمام وسایل با‌ارزش خانه را با خود برده بودند. حتی این دزدان ماهر با دیلم گاوصندوق را شکسته و طلاهای عروسی و طلاهای مرحوم معلم و خیلی چیزهای دیگر را با خود برده‌اند. واقعا شوکه شدیم.

تلاش رقبا برای زمینگیر کردن دولت

مسعود پزشکیان در یاداشتی نوشت: مجموع اتفاقات و رخدادهای یک سال اخیر کشور عیان‌تر از هر زمانی نشان می‌دهد که انگیزه زمینگیر کردن دولت در گروه‌های رقیب آن‌که از قضا نهادهای مهمی را نیز تحت اداره خود دارند، قوی است. کافی است به یاد بیاوریم از فردای پیروزی آقای روحانی در انتخابات، تا حد فاصل تنفیذ دوم وی، چه حجمی از تشرها و کنایه‌ها علیه او و دولتش در فضای رسمی شکل گرفت. نمونه برجسته این مورد حمله به وی و عملکردش در نماز عید فطر سال قبل بود. اعتراضات دیماه گذشته که از مشهد و توسط طیف مخالفان دولت کلید خوردند و کشور را برای یک هفته درگیر بحران کردند، فاز بعدی این مجموعه از عملیات‌های سیاسی علیه دولت روحانی بود. پس از آن هم بحث فیلترینگ فضای مجازی و امروز نیز تکمیل پروژه ترامپ در خروج از برجام و حمله به دولت توسط عده‌ای در داخل، همگی اضلاع این مجموعه فعالیت‌ها بودند. فعالیت‌هایی که دو هدف را دنبال می‌کرده و می‌کنند؛ اول افزایش سطح مطالبات از دولت و دوم ناتوان نشان دادن دولت در پاسخ به مطالبات عمومی و وعده‌هایش که در نهایت منجر به کاهش اعتبار دستگاه اجرایی خواهد شد. در چنین شرایطی نه تنها اصلاً کار بدی نیست که از برخی ناکامی‌های یک سال اخیر دولت سخن گفته شود، بلکه معیار آزادی بیان چیزی جز این هم نمی‌گوید. /ایران

غیبت اعتراضی رؤسای ستاد جوانان روحانی در ضیافت افطاری رئیس جمهور

مطابق اخبار دریافتی، رؤسای ستادهای استانی جوانان و دانشحویان دکتر روحانی در ۳۱ استان کشور طی اقدامی هماهنگ جهت اعلام اعتراض خود به عملکرد دولت دوازدهم و بی توجهی نسبت به دغدغه ها و مطالبات جوانان، در ضیافت افطاری نهاد ریاست جمهوری حضور نخواهند یافت. نخستین ضیافت افطاری رئیس جمهور در سال جاری همزمان با سالگرد انتخابات دوره دوازدهم ریاست جمهوری، امشب شنبه بیست و نهم اردیبهشت ماه در سالن اجلاس سران در حضور رئیس جمهور، معاونین ایشان و برخی وزرای دولت و با دعوت از چهره ها و شخصیت های سیاسی از جمله اعضای ستادهای دکتر روحانی برگزار می شود. به گفته منابع آگاه؛ جوانان در اعتراض به نادیده گرفته شدن فرصت بیان دغدغه ها و انتقادات آنان در این مراسم، تصمیم به عدم حضور گرفته و بنا دارند تا ضمن ارسال نامه ای انتقادی، حسن روحانی را از نقطه نظرات خود آگاه سازند. بی توجهی به وعده های انتخاباتی ،انتصاب های غیر همسو با شعارهای دولت بالاخص در استان ها، عدم توجه به حوزه جوانان، عملکرد ضعیف در بهبود وضعیت معیشتی مردم و همچنین انفعال دولت در موضوع فیلترینگ از مهمترین محورهای اعتراضی رؤسای ستادهای جوانان دکتر روحانی در دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری، نسبت به عملکرد دولت دوازدهم است. /زاگرس‌تایمز

دفتر حقوقی ریاست جمهوری ایران در لاهه مورد سرقت قرار گرفت

باشگاه خبرنگاران می گوید به تازگی دفتر حقوقی ریاست جمهوری ایران در شهر لاهه هلند مورد دستبرد قرار گرفته و کلیه اسناد طبقه بندی شده محرمانه و وجوه نقدی که آنجا بوده به سرقت رفته است. بر اساس این گزارش از جمله موارد سرقت شده اسناد مربوط به پرونده شکایت ایران از آمریکا بابت توقیف اموال ایران در ایالات متحده بوده است. اما به دنبال انتشار اخباری مبنی بر به سرقت رفتن اسناد طبقه‌بندی شده و محرمانه ایران در پی سرقت از دفتر حقوقی ریاست‌جمهوری کشورمان در لاهه، یک مقام آگاه در ریاست جمهوری با تکذیب این خبر، گفته: در سرقت صورت گرفته که صبح چهارشنبه ساعت ۵ رخ داد و بلافاصله پلیس در جریان آن قرار گرفت و از محل بازدید کرد، به هیچ وجه اسناد و مدرکی سرقت نشده است و سارقان تنها مقداری پول را به سرقت برده‌اند.

پایان شایعات درباره زنده بودن هیتلر

خبرگزاری فرانسه نوشت: در اقدامی عجیب به پژوهشگران فرانسوی اجازه داده شد تا به بقایای دندان هیتلر که در مسکو نگهداری می شود، دسترسی پیدا کنند. پروفسور فیلیپ شارلیه به خبرگزاری فرانسه گفت: این دندان ها مطابقت دارند، هیچ شکی وجود ندارد. یافته های ما ثابت می کند که هیتلر در سال ۱۹۴۵ مرده است. می توانیم تمام تئوری های توطئه درباره هیتلر را متوقف کنیم. او با زیردریایی به آرژانتین نرفت، همچنین در یک پایگاه مخفی در قطب جنوب یا در نیمه تاریک ماه هم نیست. / ایرنا

موضع‌گیری شدید قالیباف علیه جمنا

محمدباقر قالیباف گفت‌وگویی اضهار کرده است: کسانی که در اردوگاه اصولگرایی پیشکسوت هستند و حس می کنند در مرکزیت قرار دارند، احساس می کنند نیازی ندارند حرف بقیه را گوش کنند. بعضی ها فکر می کنند می توانند و حتی وظیفه دارند برای جمع تصمیم بگیرند و بقیه هم وظیفه دارند از تصمیم این ها حمایت کنند! بیشترین درآمد کشور در تاریخ در دوره ای اتفاق افتاد که رشد اقتصادی منفی ۶ درصد شد؛ در دوره آقای احمدی نژاد! سالی که اقتصاد ما در بخش صنعت رشد دو رقمی کرد، سال ۸۰ بود. به خاطر این که پدرخواندگی دولت در اقتصاد حذف شد. البته دولتمردان آن زمان فکر نکنند که این کار را کردند! مردم بودند که وارد شدند. نفت ۱۳ دلاری ما را به رشد دو رقمی رساند و نفت ۱۲۰ دلاری ما را به منفی ۶ درصد رساند و عملاً اشتغال جدیدی تولید نکرد. هیچ وقت کار اقتصادی فردی نمی کنم. کاری هم که الان در حوزه اشتغال دنبال می کنم با هدف کمک به مردم است. حتی در برخی جلسات هیأت مدیره هم که هستم، در عمرم یک ریال حق هیأت مدیره نگرفته ام.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president