آوای جنوب

حکایت وانت بارهای میوه فروش در پایتخت یاسوج تمامی ندارد

داستان ساماندهی وانت بارهای میوه فروش بعد از گذشت بیش از یک دهه هنوز تمامی ندارد.

داستان ساماندهی وانت بارهای میوه فروش بعد از گذشت بیش از یک دهه هنوز تمامی ندارد.

 آوای جنوب
یاسوج|حکایت وانت بارهای میوه فروش در پایتخت طبیعت ایران تمامی ندارد

 سال‌ها از تصمیم مسئولان و متولیان امر برای ساماندهی وانت‌بارهای میوه فروش در شهر یاسوج معروف به پایتخت طبیعت ایران می‌گذرد ولی هنوز این تصمیم به جایی نرسیده است.

شورا و شهرداری یاسوج در دور پنجم عزم جدی برای ساماندهی وانت بارهای میوه فروش دارند و در این زمینه تاکنون اقدامات مناسبی انجام داده‌اند هرچند در برخی مواقع با موانعی از جمله مکان یابی مناسب روبه‌رو بوده‌اند.

باید بپذیریم وانت بارهای میوه فروش مستقر در ورودی و خروجی شهر چهره پایتخت طبیعت را نازیبا کرده و هر مسافر و گردشگری به محض ورود به شهر باید به جای دیدن زیبایی‌های خدادادی و کم نظیر در اولین نگاه خودروهای را ببیند که به ردیف ایستاده و مشغول فروش میوه در شرایط بدی هستند.

جمع آوری تابلوهای غیر مجاز و ساماندهی وانت بارهای میوه فروش

مدیر اجرائیات شهرداری یاسوج از آغاز مرحله جدید جمع آوری تابلوهای غیرمجاز و ساماندهی وانت بارهای میوه فروش در ورودی شهر یاسوج از سمت شیراز  خبر داد و گفت: در دوره جدید مدیریت شهری با توجه به گردشگر پذیر بودن شهر یاسوج بر حذف زوائد بصری، نازیبایی‌ها و تابلوهای تبلیغاتی غیرمجاز برای ارتقای کیفیت بصری شهر تاکید جدی صورت گرفته است.

غلامیان تصریح کرد: بر همین اساس نصب هرگونه تابلو، بنر و برپایی داربست در نقاط مختلف شهر و ورودی و خروجی‌های شهر یاسوج بدون مجوز از شهرداری ممنوع بوده و با این موارد برخورد می‌شود.

وی ادامه داد: طی روزهای گذشته و در مرحله جدید از جمع آوری وانت بارهای دوره گرد، کپرها و سازه های ناپایدار، تابلوهای تبلیغاتی غیراستاندارد و مواردی دیگری که سبب نقض حقوق شهروندی می‌شود در ورودی‌های شهر از سمت شیراز جمع آوری شد.

مکان یابی برای وانت‌های میوه فروش

مدیر اجراییات شهرداری یاسوج ادامه داد: تمام تابلوهای غیرمجازی که در محدوده پل سوم بشار تا نجف آباد نصب شده بود، جمع آوری و ضبط شده است.

غلامیان با بیان اینکه دو محل برای وانت بارها مشخص شد که بصورت قرعه کشی در اختیار متقاضیان قرار گرفت، گفت: زمینی در محور یاسوج به شیراز در نزدیکی پمپ بنزین منصوری برای ساماندهی ۱۸۰ دستگاه از این خودروها و محلی در نزدیکی جمعه بازار برای ۲۰۰ دستگاه خودروی دیگر در نظر گرفته شده که هم اکنون وانت بارها به این محل ها هدایت می شوند.

وی تصریح کرد: برای جلوگیری از معضلات ترافیکی و همچنین ایجاد فضای بصری مناسب در شهر نیازمند همکاری و همراهی همه شهروندان هستیم.

غلامیان با اشاره به مواد قانونی ۹۶ و ۱۰۱ قانون شهرداری‌ها، خاطرنشان کرد: صنوف، ادارات، نهادها و اشخاص حقیقی و حقوقی بدون کسب مجوز از شهرداری حق برپایی و علم کردن داربست و تابلو را ندارند.

وی تصریح کرد: در صورت مشاهده هرگونه تابلوی غیرمجاز در میادین، معابر، پیاده‌روها و ورودی و خروجی شهر که تعرض به حقوق شهروندی محسوب می‌شود و برای شهر و مردم مزاحمت ایجاد می‌کند، ضمن جمع‌آوری و ضبط آن‌ها، مراتب جهت تشکیل پرونده قضایی به دادگستری ارجاع می‌شود.

مدیر اجراییات شهرداری یاسوج تاکید کرد: در اجرای این طرح دادستانی محترم، نیروهای زحمتکش پلیس راهور و یگان امداد نیروی انتظامی و فرمانداری نهایت همکاری و همراهی را داشته‌اند.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president