آوای جنوب

تاجگردون؛ بایدها و نبایدها

آقای تاجگردون باید همزمان با ارتباط قوی و گسترده با مدیران استانی به خصوص استانداران با علمای دینی در کهگیلویه و بویراحمد از جمله ائمه جمعه ارتباط بیشتری داشته باشد.
آوای جنوب
آقای تاجگردون باید همزمان با ارتباط قوی و گسترده با مدیران استانی به خصوص استانداران با علمای دینی در کهگیلویه و بویراحمد از جمله ائمه جمعه ارتباط بیشتری داشته باشد.

 پس از مواضع حجت‌الاسلام سید امین‌الله حجازی در نماز جمعه شهر دوگنبدان و در پی آن نامه‌ای که توسط غلام رضا تاجگردون خطاب به امام جمعه این شهر نگاشته شد بر آن شدیم تا به صورت محدود و در چند جمله برخی از بایدها و نبایدهایی که این نماینده مردم می‌بایست مد نظر داشته باشد به سمع این نماینده محترم و هواداران و به خصوص مشاوران وی برسانیم.

IMG_1859

از این که آقای تاجگردون در جایگاهی مهم و اثرگذار قرار دارند شکی نیست و امروز یکی از افتخارات استان کهگیلویه و بویراحمد این است که افرادی مانند وی و امثال دکتر وکیلی و  سید کامل تقوی‌نژاد و سایرین در چنین مناصبی قرار دارند و می‌توانند به واسطه آن به مردم استان خود که اتفاقا استانی کم برخوردار است بیشتر کمک کنند.

تاجگردون امروز در جایگاهی ملی قرار دارد و مردم استان از وی می‌خواهند که ملی فکر کرده و ملی عمل کند و در حوزه استانی نگاه شهرستانی نداشته باشد که متاسفانه به هر دلیل ممکن اکنون بیشتر مردم استان وی را در قاموس نماینده گچساران و باشت می‌بینند که در جایگاه ملی تنها نگاه شهرستانی دارد.

یکی دیگر از مشکلاتی که برای این نماینده صاحب منصب در حوزه استان به وجود آمده مربوط به دخالت وی در چینش مدیران استانی و به خصوص راس مدیریت استان در دو دوره اخیر است که همین موجب می‌شود هر گونه شکست در برنامه‌های استانداران محترم به پای رئیس محترم کمیسیون بودجه نوشته شود.

به گزارش فارس این در حالی است که تاجگردون با نفوذی که در سطوح ملی دارد می‌توانست خود را از این انتخاب کنار کشیده و چنین وظیفه‌های را بر عهده دولت بگذارد و آن گاه نظارت کامل و جامعی بر فعالیت و کار استانداران داشته باشد.

آقای تاجگردون در درون حوزه انتخابیه گاه به دلیل اقناع کردن دوستان و هواداران و شاید علی‌رغم میل باطنی مدیرانی در حوزه استانی و شهرستانی انتخاب کرده که همین مدیران بیشترین ضربه را به پیکره اتحاد و یکپارچگی استان وارد کرده‌اند.

IMG_1850

امروز بسیاری از آگاهان سیاسی و کارشناسان بر این اعتقادند که نیروهای منتسب به تاجگردون از ضعیف‌ترین مدیران به شمار می‌روند و همچنین همین عده اعتقاد دارند که مدیران آقای تاجگردون از جایگاه این نماینده محترم گاه سو استفاده کرده و اقداماتی انجام می‌دهند که به وجهه این نماینده خدشه وارد می‌کند.

در بحث استخدام‌های طایفه‌های و فله‌ای که اتفاقی زشت و ناپسند در استان بود و موجب سلب اعتماد مردمی به برخی از مسوولان شد به وجهه بعضی از نمایندگان استان آسیب‌ جدی رساند هر چند که ممکن است نمایندگان محترم از جمله آقای تاجگردون از اساس با چنین وضعیتی مخالف بودند اما باز گذاشتن دست مدیران و به قول عامیانه حساب نبردن مدیران از استاندار و تیم ارشد اجرایی چنین وضعیت بدی را برای استان رقم زد.

با این تفاسیر باید از رئیس محترم کمیسیون بودجه مجلس درخواست کرد که اولا از این پس به جای نگاه شهرستانی نگاهی فراتر و وسیع‌تر از این داشته باشد و کهگیلویه و بویراحمد را سرای خود بداند و همچنین با مدیران ضعیف منتسب به خود تعارفی نداشته باشد چرا که ضعف آن‌ها تنها به پای آقای تاجگردون نوشته می‌شود.

آقای تاجگردون می‌تواند به جای گزینش مدیران برای مناصب مختلف ناظر قوی و کارآمدی برای خروج از ناکارآمدی مدیرانی باشد که بسیاری از آن‌ها نه برای خدمت بلکه برای گذران دوران ریاست بر صندلی‌های راحت مدیریتی تکیه داده‌اند.

و البته آقای تاجگردون باید همزمان با ارتباط قوی و گسترده با مدیران استانی به خصوص استانداران با علمای دینی در استان از جمله ائمه جمعه ارتباط بیشتری داشته باشد و از نظرات آن‌ها برای خروج استان از رکود فعلی و محرومیت‌های مضاعف بیشتر استفاده کند.

البته این وجیزه تنها اندکی از بایدها و نبایدهایی بود که آقای تاجگردون برای موفقیت باید مورد مطالعه قرار دهد و مشکلات عدیده دیگری نیز هست که رفع آن‌ها در استان تنها به عزم جدی و کلان نگری رئیس محترم کمیسیون بودجه دارد.

با دیگران به اشتراک بگذارید
  1. ناشناس گفت:

    ماتاجگردون راهمینطوردوس داریم

else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president