آوای جنوب

ضوابط جدید تعدیل مدرک تحصیلی کارکنان صنعت نفت ابلاغ شد

ضوابط جدید تعدیل مدرک تحصیلی کارکنان صنعت نفت برای کارمندانی که رأساً و به میل شخصی در حین خدمت مبادرت به ادامه تحصیل و اخذ مدرک تحصیلی کرده‌اند، پس از تصویب در شورای اداری و استخدامی صنعت نفت ابلاغ شد.

ضوابط جدید تعدیل مدرک تحصیلی کارکنان صنعت نفت برای کارمندانی که رأساً و به میل شخصی در حین خدمت مبادرت به ادامه تحصیل و اخذ مدرک تحصیلی کرده‌اند، پس از تصویب در شورای اداری و استخدامی صنعت نفت ابلاغ شد.

آوای جنوب به نقل از اداره کل روابط عمومی وزارت نفت، براساس ضوابط یادشده، تلاش شده است در بازنگری مقررات، افرادی که تا پیش از مصوبه جدید مدرک گرفته‌اند با همان مقررات پیشین، تعدیل شوند و درصدهای تعلق گرفته به آنها و شرایط پذیرش مدرک، مشابه گذشته خواهد بود و حداقل الزام‌های ابلاغی ازسوی شورای عالی اداری کشور درباره مقررات آنها اعمال شود.

بنابر ضوابط ابلاغی دغدغه کارکنان برای تعدیل مدرک تحصیلی برطرف می‌شود، به نحوی که از ابتدای تحصیل ضمن هماهنگی با واحدهای ذیربط منابع انسانی در شرکت مربوطه، موافقت آنها را برای تحصیل در رشته/ مقطع تحصیلی مرتبط با رسته و مسیر شغلی کسب می‌کنند، همچنین واحدهای مورد اشاره مکلف هستند درباره کارمندانی که از قبل شروع به تحصیل کرده‌اند نیز هماهنگی فوق را پس از ارائه درخواست کارمند بررسی و برای موافقت اعلام نظر کنند.

از سوی دیگر در مقررات پیشین شرط شرکت در آزمون های استخدام و کسب حدنصاب قبولی جهت تعدیل مدرک و همچنین دسته‌بندی بین مدارک تحصیلی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور و اعمال معدل فارغ‌التحصیلی وجود داشته که در مصوبه جدید حذف گردیده است. در این صورت برای کارکنانی که پیش‌تر و تا زمان تصویب مصوبه جدید (تا پایان فروردین ۱۳۹۷) اخذ مدرک کرده‌اند، کماکان درصدهای تعدیل مدرک طبق ضوابط پیشین ملاک عمل خواهد بود و برای مدارک دریافت شده از تاریخ یکم اردیبهشت‌ماه ۹۷، درصدهای تعدیل مدرک طبق ضوابط جدید اعمال می‌شود.

شایان یادآوری است کماکان مدارک تحصیلی مورد تأیید وزارتخانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دانشگاه آزاد اسلامی مورد پذیرش بوده و برای مدارک تحصیلی پزشکی (درجه تخصص یا فوق تخصص) و اعضای هیئت علمی در واحدهای مستقل ستادی پس از هماهنگی با سازمان اداری و استخدامی کشور و وزارتخانه‌های یادشده، متعاقباً ضوابط مربوط اعلام خواهد شد. ایثارگران نیز در چارچوب ضوابط جدید ابلاغی، تابع قوانین خاص خود خواهند بود.

ضوابط جدید برای بهره‌مندی بهینه از دانش و مهارت کارمند براساس مدرک بدو استخدام بوده به‌نحوی که در حین خدمت، ضمن تمرکز بر انجام مطلوب وظایف شغلی، با هدایت و برنامه‌ریزی واحدهای آموزش و برنامه‌ریزی نیروی انسانی و رعایت شرایط مورد نظر، زمینه مناسب ادامه تحصیل و دریافت مدرک تحصیلی براساس نیازمندی‌های سازمانی و شغلی فراهم می‌شود.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president