آوای جنوب

صحبت های جالب استاندار کهگیلویه و بویراحمد در شبکه دنا؛تقدیر ویژه احمدی از تاجگردون/سازوکار جلسات هنوز مورد مطلوب بنده نیست/برخی وزارت خانه ها لابی می کنند

استاندار کهگیلویه و بویراحمد از جذب ۱۰۷ میلیارد تومان اعتبار از منابع صندوق توسعه ملی خبر داد و به انجام پیش بینی های لازم برای تنظیم بازار در ایام تعطیلات نوروز اشاره کرد.
آوای جنوب

استاندار کهگیلویه و بویراحمد از جذب ۱۰۷ میلیارد تومان اعتبار از منابع صندوق توسعه ملی خبر داد و به انجام پیش بینی های لازم برای تنظیم بازار در ایام تعطیلات نوروز اشاره کرد.

 شب گذشته استاندار کهگیلویه و بویراحمد در برنامه نگاه روز شبکه استانی دنا حاضر شد و به سوالاتی پیرامون عملکرد شش ماهه خود پاسخ داد که البته این برنامه خالی از نکات جالب و حاشیه ای نبود .

ابتدای این برنامه  وقتی مجری در خصوص رویکرد جدید حاکم در جلسات مدیران اشاراتی داشت، شاهد لبخند جالب استاندار کهگیلویه و بویراحمد بودیم که در نوع خود جالب بود، احمدی هم قاطعانه ضمن تایید گفت: خروجی جلسات شورای اداری با برنامه باشند و غیر از این را قبول نداریم.

استاندار ادامه داد: برنامه یک بخش کار است اما یک بخش نظم، حضور مداوم مدیران در جلسات ستادی است، البته مدیران ما پرتلاش هستند، اما احساس کردم استان نیاز به نشاط دارد و سعی کردم این فرهنگ را نهادینه کنم.

علی محمد احمدی با لبخند ادامه داد: البته حضور یک مدیر نباید فیزیکی باشد، مدیر باید صاحب اطلاعات در حوزه کاری خود باشد، برای برخی از دوستان ابتدا تحمل این شرایط سخت بود اما نهادینه کردیم، اوایل برخی از مدیران معاونان خودشان را می فرستادند که این رویه را اصلاح کردیم.

استاندار ادامه داد: سازوکار جلسات هنوز مورد مطلوب بنده نیست، بعضی ها گفتند ابتدا خیلی صحیح و تند بودید اما الان ملایم شده اید یا کند شده اید، که این رویکرد نیاز به حا انداختن در اوایل کار داشت.

مجری هم گفت : تا باشد از این دلخوری ها برای کار باشد!

استاندار با تلنگر گفت: بخشی از پروژه ها در استان بدون آمایش بودند و فرسایشی شدند برخی هم بدون بودجه هستند اما انتظار مردم این است که پروژه ها به اتمام برسند.

وی ادامه داد: دیدگاه من این است تا منابع به شکل مرتب دیده نشود، پروژه ای در استان تعریف نشود. یا حداقل به طور نسبی منابع مالی را ببینیم و سپس اجرا کنیم.

اما استاندار این را هم گفت که : پروژه جدید تعریف نمی کنیم مگر اولویت و اجماع باشد.

وی گفت: پروژه های نیمه تمام اولویت بعدی کار است و برحسب پیشرفت این اولویت را تعیین خواهیم کرد.

احمدی به یک نکته جالب اشاره کرد و گفت:  برخی وزارت خانه ها لابی می کنند، و پروژه هایشان را جلو می اندازند. برخی پروژه ها رشد فیزیکی کم دارد اما منابع دارد، ولی اولویت با پیشرفت بالای پنجاه درصد را داشته باشیم!

وقتی محری پرسید مهمترین پروژه اولویت دار استان کدام است، استاندار گفت: پروژه مسیر پاتاوه به دهدشت یکی از اولویت های کاری ماست، چون موقعیت استراتژیکی دارد.

احمدی خبر خوشی داد و گفت: کل اعتبار این پروژه تا پایان هفته گرفته می شود، که تا الان حدود نود میلیارد را گرفتیم.

استاندار گفت: نمونه بعدی پروژه بیمارستان یاسوج است که در مرحله نهایی است قرار بود سه ماه پیش افتتاح شود اما تا زمانیکه به شکل کامل تجهیز نشود موافق افتتاح نشدم و نخواهم بود.

استاندار در پاسخ به سئوال محری برنامه که گفت: آیا نباید منتظر  افتتاح پتروشیمی های استان باشیم تا نوبت به پتروشیمی یاسوج برسد؟ اما استاندار پاسخ شفاف و قابل قبولی ارایه نداد.

علی محمد احمدی بیان کرد: ۱۰۷ میلیارد از منابع صندوق توسعه ملی گرفتیم که تمام سعی براین است که همراه با اشتغال در این اعتبار باشد. به همین دلیل در تمام جلسات اشتغال شخصا حضور داشتم.

اما نکته جالب این بخش تقدیر و تشکر استاندار به طور ویژه از تاجگردون در این برنامه بود.

یکی دیگر از نکاتی که به آن اشاره شد، بحث پتروشیمی ها بود که فقط به مراحل راه اندازی اشاره شد.

در ادامه استاندار با انرژی خاصی گفت: نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی دهدشت با  انرژی سبز با سرمایه گذاری صندوق بازنشتکی کشوری را در استان داریم.

احمدی در خصوص انتقادات از بند ز گفت: طی یک ساعت قبل ۷۰ میلیارد از منابع این طرح وارد خزانه استان شد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد درباره سانحه هواپیمایی تهران-یاسوج گفت: تجربه تلخی بود، اما تا وقتی از نزدیک شاهد مسیر نبودم شاید سختی را به این شکل درک نمی کردم، امروز دو تا از خانواده ها را از نزدیک برای دیدن شرایط سخت کار به نزدیکی محل سانحه بردیم تا خودشان از نزدیک سختی کار را ببینند!

وی گفت: دنبال ایجاد یک پناهگاه ویژه از طریق کانکس و هوانیروز ارتش هستیم.

در بخشی از برنامه مجری برنامه با لحنی جالب کفت: روز گذشته دکتر تاجگردون حقوق مردم استان را فریاد زدند و دفاع کردند.

استاندار در سی ثانیه آخر برنامه گفت: سعی در تجهیز و برقراری پروازهای استان داریم و دنبال تقویت سرمایه گذاران هستیم، وی از مردم و مسئولین خواستار هم افزایی همراه با فهم مشترک شد.

نکته جالب این برنامه افزایش هفت دقیقه ای وقت توسط مدیرکل صدا و سیما مرکز استان بود که این برنامه را بمدت ۷ دقیقه تمدید کرد که احمدی هم خوشحال شد.

استاندار در این هفت دقیقه وقت اضافه گفت: برای عید سال ۹۷ تمهیدات لازم را برای تنظیم بازار پیش بینی کردیم و مشکلی در استان وجود نخواهد داشت. به اندازه کافی میوه داریم، سیستم توزیع هم برای تمام شهرستانها این دسترسی را ایجاد خواهد کرد.

مجری در پایان سه سئوال کلیدی کرد: آیا بحران و مدیران بحران متحول شود؟ آیا یادمانی در مرکز استان برای جانباختگان سانحه هوایی خواهیم داشت؟ نظرتان در خصوص اطلاع رسانی صدا و سیمای استان در سانحه هوایی یاسوج چیست؟

استاندار هم در پاسخ گفت: قطعا کاستی ها مرتفع می شوند، روز شنبه هم یک یادمان در مرکز استان در این باره رونمایی خواهیم کرد.

البته استاندار سومین سئوال را فراموش کرد که مجری برنامه آنرا یادآوری کرد، سپس استاندار گفت: نقش رسانه استان در سانحه هوایی یاسوج قابل تقدیر و تشکر ویژه بود.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president