آوای جنوب

انتقاد فرماندار گچساران از دستگاه‌های مربوطه در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی/از نقد به دانشگاه آزاد گچساران تا وضعیت مساجد در گچساران

فرماندار گچساران: یکسال است دانشگاه آزاد در خصوص موضوع خودکشی قرار است آسیب شناسی کند و …
آوای جنوب/ علی مراد کاظم پور
فرماندار گچساران با انتقاد از دستگاه‌های مربوطه در زمینه کاهش آسیب‌های در گچساران گفت: اگر کسی دلسوز باشد باید با جان و دل در کارهای فرهنگی و کاهش آسیب اجتماعی در جامعه گام بردارد.

به گزارش آوای جنوب از گچساران، ظهر امروز نشست کارگروه تخصصی اجتماعی و فرهنگی با حضور فرماندار و دیگر مسوولان شهرستانی در سالن اجتماعات فرمانداری گچساران برگزار شد.

 در این نشست عبدالرحیم رحیمی  با انتقاد از دستگاه‌های مربوطه در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی در گچساران اظهار کرد: متاسفانه جلساتی برگزار می‌شود اما تا کنون خروجی خوبی و یا گزارشاتی به فرمانداری گچساران ارائه نشده است.

 وی افزود:برای انجام دادن کار فرهنگی در جامعه نیاز به اعتبارات ندارد بلکه مسوولان و دستگاه‌های متولی باید بتوانند برای انجام این وظیفه زمان بگذارند.

 رحیمی با اشاره به اینکه امروزه به درستی از ظرفیت مساجد برای کاهش آسیب‌های اجتماعی استفاده نمی‌شود، اذعان کرد: با هدایت کودکان، نوجوانان و جوانان وحتی خانواده‌‌ها به مساجد می‌توانیم بسیاری از آسیب‌های اجتماعی را در جامعه کاهش دهیم.

 فرماندار گچساران  با اشاره به بهزیستی گچساران تصریح کرد: اورژانس اجتماعی سازمان بهزیستی  با حضور در محلاتی که در معرض خطرهستند و مشاوره دادن به افراد و برگزاری کلاس‌های آموزشی می‌تواند به این مسئله کمک بسزایی داشته باشد.

وی ابراز کرد: شناسایی محلاتی که در معرض آسیب هستند، برگزاری کلاس‌های  آموزشی و پر کردن اوقات فراغت جوانان می‌تواند موجب شود که آسیب اجتماعی کاهش یابد.

 رحیمی با انتقاد از دستگاه‌های متولی در گچساران عنوان کرد: اگر کسی دلسوز کشور است باید با جان و دل در کارهای فرهنگی و کاهش آسیب اجتماعی در جامعه گام بردارد.

 وی  در ادامه ابراز کرد: معاونت پژوهش دانشگاه آزاد گچساران متولی کار فرهنگی در این شهرستان است که اعتباری در این زمینه در نظر گرفته شده است.

 فرماندار گچساران  با بیان اینکه دانشگاه آزاد در زمینه مرتفع نمودن مشکلات نقش بسزایی در جامعه دارد نقدهایی به دانشگاه آزاد این شهر داشت و، خاطرنشان کرد:   در زمینه طرح تقسیم کار ادارات فرهنگی ازسال گذشته تا کنون خروجی از دستگاه متولی به فرمانداری ارائه نشده است.

 رحیمی از دستگاه متولی خواستار شد که در نشست بعدی که برگزار می‌شود تمام ادارات متولی گزارش عملکرد خود را در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی در گچساران به فرمانداری گچساران ارائه دهند.

فرمانده انتظامی شهرستان گچساران عنوان کرد
تعامل خوب آموزش و پرورش با نیروی انتظامی گچساران برای کاهش آسیب‌های اجتماعی
فرمانده انتظامی شهرستان گچساران گفت: تعامل خوبی در این چند سال اخیر بین آموزش و پرورش و نیروی انتظامی در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی صورت گرفته است.

همچنین در این نشست سید محمد موسوی با بیان اینکه آسیب‌های اجتماعی از جمله موضوعاتی است که به جامعه لطمه وارد می‌کند، اظهار کرد:  در زمینه پیشبرد کاهش آسیب‌های اجتماعی در شهرستان گچساران برنامه‌های خوبی صورت گرفته است.

 فرمانده نیروی انتظامی گچساران با بیان اینکه توجه به امر پیشگیری از جرائم یک امر ضروری است، بیان کرد: مسوولان انتظامی شهرستانی ضمن حضور در مدارس، مساجد و اماکن عمومی نسبت به ارائه آموزش‌های لازم در امر پیشگیری از جرائم و آسیب‌های اجتماعی نهایت تلاش و پیگیری را دارند.

وی افزود: امروزه بیشتر آسیب‌های اجتماعی  در جامعه جوانان و نوجوانان را  تهدید می‌کند.

 موسوی اذعان کرد: تعامل خوبی در این چند سال اخیر  بین آموزش و پرورش و نیروی انتظامی صورت گرفته است و باید در این زمینه برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه باید دست آموزش و پرورش را گرفت و سرمایه‌گذاری کرد.

 فرمانده انتظامی گچساران  در ادامه به پر کردن اوقات فراغت دانش آموزان در تابستان اشاره و خاطرنشان کرد:  تنها راه مقابله با آسیب‌های اجتماعی در بین جوانان و نوجوانان تقویت بنیه دینی و معنوی و حضور در مساجد است.

 وی افزود: در زمینه کاهش طلاق در جامعه اگر توجه به امر به معروف و نهی از منکر توسط دستگاه‌های اجرایی شهرستان صورت بگیرد  و هر دستگاه در این زمینه فعالیت کند موجب کاهش آمار طلاق در جامعه می‌شود.

رئیس آموزش و پرورش گچساران تأکید کرد
ضرورت راه‌اندازی و توسعه مراکز مشاوره قبل از ازدواج در شهرستان گچساران
رئیس آموزش و پرورش گچساران: برای جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی راه‌اندازی و توسعه مراکز تخصصی جوانه‌ها و مشاوره قبل از ازدواج در این شهرستان یک امر ضروری است.

 در این نشست سید ظهیرالدین پورالحسینی با بیان اینکه کار گروه اجتماعی و فرهنگی بر دو موضوع مفاسد اخلاقی، پدیده اخلاقی و اوقات فراغت برگزار شده است، اظهار کرد:  یکی از فعالیت آموزش و پرورش گچساران در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی راه‌اندازی و توسعه مراکز قبل و بعد از ازدواج برای کارکنان آموزش و پرورش است.

 رئیس آموزش و پرورش گچساران با بیان اینکه مهارت آموزی در زندگی زوجین بسیار اهمیت دارد، افزود: بیشترین آمار طلاق در بین زوجینی که یک الی پنج سال از زندگی زناشویی آنها می‌گذرد رخ می‌دهد.

 وی با اشاره به اینکه فرهنگ‌سازی در زمینه بهره‌گیری از ازدواج بسیار حائز اهمیت است، گفت: همان‌گونه که آزمایشات قبل از ازدواج برای زوجین دارای اهمیت است انجام مشاورات قبل و بعد از ازدواج برای زوجین اهمیت دارد.

 پورالحسینی با بیان اینکه در طول سال تحصیلی طرح‌های با همکاری نیروی انتظامی و حضور قاضیان در مدارس این شهرستان انجام گرفته است، ابراز کرد: این برنامه که با حضور و همکاری این نهادها در مدارس برگزار شده موجب شد که  آسیب‌های اجتماعی در مدارس کاهش و بسیاری از دانش آموزان مسیر آینده شغلی خود را انتخاب کنند.

 رئیس آموزش و پرورش گچساران  اذعان کرد: با برنامه‌ریزی و شناسایی خانواده دانش آموزان طی چندین مراحل دانش آموزانی که در معرض آسیب هستند شناسایی شدند.

 وی خاطرنشان کرد: تعداد ۲۸۶ دانش آموز فرزند طلاق در مقاطع تحصیلی مختلف، تعداد ۱۱۱ دانش آموز بدسرپرست، تعداد ۷۰ دانش‌آموز بی‌سرپرست، تعداد ۱۳۸ دانش آموز که پدر آنها فوت شده و تعداد ۵۸ دانش آموز که مادر آنها فوت شده شناسایی و هم اکنون در حال تحصیل هستند.

 پورالحسینی افزود:  در این زمینه نیز تعداد ۱۶ کودک کار در این شهرستان وجود دارد که از مجموع آنها پنج دختر هستند.

 وی به والدینی که دارای اعتیاد دارند اشاره و تصریح کرد: تعداد ۱۴۵ مورد والدینی که دارای اعتیاد دارند شناسایی شده‌اند.

 رئیس آموزش و پرورش گچساران با بیان اینکه در طول سال تحصیلی کلاس‌های مهارت آموزی زندگی برای والدین دانش آموزان  برگزار شده است، اذعان کرد: این کلاس‌ها توسط ۶ مربی  در مدارس گچساران برگزار شد.

پورالحسینی  ادامه داد: راه‌اندازی و توسعه مراکز تخصصی جوانه‌ها و مشاوره قبل از ازدواج در این شهرستان یک امر ضروری است.

با دیگران به اشتراک بگذارید
  1. سید جواد حسینی گفت:

    با سلام حضور همه دوستان و تشکر از زحمات فرماندار محترم دغدغه فرهنگ شهرستان را دارند. ایشان گفتند که معاونت پژوهش متولی کار فرهنگی در شهرستان است در حالی که چنین نیست و در رسالت و شرح وظایف محوله از سازمان مرکزی این چنین رویکردی برای معاونت پژوهش دیده نشده است. شاید منظور ایشان معاونت دیگری بوده است!

else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president