آوای جنوب

در استقبال از بهار با ترکیبی از زیبایی، هنر و آداب سنتی/دختران دبستان شهدای صنعت نفت گچساران به استقبال سال جدید رفتند+تصاویر

دانش آموزان دبستان دخترانه شهدای صنعت نفت گچساران در استقبال از بهار با ترکیبی از زیبایی،هنر و آداب سنتی به استقبال سال ۹۷ رفتند.

آوای جنوب

دانش آموزان دبستان دخترانه شهدای صنعت نفت گچساران در استقبال از بهار با ترکیبی از زیبایی،هنر و آداب سنتی به استقبال سال ۹۷ رفتند.

به گزارش آوای جنوب ،آیین جشن نوروز دبستان دخترانه شهدای صنعت نفت گچساران با حضور رئیس آموزش و پرورش گچساران،مدیرمنابع انسانی شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران،رئیس اداره آموزش نفت و جمعی از مدیران و روسای ادارات با حضور پرشور دانش آموزان دبستان دخترانه شهدای صنعت نفت و خانواده های آنها در مدرسه نفت برگزار شد.
بر اساس این گزارش سید ظهیرالدین پورالحسینی رئیس آموزش و پرورش گچساران در جمع برگزار کنندگان این مراسم با تبریک سال جدید اظهار کرد: هر سال درآستانه سال نو شاهد برگزاری جشن عیدنوروز با مشارکت دانش آموزان، اولیا و مربیان در مدارس هستیم که این اقدام فرهنگی- سنتی در فضای مدارس،ایجاد نشاط و شادمانی در دانش آموزان را به دنبال دارد.

وی با بیان اینکه؛ امروز همه دانش آموزان و به خصوص خانواده های آنها خوشحال هستند که فرزندانشان با فلسفه این آیین ملی آشنایی پیدا کرده اند گفت: با اجرای این جشن در فضای مدرسه به عنوان خانه دوم دانش آموزان و ترکیب زیبای هنری و آداب سنتی که امروز شکل گرفته است دانش آموزان مهارت‌های زندگی را در کنار همدیگر و در فضایی مملو از شادی می‌آموزند.
پورالحسینی با تقدیر از برگزارکنندگان این مراسم که در کنار سفره هفت سین خود با مهارت زیبایی یاد جانباختگان را گرامی داشته اند خاطرنشان کرد: این نشان از قلب های مهریان شما و ابراز همدردی شما با خانواده های سانحه هواپیمایی تهران یاسوج است که به یاد آنها به استقبال سال جدید رفته اید.

در ادامه فرهاد جعفری مدیر منابع انسانی شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران با تبریک پیشاپیش به مناسبت سال جدید اظهار داشت: هر سال بهار برای ما پیام هایی چون نو شدن، تغییر و تحول، رویشی دوباره، خانه تکانی خانه و دل ، مهربان بودن و عشق ورزیدن به یکدیگر و همنوعان، دست دیگران را گرفتن ، متواضع بودن ، انصاف و عدالت داشتن ، احترام به بزرگترها و تازه شدن دید و بازدید ها را به همراه دارد.
وی با تقدیر از برگزارکنندگان این مراسم گفت: امروزه با وجود تکنولوژی جدید و زندگی های ماشینی آن چیزی که بیشتر از همه احساس می شود این است که با برگزاری چنین مراسماتی نسل آینده را با تلاش و جدیت بیشتری با فرهنگ و هنر ایرانی ،اسلامی آشنا نماییم.
بر اساس این گزارش، حمیدرضا حسینی رئیس اداره آموزش نفت گچساران نیز با تقدیر از مدیر و کادر معلمین و مربیان این مدرسه افزود: اداره آموزش صنعت نفت گچساران همواره در جهت پیشرفت مدارس تحت پوشش خود تعامل بسیار خوبی با اداره آموزش و پرورش گچساران دارد و این همکاری موجب شده است که رشد خوبی در مدارس صنعت نفت داشته باشیم.
پیش از این خانم قنبری مدیر پرتلاش و زحمتکش دبستان شهدای صنعت نفت با تبریک بهار جدید اظهار کرد: برای نهادینه کردن آموزه های دینی – سنتی در ذهن و دل فرزندان در خانه و اجتماع باید از روش های مختلفی بهره بگیریم.
وی ادامه داد: یکی از این راهها برگزاری برنامه های فرهنگی – آموزشی همچون جشن عیدنوروز در مدارس است تا دانش آموزان با مفهوم تغییر آشنایی عمقی ، حسی ، عملی و درونی پیدا کنند.

خانم قنبری، ایجاد فضایی با نشاط در مدارس در هفته پایانی سال، مشارکت جمعی دانش‌آموزان در برگزاری آیین‌های جشن نوروز، آشنایی دانش‌آموزان با مراسم و آداب رسوم ملی ـ محلی ، پرورش حس مسئولیت و خودباوری در دانش‌آموزان، اقدام در راستای حفظ هنجارهای با ارزش و اصیل کشور را از اهداف مهم برگزاری جشن عیدنوروز در مدرسه برشمرد.
همچنین در این جشن با گرامی داشتن یاد جانباختگان حادثه هواپیمای تهران یاسوج با نصب تصاویر آنها به شکل خاص و ویژه ای یاد آنها را نیز گرامی داشتند.
در فضای مدرسه نیز با ایجاد یک چادر و پخت نان و غذاهای سنتی و محلی روزی پرهیجان و جذاب را برای دانش آموزان و خانواده های آنها در مدرسه شهدای صنعت نفت رقم زد.

با دیگران به اشتراک بگذارید
  1. ناشناس گفت:

    احسنت
    بسیار عالی بود
    هم زحمات مدیر پرتلاش و مدبر وکادر مدرسه اعم ازمعاونین؛ معلمان؛مربیان و سرایدار زحمتکش مدرسه
    و دانش آموزان مستعد و باذوق آن
    و هم نحوه پوشش دهی اخبار آن توسط خبرنگار فهیم و سایت معتبر *آوای جنوب*
    دست همگی شما درد نکند
    توفیق روز افزون یار و همراهتان

else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president