آوای جنوب

گلایه‌‌مندی لیدر ترک زبان تاجگردون در نحوه جذب نیرو/زمان مدیران تازه نفس رسیده است

ترک زبانان گچسارانی که در انتخابات نمایندگی دکتر تاجگردون همگام و همسو با ایشان بودند با قرائت، برخی از مشکلات و گلایه‌های خود را مطرح کردند.

آوای جنوب
ترک زبانان گچسارانی که در انتخابات نمایندگی دکتر تاجگردون همگام و همسو با ایشان بودند با قرائت، برخی از مشکلات و گلایه‌های خود را مطرح کردند.

به گزارش آوای جنوب از گچساران، در تالار بهار دیدار نماینده گچساران و باشت با مردم گچساران و مسوولان شهرستان‌های گچساران و باشت برگزار شد.

در این نشست جمعی از ترک زبانان گچسارانی که در انتخابات نمایندگی دکتر تاجگردون همگام و همسو با ایشان بودند با قرائت، برخی از مشکلات و گلایه‌های خود را مطرح کردند.

در این مراسم افراسیاب پرویزی به نمایندگی از ترک زبان‌های گچسارانی در این مراسم اظهار کرد: جناب تاجگردون مردم این شهرستان در حوزه زیر ساختهای عمران و آبادانی و تخصیص بودجه، ارتقاء جایگاه نمایندگی و اعتبار بخشی به صندلی وکالت شما راضی هستند.

پرویزی افزود: در حوزه اشتغالزایی اگر چه این مسئله یک ابر چالش جهانی است و مخصوصا در ایران این مسئله در برخی از استان ها بیشتر نمود دارد اما از نماینده قوی مانند شما انتظار می‌رود در این مدت باقی مانده از دوره نمایندگی با آوردن سرمایه گذار و ایجاد امنیت سرمایه گذاری افق روشنی را برای نسل بعد به ارمغان بیاورید.

وی ادامه داد: اما جمعی از این مردم الخصوص قشقایی‌ها گله‌مندیهایی دارند که جهت اطلاع شما در رفع این اشکالات به اختصار خدمتتان عرض می کنم.

وی اذعان کرد: در شهرستان نیز اطلاع داریم که در سالهای اخیر که فرصت های اندک اشتغالزایی به وجود آمد متاسفانه عدالت در بکارگیری جوانان به خصوص جوانان قشقایی رعایت نشده است گر چه اطلاع داریم که نیت و قصد شما فقط حول محور جذب شایستگان بوده اما تعدادی از مدیران و کارگزاران شما از این موضوع عدول کرده و گاها اکثرا از یک طایفه بخصوص جذب شده‌اند.

پرویزی گفت: این موضوع موجب گلایه‌مندی جمعی از هواداران شما شده است و مثال بارز آن در جذب نیروی انسانی در پتروشیمی گچساران و حراست صنعت نفت و خیلی از ادارات دیگر که کاملا مشهود است.

وی اذعان کرد: تعداد نیروهای جذب شده از این قشر در این مکان ها از حد شمارش انگشتان دست هم نمی‌رسد.

پرویزی ادامه داد: به شما پیشنهاد می‌دهم که برای جذب نیرو و جوانان جویای کار از طریق امتحان ورودی زیر نظر اداره کار و مجموعه دیگر مورد تایید شما که ناظر جذب نیرو بدون توجه به زبان، قوم و طایفه جوانان باشند و از همه قومیت‌ها در این نظارت وجود داشته باشد استفاده کنید.

وی به حوزه پیمانکاری اشاره و بیان کرد: در حوزه پیمانکاران نیز هم گلایه‌مندی‌هایی وجود دارد که دستور اکید می‌دهید که پیمانها فقط در چارچوب ضوابط مناقصه به پیمانکاران واگذار گردد که این موضوع نیز هم مرتفع گردد.

پرویزی در ادامه با اشاره به مدیران کل گفت: در حوزه مدیران کل با وجود جمعیت قابل توجه قشقایی‌ها در سطح استان و وجود تعداد اندکی از مدیران قشقایی یک نقیصه هست و اطلاع داریم که حضرتعالی درصد رفع این ایراد هستید و تا دوسال آینده قطعا از همه اقوام ساکن در استان در مدیریت‌های استانی و شهرستانی استفاده خواهید کرد.

وی افزود: برخی از مدیران ۴ الی ۵ و یا ۶ سال مدیر هستند و انگیزه کار و خدمت بی‌منت را از دست داده‌اند که به نظر می رسد زمان آن رسیده که با آوردن مدیران تازه نفس با انگیزه و دارای برنامه منظم‌کاری روح تازه‌ای به کالبد مدیریت استان و شهرستان بدمید تا انگیزه خدمت مضاعف و بی‌منت در استان ایجاد شود.

پرویزی بیان کرد: عشایر این استان چه قبل و چه بعد از انقلاب قشر ضعیف جامعه بوده‌ا‌ند که در حق آنها اجحاف شده است و خشکسالی های اخیر عشایر را به نابودی کشانده است و اطلاع داریم که اکثر عشایر استان از قشقایی‌ها هستند که قشلاق انها در ماهور و ییلاق آنها در حوزه فارس و اصفهان است و متولی و احدی ندارند در این زمینه توقع داریم با یک نگاه ویژه در کمیسیون برنامه و بودجه به این قشر آسیب پذیر که تاحدودی از مشکلات آنها با وام‌های کم بهره و یا بلاعوض مرتفع می‌گردد وی خاطرنشان کرد: گر چه شاهد بودیم که در این خصوص پیگیر مشکلات جامعه عشایر هستید.

حاشیه نگاری از سمیرا نصاری

انتهای پیام/

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president