آوای جنوب

مدیرعامل موسسه حرا

مدیرعامل موسسه حرا: محدودیت‌ها هیچ تاثیری در عزم و اراده پاسداران سازندگی قرارگاه خاتم نداشته است

آوای جنوب
مدیرعامل موسسه حرا گفت: محدودیت‌ها هیچ تاثیری در عزم و اراده پاسداران سازندگی قرارگاه خاتم نداشته است
کریم گنجه ظهر امروز در آیین کلنگ‌زنی بزرگترین تونل جنوب کشور در گچساران که با حضور حضورمحمدرضا کدخدا زاده معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل، استاندار کهگیلویه و بویراحمد و جمعی از مسئولان استانی و شهرستان در گچساران  در روستای آبریگون برگزار شد، اظهار کرد: موسسه حرا در سال ۱۳۷۱ تاسیس و فعالیت خود را در جهت سازندگی آغاز کرده است.

 مدیرعامل موسسه حرا گفت: این موسسه با در اختیار داشتن  تجهیزات و ماشین آلات مدرن و تخصصی( ماشین‌های حفاری، مکانیزه یکی از واحدهای منحصر به فرد در زمینه حفاری، احداث فضاهای زیر زمینی ابنیه و احداث سازه‌های زیر سطحی در کشور است)  که تا کنون  بیش از ۸۰ پروژه  را در سطح کشور اجرا  و یا در دست اجرا دارد.

 وی افزود: بیش از ۲۲۰ کیلومتر حفاری انجام شده  و در دست اقدام به روش‌های مکانیزه، نیمه مکانیزه و سنتی را در صنعت تونل‌سازی کشور ثبت نموده است.

 گنجه ادامه داد: این موسسه با ورود به عرصه پروژه‌ایی مانند  سدسازی و ابینه گامهای موثری را در جهت سازندگی در کشور برداشته است.

 مدیرعامل موسسه حرا  در ادامه با اشاره به فرمایشات امام راحل گفت:  در اویل انقلاب  امام فرمودند ایران را مدرسه کنیم و این یک راه برد  بود و نتیجه آن امروز مشخص شده است که ایران در چه جایگاهی در دنیا قرار گرفته است.

 وی اذعان کرد: چندسال پیش رهبر معظم انقلاب فرمودند ایرانی بسازید که هر کس از هر کجای دنیا به این کشور  نگاه کند معجزه اسلام را در سازندگی یک کشور به چشم ببیند.

 گنجه با بیان اینکه   این راهبرد در قرار گاه خاتم الانبیا لازم الاجرا است، ابراز کرد:  راهبرد اصلی ما این است که با تاسی از فرمان آیت الله خامنه‌ای ایرانی بسازیم که از هر کجای دنیا به ان نگاه کنند معجزه اسلام را مشاهده کنند.

 مدیرعامل موسسه حرا عنوان کرد:  در اویل تاسیس این  قرارگاه  یکی از کارهای بزرگی  که در زمان دفاع مقدس انجام  داده است عبور از زیر اروند بوده است و همین تجهیزات مکانیزه‌ای که ما امروز  از آن  استفاده می‌کنیم   و در ان زمان  و در آن شرایط تهیه شد.

 وی  ادامه داد: تا کنون ۲۲۰ کیلومتر تونل در کشور اجرا شده است و در همه رشته‌های مهندسی فعالیت داشته‌ایم و همچنین  سهم بسزایی در نیروگاه‌ها، جاده‌ها و تونل انتقال آب تهران را انجام داده‌ایم.

گنجه ابراز کرد: در سال گذشته ۲۵ کیلومتر تونل  از سوی این قرارگاه  اجرا شده است.

 وی ادامه داد: به نوعی راندمان کاری ما سال به سال در حال افزایش است و تمام محدودیت هیچ تاثیری در عزم و اراده پاسداران سازندگی نداشته است.

 مدیرعامل موسسه حرا ادامه داد: اینبار به همت دکتر تاجگردون به منطقه ورود کرده ایم و این آمادگی را داریم که در این شهرها کار بزرگی را انجام بدهیم.

با حضور مسوولان:
کلنگ‌ احداث فاز دوم جاده گچساران – چرام به زمین زده شد
با حضور مسوولان آغاز عملیات اجرایی فاز دوم جاده گچساران – چرام با اعتباری به مبلغ ۱۵۷ میلیارد ریال در این شهرستان کلنگ‌زنی شد.

 ظهر امروز  آغاز عملیات اجرایی قطعه دوم راه اصلی گچساران به چرام با حضور حضورمحمدرضا کدخدا زاده معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل، مدیر عامل موسسه حرا، مسوولان استانی و شهرستانی نماینده مردم گچساران و باشت در روستای آبریگون برگزار شد.
در این آیین  محمد علی احمدی با بیان اینکه این پروژه به طول ۱۰ کیلومتر اجرا می شود،  اظهار کرد: این پروژه با اعتباری به مبلغ ۱۵۷ میلیارد تومان اجرا می شود.
استاندار کهگیلویه وبویراحمدبا بیان اینکه در این پروژه یک دستگاه تونل به طول دوهزار و ۶۰۰ متر احداث می شود، افزود: در این مسیر ۷ هزار و ۴۰۰ متر جاده احداث می‌شود.

وی با اشاره به قطعه اول این پروژه گفت: قطعه اول این طرح عمرانی به طول هفت کیلومتر است که تا کنون بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که در سال آینده به بهره برداری خواهند رسید.
احمدی با بیان اینکه برای اجرای این طرح ۸۰۰هزار متر مکعب خاکبرداری و ۴۵۵هزار کیلومتر خاکریزی انجام خواهد شد، گفت: با احداث این تونل مسیر مواصلاتی  ۱۵ کیلومتر کاهش می‌یابد.

 استاندار کهگیلویه وبویراحمد عنوان کرد: اعتبار اختصاص داده شده برای احداث یک دستگاه تونل ۱۲۵میلیارد تومان است.

 احمدی خاطرنشان کرد: با افتتاح  این مسیر راه مواصلاتی که از نوع درجه  دو بود به درجه یک تبدیل می‌شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۲۲هزارو ۸۰۰ تن آسفالت در این طرح بزرگ راهسازی استفاده خواهد شد.
وی  با اشاره حجم بتن ریزی این تونل ابراز کرد:  ۱۴هزارو ۵۰۰ متر  برای اجرای این طرح عمرانی ساخت تونل در گردنه دیل انجام خواهد گرفت.
احمدی اظهار داشت: پروژه ملی جاده پاتاوه – دهدشت یکی از مهم ترین طرح های راهسازی کهگیلویه وبویراحمد است که قطعه سوم آن به طول ۶۳ کیلومتر در حال اجراست.
وی گفت: یکهزار میلیارد ریال اعتبار امسال برای این طرح ملی اختصاص داده شد که از این میزان ۹۰۰ میلیارد ریال تاکنون تخصیص داده شده است.
با اجرای شدن این طرح دهستان بویراحمد گرمسیری در شهرستان گچساران را به بنادر جنوبی متصل خواهد کرد.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president