آوای جنوب

استخدام در استان کهگیلویه و بویراحمد به شکل برره‌ای/ آقای مدیر، چوب خطتان پٌر شده!/ کمی برای دوست و فامیل کم بگذارید!

آقای مدیر؛ از ما گفتن؛ برای حفظ آبروی خود کمی هم برای برادرانتان کم بگذارید چرا که آبروی خودتان از هرگونه وابستگی خونی و سببی بالاتر و مهم‌تر است.
آوای جنوب/داریوش بهنیا
آقای مدیر؛ از ما گفتن؛ برای حفظ آبروی خود کمی هم برای برادرانتان کم بگذارید چرا که آبروی خودتان از هرگونه وابستگی خونی و سببی بالاتر و مهم‌تر است.

به گزارش آوای جنوب، داریوش بهنیا فعال رسانه‌ای طی یادداشتی آورده است: در یک دو سال اخیر بحث استخدام‌های فله ای و سفارشی و البته قومی و طایفه‌ای قلب مردم استان کهگیلویه و بویراحمد را به درد آورد و احساسات مردم به خصوص جوانان جویای کار را جریحه‌دار کرد.

استخدام‌های فله‌ای و سفارشی به قدری مشمئز کننده و نفرت‌انگیز بود که هنوز که هنوز است ذهن مردم استان را درگیر کرده است و نمی‌توانند بپذیرند که برخی مدیران استان ما این قدر بری از عدالت و انصاف باشند.

متاسفانه در طول چند سال اخیر به خصوص سه سال گذشته برخی مدیران چنان عنان عدل و انصاف را در بکارگیری نیرو در استان رها کردند که اعتماد از دست رفته به سختی جلب خواهد شد.

گاه بکارگیری نیروها در استان چنان برره‌ای و اظهار من الشمس بوده که نیازی به جست‌وجو و کنکاش و تحلیل و بررسی نبود و همه فهمیدند که برای مثال از یک خانواده به تنهایی در گوشه‌ای از استان ۴ تا ۵ نفر مشغول به کار شدند.

استخدام‌ها در استان که روزگاری با رخت و لباس و لعاب سیاسی بود امروزه جای خود را به استخدام فامیلی و طایفه‌ای داده که عذری بدتر از گناه است.

اگر روزگاری استخدام‌ها و بکارگیری نیرو در استان ما رنگ و بوی سیاسی داشت در تمامی نقاط استان پراکنش داشت به این معنا که مثلا اصولگرایی در قلعه‌رئیسی یا دیشموک و یا اصلاح‌طلبی در مزدک و یا سی‌سخت به کار گرفته می‌شد اما امروزه بکارگیری نیروها بسیار غیر قابل هضم‌تر از گذشته شده است.

بکارگیری نیرو از یک منطقه و از یک خانواده باب شده و در کنار آن سپردن برخی مدیریت‌ها به فامیل‌ها و نورچشمی‌ها درد را سنگین‌تر از گذشته کرده است.

برخی مدیران باید بپذیرند که دیگر چوب خطشان برای بکارگیری نیرو در ادارات و شرکت‌های استان تکمیل شده و هر اقدامی فراتر از اقدامات گذشته ناشیانه است که آبروی مدیر و بستگان و نزدیکان را در معرض خطر قرار می‌‌دهد.

مراجعات به رسانه‌ها برای پی‌گیری چنین وضعیتی هم نسبت به گذشته بیشتر شده و برای جلوگیری از بروز هرگونه ستمی به شاکله نظام جمهوری اسلامی توسط عده‌ای مدیر بی‌خیال و قانون‌گریز رسانه باید به وظیفه خود به درستی عمل کند.

طی چند روز اخیر باز هم از گوشه و کنار در خصوص اقدامات چراغ خاموش برخی مدیران استانی برای بکارگیری سفارشی نیرو خبرهایی به دستمان رسیده که در صورت نیاز در اختیار مقامات امنیتی و قضایی قرار داده خواهد شد تا چنین مدیرانی دیگر با آبروی نظام و استان و جایگاه‌هایی که در آن قرار گرفته‌اند بازی نکنند.

آقای مدیر؛ از ما گفتن؛ برای حفظ آبروی خود کمی هم برای برادرانتان کم بگذارید چرا که آبروی خودتان از هرگونه وابستگی خونی و سببی بالاتر و مهم‌تر است.

باید شجاعت برخی از رسانه‌های استانی را تحسین کرد که علی‌‌رغم بسیاری از خطرات و برخوردهای مستقیم و غیر مستقیم چنین اقدامات زشت و ناپسندی را پی‌گیری می‌کنند.

با دیگران به اشتراک بگذارید
  1. ناشناس گفت:

    برره پیش آقایون شرمنده است .

  2. سعید رضایی گفت:

    احسنت بر آقای بهنیازاده که با شجاعت مطالبات مردم رو پیگیری میکنند .برخلاف بعضی ها که فقط پیگیر منافع شخصی هستن

else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president