آوای جنوب

چه کسی کاندید اصولگرایان گچساران می شود/نقش انتصابات آینده در جریان اصولگرایان و قشقائی ها/انتخابات گچساران و حضور یک قشقایی در پشت پرده

آوای جنوب آنچه که در زیر آورده شده است یادداشت ارسالی مخاطبان آوای جنوب است و این سایت محتوای آن را تایید یا تکذیب نمی کند. شما هم می توانید نظر خود را در تایید یا تکذیب این مطلب بیان کنید.

چه کسی کاندید اصولگرایان گچساران می شود/نقش انتصابات آینده در جریان اصولگرایان و قشقائی ها/انتخابات گچساران و حضور یک قشقایی در پشت پرده
  آوای جنوب
آنچه که در زیر آورده شده است یادداشت ارسالی مخاطبان آوای جنوب است و این سایت محتوای آن را تایید یا تکذیب نمی کند. شما هم می توانید نظر خود را در تایید یا تکذیب این مطلب بیان کنید.
با نگاهی به روند فعالیت های انتخاباتی در فضای سیاسی کشور به خوبی می توان گفت که گچساران به عنوان شهری است که استارت شروع انتخاباتی آن نسبت به دیگر شهرها و استان های کشور زودتر زده می شود.
بالاخره اینجا باید با دیگر نقاط کشور تفاوت هایی داشته باشد و شروع زود هنگام انتخاباتی در این شهر خود نشان از این تفاوت است.
اینجا اگر دیدی یا که شنیدی مثلا حسین شریعتمداری کیهان و صادق زیباکلام با هم در پشت صحنه به توافقاتی رسیده اند زیاد هم نباید تعجب کرد چرا که ثابت شده است جریان قومیتی و اخیرا منفعتی و گرفتن امتیاز که به میدان بیاید بر جریان سیاسی غلبه می کند.
هر چند تا انتخابات روزها و شب های زیادی داریم که اتفاقات بسیاری در روزهای آینده می تواند رقم بخورد اما در میان اصولگرایان از کاندیداهای بار اولی همچون اردلان زینل زاده؛ غلامرضا پاکدل؛ یوسف باقری؛ زراعت کیش نام برده می شود که در این دوره قصد حضور در انتخابات را دارند.
در روز گذشته نیز اخباری مبنی بر نشست اصولگرایان در شیراز و قشقائی منتشر شد که احمد خورشیدی و علی فولادی وندا هر دو این نشست را تکذیب کردند.
در میان کاندیدهای جریان اصولگرایان که اینروزها از آن ها نام برده می شود اردلان زینل زاده و پاکدل در یکی دوماه گذشته نماینده فعلی را به مناظره دعوت کرده اند و از سوی دیگر زراعت کیش آرام و بی سروصدا در حال وحدت است تا بتواند وحدت را رقم بزند اما از سوی دیگر یوسف باقری که گفته می شود کاندید جریان اصولگرایان قشقائی در این انتخابات به صحنه خواهد آمد و با تجربه ای که در ادوار گذشته به دلیل همراهی با کاندیداهای قشقایی داشته است می تواند معادلات انتخاباتی را بر هم بزند چرا که او در نفت موفق شد محبوبیت خوبی نزد لُر زبان ها داشته باشد و شاید این همان برگ برنده یوسف باقری باشد باشد که او تنها کاندید ترک زبان ها نیست.
از سوی دیگر در روزهای گذشته تصویر نشست جمعی از جوانان قشقائی در فضای مجازی منتشر شد که جوابیه آن نشست اورژانسی توسط جوانان قشقائی منتشر شد اما آن چیزی که اینروزها به نظر می رسد اتفاق خواهد افتاد که در پشت صحنه نشست جوانان قشقایی رقم خورده است مسولیت گرفتن یوسف باقری کاندید اصولگرایان قشقائی در انتخابات آینده است که گفته می شود با کنار رفتن او از جریان انتخابات قشقائی ها اینبار قشقایی ها یکدست تر از گذشته از نماینده فعلی حمایت خواهند کرد و به نوعی باید اذعان کرد به نوعی معادلات انتخاباتی در گچساران عوض خواهد شد و شنیده ها حکایت از آن دارد امکان فرماندار شدن یک قشقایی گچسارانی در نوراباد و دیگری معاونت در گچساران دور از ذهن نیست.
اما این پایان ماجرا نیست؛ شنیده ها از منابع آگاه حکایت از آن دارد اینبار کاندیدایی از ترک های قشقایی به صحنه انتخابات خواهد آمد که هیچ کس فکر او را نمی کرده و بی تردید او با پشتوانه ای سیاسی و مالی که دارد معادلات انتخابات را در گچساران به سود خود به پایان خواهد رساند.
باید منتظر بود و روزهای آینده را به تماشا نشست…

با دیگران به اشتراک بگذارید
  1. یدالله مرادی گفت:

    تحلیل کوتاه و هشدار گونه و معامله گرایانه است است که پشت صحنه در حال شکل گیری است .وای به حال همه ما که منفعت طلبان در حال بده و بستان هستند .

else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president