آوای جنوب

از کیفیت ضعیف نان تا عدم نظارت بر نانوایی‌‌‌های گچساران/چرا نظارت تعطیل شد

آوای جنوب از کیفیت ضعیف نان تا عدم نظارت کافی بر نانوایی‌های این شهرستان گزارش می‌دهد.

به گزارش آوای جنوب از گچساران، مدت‌هاست کیفیت پخت نان در شهرستان گچساران مورد رضایت مردم نیست و در این خصوص مردم شهر گلایه‌مند هستند.

 با نگاهی به سالهای پیش و نظارت شورای آرد و نان به خوبی در می‌یابیم در مدت زمانی بازرسان فرمانداری به صورت مستمر و مداوم در طول روز بر روند پخت نان رسیدگی می‌کردند.

 وزن کردن چانه‌ها، نظارت‌های سفت و سخت بر بهداشت نانوایی‌ها، ساعت کار نانوایی‌ها، استیل به عنوان میز کار، دستور بر شیشه‌ کردن جلویی نانوایی‌ها، نصب توری‌های مشبک در ورودی نانوایی‌ها روزگاری  باید نصب العین صاحبان نانوایی‌ها قرار می‌گرفت و هر نانوایی که اجرا نمی‌کرد با جریمه و برخورد روبرو می‌شد.

 کافی بود نانوایی ساعت کاری را اجرا نکند که شاهد جریمه و برخورد از سوی شورای آرد و نان بودیم.

 گذشت تا با افزایش قیمت نان در سال‌های گذشته، هدف را بالا بردن کیفیت نان عنوان کردند اما آن چیزی که مردم شاهد آن هستند کیفیت پایین نان است.

 نان‌های موجود و مقایسه آن با دیگر شهرها به خوبی مشخص می‌شود نظارت کافی بر این نانوایی‌های نمی‌شود.

 وزن چانه پایین نان به خوبی و با چشم در هنگام خرید نان قابل مشاهده است و متاسفانه نظارتی نیز در این خصوص صورت نمی‌گیرد.

 نان‌های نازک‌تر از  نان‌های تیری(محلی) و شکننده‌تر از کاغذ حتی فرصت نمی‌دهد که در همان مکان آنها را درون  پارچه مخصوص قرار داد.

از سوی  دیگر کیفیت مطلوب نان در برخی از نانوایی‌ها نشان می‌دهد که دیگر نمی‌توان مانند گذشته آرد را مقصر کرد.

خانم مرادی یکی از مشتریان نانوایی است که در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار داشت: نان به عنوان تنها ما یحتاج  روزانه زندگی  است اما متاسفانه هیچ نظارتی بر کیفیت پخت آن در شهر ما انجام نمی‌‌گیرد.

 وی ادامه داد: در گذشته شاهد بودیم هنگام ساعات کار نانوایی‌ها بازرسینی به جهت وزن کردن خمیر و نان به نانوایی‌ها مراجعه می‌کردند اما مدت‌ها است دیگر خبری از وجود بازرسین نیست.

 در ادامه خانم دیگری که در حال تهیه نان است، گفت: نان‌های موجود حتی ماندگاری لازم را ندارند و در سریعترین زمان دچار بوی بد و کپک می‌شوند.

 به گزارش آوای جنوب،  موضوع کیفیت نان در گچساران موضوع جدیدی نیست که بخواهیم موشکافانه و کارشناسانه به آن بپردازیم چرا که تقریبا یک ماه پیش فرماندار گچساران نیز در جلسه تنظیم بازار که  در فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: به دلیل این که ما را به چهره می‌شناسند هر گاه در مقابل یکی از نانوایی‌ها توقیف کنیم کیفیت نان و وزن آن بعد از چند دقیقه تغییر می‌کند.

عبدالرحیم رحیمی تصریح کرد: نمی‌شود برای هر نانوایی یک بازرس گذاشت تا بر کار آنها نظارت کند و آنها خودشان باید رضایت‌مندی مشتریان را در اولویت کار خودشان قرار دهند.

 به گزارش فارس، با تمام این تفاسیر و وجود نارضایتی‌ها از کیفیت پایین نان در گچساران، می‌شود با ایجاد بازرسینی مانند گذشته نظارت را بر کار  آنها انجام داد تا رضایت‌مندی مردم را در بر داشته باشد.

بر اساس این گزارش، متاسفانه شاهد هستیم نانوایی‌ها نان‌های خود را که ساعت‌ها از پخت آن می‌گذرد در بسته‌بندی‌های پلاستیکی  قرار می‌دهند که به دلیل نوع بسته‌بندی گرم گرم آنها در هنگام باز کردن بسته بوی بد می‌دهد و نان قابل استفاده نیست و به نوعی باید گفت نانوایی‌ها احداث شده‌اند تا مردم نان گرم را تهیه کنند نه نان‌های بسته‌بندی شده.

 گزارش از سمیرا نصاری

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president