آوای جنوب

واکنش دفتر «آیت‌الله ملک حسینی» در خصوص سخنان منتسب به او در خصوص پتروشیمی بویراحمد

همه حقایق درباره صحبتهای منتسب به آیت الله ملک حسینی در خصوص پتروشیمی سقاوه و پارک جنگلی یاسوج

آوای جنوب

به گزارش آوای جنوب، در روزهای گذشته متونی منتسب به نماینده ولی فقیه در استان در خصوص سرمایه گذاری در پارک جنگلی یاسوج و پتروشیمی سقاوه منتشر شد که در زیر آمده است:

آیت الله ملک حسینی در جمع خبرنگاران گفت: ایجاد مجتمع گردشگری وزارت نفت در پارک جنگلی یاسوج باید انجام و هرکس هم مانع شود خیانت محسوب می‌شود اما باید حقوق شهروندان یاسوج هم در آن رعایت شود.

وی افزود: این طرح تلفیقی بین حق آیندگان و مردم است که باید در متن جامعه شان سرمایه گذاری شود تا بتواند از منافع پیرامون خود استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه محیط زیست خیلی اهمیت دارد اما آیا می‌توان برای حفظ آن نسل‌های آینده را گرسنه گذاشت؟ ابراز کرد: کارخانه به طور حتم هوا را آلوده می‌کند اما باید ببینید آلودگی و سیری هم طراز هستند و اگر سیری بیشتری اتفاق می‌افتد پس باید انجام شود.

ملک حسینی با تاکید بر اینکه نیازمند به این هستیم که افراد با فهم نه هوچی گرها این موضوعات را بگویند، افزود: فقط به فکر مردم امروز نباشید به فکر آینده باشید که مردم باید نان بخورند و زندگی کنند.

نماینده مردم کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: با حفظ حقوق مردم و قاعده‌های زیست محیطی و منابع طبیعی باید این اتفاق مبارک بیفتد زیرا رشد همه جانبه استان را به همراه دارد.

وی تاکید کرد: این مجتمع را باید طبق ضوابط بسازند هرچند قصه مخالفت‌ها این نیست و باید بگردید ریشه‌ها را پیدا کنید که البته جامعه خود بهتر می‌داند چه باید بشود و چه نشود، به نمایندگان وزارت نفت پیشنهاد دادم شما در پیشانی مجتمع پارکی بسازید و آن را به شهر یاسوج هدیه دهید تا هم مردم راضی باشند و هم حقی که مخالفان دنبال مطالبه آن هستند، حاصل شود.

بعد از انتشار این صحبت ها دفتر نماینده ولی فقیه در استان نسبت به این موضوع و انتشار این صحبت ها واکنش نشان داد و با انتشار بیانه ای آورده است:

دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان در پاسخ به خبری در خصوص صحبت‌های آیت‌الله ملک حسینی پیرامون احداث پتروشیمی دنا اعلام کرد: بدون در نظر گرفتن صحت‌وسقم مطالب منتشرشده، تنها اخباری که از کانال‌های رسمی و منابع رسمی خبری منتشر می‌شود مورد تائید است.

طی روزهای آینده مصاحبه‌ای در این خصوص و همچنین مباحث مربوط به سرمایه‌گذاری‌ها در استان منتشر می‌شود و صحت‌وسقم این مطالب در بوته آن مصاحبه قابل‌سنجش است.

تحلیل:

لذا با توجه به اینکه صحبت های آیت الله ملک حسینی بعنوان فصل الختام مورد توجه مردم استان است و ایشان همیشه سعی بر آن دارند تا با بررسی همه جوانب نسبت به موضوعات مختلف موضع گیری راهبردی نشان دهد. بنابراین باید منتظر صحبتهای اینده آیت الله ملک حسینی در این خصوص باشیم. اگرچه متن بیانیه آخر صحت یا سقم مطالب منتظر شده را تایید یا رد نمی کند!

با دیگران به اشتراک بگذارید
  1. سیاوش دوست کام گفت:

    بنام خداسلام محضر بزرگوارمردم استان عزیزم لازم است جهت تسریع حقوق ایندگان وحال جوانان امروز بهترست فکراساسی وبنیادی انجام پذیردچون جوانان سرمایه های اتی اند ومیبایست شرایط یرای پیشرفت وتعالی انان مهیاگردد.

else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president