آوای جنوب

امام جمعه قلعه رئیسی: آقای استاندار چرا به پروژه جاده قلعه‌رئیسی ورود پیدا نمی‌کنی؟/حتما باید پروژه‌ها در گچساران باشد؟ شعارهای استاندار گوش فلک را کر کردند

امام جمعه قلعه رئیسی گفت: آقای استاندار چرا به پروژه جاده قلعه‌رئیسی ورود پیدا نمی‌کنی؟.
آوای جنوب
امام جمعه قلعه رئیسی گفت: آقای استاندار چرا به پروژه جاده قلعه‌رئیسی ورود پیدا نمی‌کنی؟.

به گزارش آوای جنوب از چاروسا، حجت‌الاسلام اسماعیل صلواتی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه قلعه‌رئیسی با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی گفت: در آستانه مرگ شدائد و سختی‌ها به انسان روی می‌آورد به طوری که سرگردان و سردرگم هستند و عقل و همه قوای او از کار می‌افتند.

امام جمعه قلعه رئیسی به حملات دشمن به نیروی انتظامی در روزهای اخیر اشاره و تاکید کرد: دشمنان می خواهند هیمنه و اقتدار نیروی انتظامی را بشکنند و به دنبال این هستند که ماموران ناجا را در برخورد با هنجارشکنی‌ها و قانون شکنی‌ها منفعل و بی‌تفاوت کنند و بدون تردید بخش مهمی از امنیت امروز جامعه ما مرهون تلاش شبانه‌روزی ۴۰۰ هزار نیروی انتظامی جان برکف است و برای امنیت ما هر ماه تعداد زیادی شهید می‌دهد.

وی ادامه داد: ممکن است بعضی جاها غفلت‌ها و کم کاری‌های صورت بگیرد ولی این رفتارهای حداقلی را نباید به کل بدنه و جایگاه این نیرو تعمیم داد و معدل عملکرد نیروی انتظامی در جمهوری اسلامی نمره قابل قبول است و تضعیف این نیرو باعث تقویت ارازل و اوباش و قانون شکنان و مفسدان می‌شود و این ظلم به امام و شهیدان انقلاب است.

صلواتی به روز کارگر اشاره و تاکید کرد: اگر به دنبال حمایت از کارگر ایرانی هستیم می بایست کالای ایرانی مصرف کنیم و بایستی ابتدا فرهنگ سازی شود و مصرف کالای خارجی بایستی ضد ارزش شناخته شود و کارگر هم می‌بایست احساس مسئولیت کند و کیفیت را باید افزایش داد و باید از کارگر ایرانی از جمیع جهات حمایت کرد و باید به فرمان رهبر معظم انقلاب لبیک بگویم و از خرید کالای خارجی دوری کنیم و به محصولات ایرانی تکیه کنیم.

امام جمعه قلعه رئیسی به اعیاد شعبانیه و تبریک نیمه شعبان پرداخت و در ادامه به سالروز معلم اشاره و خاطرنشان کرد: ابتدا جا دارد روز معلم را خدمت تمامی معلمان سراسر کشور و معلمان منطقه چاروسا تبریک بگویم و باید دانست که شهید مطهری عالمی بصیر، مجاهدی خستگی ناپذیر، و معلمی روشنگر بود که زندگی خود را وقف تعلیم و تربیت و به ویژه نسل جوان کرد.

وی گفت: معلم در نظام آموزشی رکن اصلی توسعه اجتماعی و فرهنگی است و معلم مومن، متدین، انقلابی و ولایی می تواند زمینه پیشرفت جامعه باشد و باید دانست که معلمی که به دین، اخلاق، رفتار دانش آموزان اهمیت نمی‌دهد انسان‌های با تفکر لیبرالی و انسان های تنگ نظر تربیت می‌کند این معلم نیست بلکه همان ابلیس است.

وی به روز شوراها اشاره و تصریح کرد: ابتدا این روز را به شوراهای شهر و روستا تبریک می گویم و کار اصلی شورا کمک به دهیار و وشهردار است و زمینه توفیق دهیار و شهردار را فراهم می کند و شورا می بایست اهل برنامه باشد و با مصوبات شورا شهر آباد می شود و باید دانست که شورا بازوی شهردار است و شهردار زمانی می تواند موفق باشد که شورای موفقی در کنار آن باشد.

صلواتی به عوامل موفقیت شورا اشاره و خاطرنشان کرد: تفاهم، همدلی، تجربه کافی، ارتباط با مردم و حمایت مسئولان دولتی از مهمترین عوامل موفقیت شوراها است و مردم علاقمند هستند تا مصوبات شورا را ببیننند و خوب است این مصوبات در معرض دید عموم قرار بگیرد و حق مردم است بدانند نمایندگان آنان در جهت اداره شهر چه کاری انجام دادند.

وی خواسته از مجلس شورای اسلامی در جهت اصلاح قانون شوراها دانست و گفت: اشراف نداشتن اعضای شوراها بر قوانین ورود مسائل سیاسی و خانوادگی و قومی و قبیله ای به این مجموعه از آفات شوراها است و مجلس می بایست قانون شوراها را اصلاح کند و به طور خاص در این شهر تقریبا همه اعضای شورای شهر جوان هستند و از تجربه دیگران استفاده کنند و قدر و منزلت خویش را بدانند و برای آبادانی شهر وقت بیشتری بگذارند و شهردار شهر هم جوان است امید است که شورای شهر در کنار ایشان کار کند و موفقیت شهردار یعنی موفقیت شورا است.

امام جمعه قلعه رئیسی به ولادت حضرت علی اکبر(ع)  و روز جوان اشاره کرد و بیان کرد: حضرت علی اکبر (ع)  الگوی کامل تمام عیار برای نسل جوان است و جوانان در رفتار و گفتار و اخلاق به ایشان اقتدا کنند دوران جوانی بهترین دوران و فرصت برای تکامل معنوی و رشد شخصیتی است، امروز نسل جوان از اول انقلاب بهتر هستند و جوانان این انقلاب و نظام را بوجود آوردند امروز هم همین جوانان می توانند انقلاب را در اهدافش یاری کنند و برای برپایی نظام نوین اسلامی تلاش کنند و این هدف را جامه عمل بپوشانند.

صلواتی یادآور شد: امروز هم خانواده ها هم جامعه هم نهادهای فرهنگی تلاش کنند نسلی شجاع با سواد متدین و دارای ابتکار و خودباور و انقلابی و ولایی تربیت کنند و هر جا ما به جوانان اعتماد کردیم و میدان را برای ورود جوانان مهیا نمودیم موفق بودیم مسئولان بایستی به جوانان اعتماد کنند و یکی از کارهای قابل تحسین رئیس جمهور میدان دادن و اعتماد به وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات آقای دکتر جهرمی که حقا آبروی دولت تدبیر و امید است.

وی با بیان اینکه امروز بزرگترین  مصیبت و مشکل جوانان بیکاری و پارتی بازی و تبعیض است و این ظلم در حق جوانان است اضافه کرد: ممکن است بعضی جوانان قیافه های غلط انداز داشته باشند اما جوانان پاکند مومن هستند ولایت مدار و انقلابی هستند و امام و شهدا و رهبری معظم را دوست دارند.

وی گفت: این جوانان بزرگترین سرمایه کشور هستند و باید جوان را درک کرد و از اینکه استاندار محترم مدیریت بخش چاروسا را به یک جوان سپردند تقدیر و تشکر می کنم اما از استاندار می خواهم جوانان چاروسا که متدین، شجاع، متعهد و انقلابی و کارآمد هستند در بدنه مدیریت استان از آنان استفاده کند و حقشان است که مورد توجه استاندارد مسئولان استان باشند.

 صلواتی  به روز ایمنی و حمل و نقل اشاره و با تقدیر از زحمات راهداری و حمل و نقل ادامه داد: جاده های منطقه چاروسا ناامن هستند و روزانه خسارات زیادی را بر مردم و رانندگان وسایل نقلیه تحمیل می کنند مسئولان راهداری منتی بر مردم چاروسا ندارند جاده ای که روکش آسفالت انجام گرفت جاده مشترک حوزه دشمن زیاری و چاروسا و دیشموک است و متاسفانه وقتی روکش آسفالت به حوزه چاروسا رسید به جزء چند کیلومتر آن را رها کردند و رفتند.

وی گفت: از ودیشموک شروع کردند که اصلا این کار مثل سهمیه بندی است و حق مردم چاروسا و دیشموک این نیست و امیدوارم هر چه سریعتر روکش آسفالت تمام جاده قلعه دختر تا و دیشموک را جهادی و انقلابی انجام دهند.

صلواتی افزود: متاسفانه نوع  عملکرد مدیریتی که در اداره راه استان و شهرستان است به درد و رنج و مصائب مردم چاروسا و و دیشموک می افزاید مجددا سوال می کنم درد سه کیلومتر کجاست ؟ مشکل کجاست ؟ مسئولان استان شما را به وجدان خودتان قسم اگر این سه کیلومتر در مرکز استان یا گچساران بود وضعیتش این چنین بود؟.

وی افزود: مردم چاروسا تبعیض‌ها را متوجه می شوند اما لازم است استاندار محترم که این روزها شعارش  مردم و خدمت مردم است و گوش فلک را کر کردند چرا به این پروژه  ورود نمی‌کنند؟  نهادهای نظارتی کجا هستند؟ آیا مراحل واگذاری این پروژه قانونی بوده آیا در واگذاری و  مناقصه این پروژه قانونی رعایت شده،؟ اگر قانون رعایت شده درد کجاست مشکل چه هست؟.

صلواتی افزود: انتظار است مسئولان نگاه عادلانه به مناطق استان داشته باشند بنده از تلاشهای نماینده و مسئولان بارها تشکر کردم  ولی وضغیت راه ارتباطی دل مردم را خون کرده است.

خطیب جمعه گچساران:
هرکس بخواهد در مقابل ایران فضولی کند سیلی محکمی خواهد خورد
امام جمعه گچساران گفت: هرکس بخواهد در مقابل ایران فضولی کند سیلی محکمی خواهد خورد.

حجت الاسلام سید امین الله حجازی ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی و سیاسی این هفته شهرستان گچساران با دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی  و ترک از گناهان اظهارکرد: امیدواریم خداوند توفیق دهد همه ما اهل تقوا باشیم.

 امام جمعه گچساران ادامه داد: روز جهانی مستضعفین و روز سربازان گمنام امام زمان (عج) را صمیمانه تبریک و تهنیت می‌گویم و آرزو می‌کنیم خداوند عیدی ما را فرج آقا امام زمان قرار دهد.

 وی افزود: امام صادق (ع) به بشر فرمود، (( تمام علم و آگاهی و دانستنی ۲۷ جز است و تا کنون ۲ جز از آن را بشر موفق شد به آن دست پیدا کند و هنگامی که امام زمان (عج) ظهور می‌کند به ۲۵ جز دیگر  در میان مردم پخش می‌شود.

 حجازی  اذعان کرد:  آن روز بشر می‌فهمد که وظیفه‌اش بندگی است و دیگر کسی را غرور نمی‌گیرد و منم منم نمی‌کند.

 وی ادامه داد: باید بدانیم و آگاه باشیم که زمینه ظهور امام زمان (عج) به دست ما رقم می‌خورد و نمی‌شود گفت، ما همه منتظر هستیم اما دست به کارهای آلوده بزنند.

 امام جمعه گچساران  با بیان اینکه همیشه در عالم دو صف حق و باطل وجود داشته است و انسان باتقوا باید از کسانی که تقوا را قبول ندارند فاصله بگیرند، گفت:  برای ظهور امام زمان (عج) باید زمینه را فراهم کرد و امیدواریم بتوانیم مقدمات ظهور را فراهم نماییم.

 خطیب جمعه گچساران  در خطبه دوم نماز جمعه این هفته گچساران با اشاره به مناسبت‌های این هفته و با اشاره به بیانات  ولی امر مسلمین جهان در دیدار با شرکت کنندگان مسابقات قرآنی اذعان کرد:  تنها راه رشد  و راه هدایت و معیار در میان مسلمین عمل به قرآن است.

 حجازی ابراز کرد: قرآن تنها راه نجات بشریت است و عمل به قرآن موجب می‌شود مسلمانان در زندگی خود دچار سقوط نشوند.

 وی بیان کرد: برخی از کشورهای اسلامی هنوز قرآن را نفهمیده‌اند و درک نکرده‌اند و به همین دلیل عقب مانده‌اند و مقام معظم رهبری می‌فرماید، اگر رئیس جمهور آمریکا می‌گوید، اگر ما نباشیم کشورهای عربی یک هفته دوام نمی‌اورند این نتیجه ذلت و دور ماندن آنها از قران است.

 جمعه گچساران ادامه داد: امروز دشمنان با فتنه انگیزی به دنبال آن هستند تا تجارت اسلحه خود را انجام دهند و به درآمد خود دست پیدا کنند.

 وی افزود: هرکس بخواهد در مقابل ایران فضولی کند سیلی محکمی خواهد خورد.

 حجازی با اشاره به روز جوان و ولادت حضرت علی اکبر (ع) گفت: امیدواریم مسوولان در این خصوص به وظایف سنگین خود آگاهی داشته باشند و بدانند بعد از تحصیل مشکل اشتغال و ازدواج باید توسط مسوولان برطرف شود.

 امام جمعه گچساران عنوان کرد: خدمات زیادی در سطح کشور می‌شود  که تشکر می کنیم اما کافی نیست و اگر مشکل اشتغال حل شود بسیاری از مشکلات برطرف خواهد شد.

 وی با تبریک روز کارگر به کارگران گفت: امروز بحث اصلی ما حمایت از کالای ایرانی و تولید داخلی است که اگر همه کمک کنیم بساری از مشکلات حل خواهد شد.

 حجازی ادامه داد: اخیرا این موجود پست آمریکایی دوباره زبان درازی کرده است که به او می‌گوییم تو هنوز ایران را نشناخته‌ای.

 وی در ادامه با تبریک پیشاپیش میلاد امام زمان (عج) عنوان کرد: نیمه شعبان و ولادت امام زمان (عج) را به همه مسلمین تبریک و تهنیت می‌گوییم.

 امام جمعه گچساران اظهار کرد: امروز ایران اسلامی الگویی برای دیگر کشورهای مظلوم دنیا است.

 وی افزود: انسان مومن باید به فکر دیگر برادر مومن خود باشد و امیدوار .

 حجازی با اشاره به هفته معلم و اندیشه شهید مطهری ابراز کرد: اگر دیدگاه شهید مطهری در همه جا حاکم باشد لغزش‌ها کمتر خواهد بود.

 حجازی ادامه داد: معلم نجات دهنده بشر از جهل است و مقام معلم مقام بزرگی است و تنها اشکال این است که فقط در روز معلم از معلم سخن می‌گوییم.

 امام جمعه گچساران اذعان کرد: نباید بگوییم سرمایه گذاری در آموزش و پرورش  توجیه اقتصادی دارد یا ندارد و این هزینه است در حالی که خروجی آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه یک سرمایه‌گذاری است.

 وی خاطرنشان کرد: دولت و مسوولان کشوری وظیفه دارند در این خصوص سرمایه گذاری نمایند که در این صورت جامعه ما بیمه خواهد شد و حفظ جایگاه معلمین زمینه ساز رشد تعالی و آینده کشور است.

امام جمعه چرام:
تمامی موفقیت‌های وزارت اطلاعات بومی است
امام جمعه چرام گفت: وزارت اطلاعات از کسی الگو نگرفته بلکه بر اساس مبانی دینی و قرآنی شکل گرفته است.

حجت‌الاسلام سیدنورالله افشار ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با بیان اینکه تقوا به انسان‌های متقی حکمت عطا می‌کند، اظهار کرد: منظور حکمت عملی بوده و حکمت نظری نیست، یعنی راه بهشت و جهنم را خوب تشخیص می‌دهد، منظور این نیست که علوم طبیعی مانند ریاضی و فیزیک را بهتر می‌داند.

امام جمعه چرام با اشاره به این مطلب که در اثر تقوا، انسان بهتر درد خود و درمان خود و راهی که باید در زندگی پیش بگیرد را می شناسد، عنوان داشت: چون اگر قوایی در وجود انسان مانند شهوت از حد خود بگذرد، طغیان می‌کند و باعث هلاکت انسان می‌شود.

وی در خطبه دوم نماز سیاسی، عبادی این هفته با بیان این مطلب که وزارت اطلاعات،دستگاهی مجرب و توانا شده است، ابراز کرد: از کسی الگو نگرفته بلکه بر اساس مبانی دینی و قرآنی شکل گرفته است، امام راحل و رهبر انقلاب، اعتماد ویژه و خاصی به مسئولان وزارت اطلاعات داشتند و حرف آنها را ملاک می دانستند که این اعتماد امام و رهبر عزیز به این مجموعه، نشانه اخلاص و پاک دستی این عزیزان است.

حجت‌الاسلام افشار ادامه داد: کارکنان وزارت اطلاعات از فرزندان ایران اسلامی هستند که به خاطر تلاش آنها در بحث امنیت احساس آرامش می‌کنیم.

وی افزود: معمولا سربازان گمنام امام زمان عج همه اقدامات خود را رسانه‌ای نمی‌کنند، بیشتر اوقات با اقدامات آنها جلوی بسیاری از رخدادها و نفوذ اطلاعاتی دشمن گرفته می‌شود و مانع از بمب‌گذاری‌ها در ایران شده‌اند.

خطیب جمعه چرام،گفت: بعد از جنگ جهانی دوم، آمریکا موفق شد در بسیاری از کشورها اقداماتی از قبیل تحریم، نفوذ جنگ و جریان سازی، دولت‌ها را سرنگون و نظام مورد نظر خود را حاکم کند، بعد از پیروزی انقلاب چنین نقشه‌ای را داشتند و دارند اما با هوشیاری سربازان گمنام امام زمان عج هیچ توفیقی نداشتند و جمهوری اسلامی بیش از پیش و با عظمت در مسیر پیشرفت و سعادت حرکت می‌کند.

وی با تاکید بر این مطلب که امنیت در سایه همکاری مردمی محقق می‌شود و سرنخ بسیاری از کیس‌های امنیتی، اخبار مردمی بوده است،گفت: شماره صندوق پستی ستادهای خبری اداره اطلاعات در سراسر کشور۱۱۳ بوده که می طلبد در  برخورد با موارد مشکوک با ستاد خبری ارتباط برقرار کنیم، چون پاسداری از نظام اسلامی وظیفه همه مردم است.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president