آوای جنوب

پاسخ محسنی‌اژه‌ای به ادعای جاسوس‌نبودن دری‌اصفهانی

معاون اول قوه‌قضاییه به برخی ادعاها درباره جاسوس‌نبودن دری‌اصفانی از نظر وزارت اطلاعات پاسخ داد.

آوای جنوب

معاون اول قوه‌قضاییه به برخی ادعاها درباره جاسوس‌نبودن دری‌اصفهانی از نظر وزارت اطلاعات پاسخ داد.

پاسخ محسنی‌اژه‌ای به ادعای جاسوس‌نبودن دری‌اصفهانی

 محسنی‌اژه‌ای در جمع خبرنگاران در خصوص اظهارنظر یکی از نمایندگان مجلس مبنی بر اینکه وزیر اطلاعات و نمایندگانشان عنوان کردند که ادعای جاسوسی دری اصفهانی کذب است و وی از نظر ما جاسوس نیست و قوه قضاییه هم تحت فشارهای خارجی مجبور شده حکم حداقلی ۵ سال حبس بدهد، گفت: من از نقل قول‌ها اطلاعی ندارم و نمی‌دانم وزیر اطلاعات چه گفته و چگونه منعکس شده است. اگر چنانچه منظور این است که اتهام جاسوس بر فرد صادق نیست، حتماً غلط است. اگر هم منظور این است که وزارت اطلاعات می‌خواهد بگوید فردی که اتهام جاسوس بر او هست، جاسوس هست یا نیست، این هم غلط است.

معاون اول قوه‌قضاییه توضیح داد: وزات اطلاعات می‌تواند بگوید بر اساس اسناد و مدارک از نظر من، فلانی متهم به جاسوسی است یا نیست اما وزارت اطلاعات نمی‌تواند بگوید از نظر من فلانی جاسوس است زیرا زمانی می‌تواند بگوید که ثابت شده باشد.

محسنی اژه‌ای افزود: دری اصفهانی را دادگاه محکوم کرده و دادگاه تجدیدنظر هم تایید کرده و با حضور وکیل هم پرونده رسیدگی شده و بنابراین از نظر دادگاه جرم ایشان ثابت و حکمش هم قطعی است. بنابراین مرجع اصلی برای اینکه چه کسی مجرم است یا نیست، قوه‌قضاییه است نه وزارت اطلاعات و نه هیچ کس دیگری.

وی درباره صدور حکم حداقلی برای دری اصفهانی نیز گفت: اینکه می‌گویند حکم حداقلی صادر شده، بیخود می‌گویند. احکامی که در خصوص جرم جاسوسی صادر می‌شود بین ۵ سال تا ۱۰ سال است. قاضی بر اساس تشخیصی که می‌دهد، می‌تواند حداقل، حداکثر یا وسط را حکم بدهد. بسیاری از کسانی دیگر هم این طور هستند که از بین اقل و اکثر، اقل را گرفته‌اند.

محسنی اژه‌ای اضافه کرد: حکم این فرد قطعی است و از نظر دادگاه به عنوان جاسوس شناخته شده است و اعاده دادرسی هم کرده که باید ببینیم پذیرفته می‌یود یا خیر و تا الان از نتیجه خبری ندارم.

وی درباره درخواست اعاده دادرسی مرتضوی گفت: هر کسی که درخواست اعاده دادرسی کند، ثبت می‌شود و این به معنای پذیرفته شدن نیست. پس از ثبت، بررسی می‌شود تا ببینند پذیرتفه می‌شود یا خیر. اگر اعاده دادرسی بر اساس چند بندی که در قانون پیش‌بینی شده، باشد پذیرفته می‌شود و در غیر این صورت رد می‌شود

ادامه دارد…

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president