آوای جنوب

سخنران مراسم یاد بود جانباختگان حادثه سقوط هواپیما تهران- یاسوج در گچساران: وزیر راه شایستگی این وزارت را ندارد/مرحوم نشاطی دارای توان بالای اجرایی بود+تصاویر

امام جمعه شهرستان باشت در مراسم یاد بود جانباختگان سانحه دلخراش سقوط هواپیما تهران – یاسوج گفت: وزیر راه شایستگی این وزارت را ندارد.
امام جمعه شهرستان باشت در مراسم یاد بود جانباختگان سانحه دلخراش سقوط هواپیما تهران – یاسوج گفت: وزیر راه شایستگی این وزارت را ندارد.

 به گزارش آوای جنوب از گچساران،  ظهر امروز مراسم یادبود جانباختگان سانحه دلخراش سقوط هواپیما تهران – یاسوج با حضور پرشور اقشار مردم، مسوولان استانی و شهرستانی در حسینیه امام جعفر صادق (ع) بر گزار شد.

 در این مراسم حجت الاسلام عبدالرحیم عبودی امام جمعه شهرستان باشت با عرض تسلیت به هم وطنانی که در این حادثه دلخراش عزیزان خود را ازدست داده‌اند، اظهار کرد: بی‌شک مردم استان با برگزاری مراسمات یاد بود  برای از دست رفتگان ثابت کرده‌اند که همواره به یک دیگر محبت دارند.

 وی با اشاره به مرحوم سید نقی نشاطی که در این سانحه جان خود را از دست داد، گفت:  مرحوم نشاطی را از نزدیک می‌شناختم ایشان  فردی بود که دارای توان بالای اجرایی   به ویژه در ستاد برگزاری نماز شهرستان داشت.

 عبودی ادامه داد:  مرحوم نشاطی در مسائل خیر همیشه پیش‌قدم بوده و معلمی دلسوز برای این شهرستان بوده که خداوند ایشان را با انبیاء الهی محشور بفرماید.

 امام جمعه باشت  با اشاره به حادثه سقوط هواپیما تهرن- یاسوج عنوان کرد: این حادثه بسیار جانگذاز و جان سوز بود، حادثه‌ای که درآن ۶۶ نفر جان خود را از دست دادند و هر کدام از آنها شاخص بوده و در جایگاه‌های مختلف در کشور مشغول به خدمت رسانی بودند.

 وی با بیان اینکه در این حادثه چه انسان‌های با استعداد و نخبه را ما از دست داده‌ایم ، ابراز کرد: برخورد هواپیما با قله دنا آن قدر این حادثه سنگین بود که برخی‌ها در فضاهای مجازی شروع به فراکنی کردند.

 عبودی  با اشاره به اکاذیبی که در فضای مجازی در این چند روز منتشر شد، ابراز کرد:  می‌گویند برخی از مسافران تماس گرفته و خبر از زنده بودن خود  را می‌داند  که  با منتشر کردن این اکاذیب  موجب به وجود آمدن تشنج  در بین خانواده‌های داغ دیده می‌شد.

امام جمعه باشت  در ادامه عنوان کرد: سخت‌تر از سقوط هواپیما پیدا نکردن محل حادثه بود که در این جا از مسوولان استانی و استان‌های همجوار تقدیر و تشکر دارم که در این مدت باتمام توان همکاری خوبی را برای یافتن محل حادثه و انتقال اجساد انجام داده‌اند.

وی با اشاره به اینکه برخی‌ها بی‌انصافی می‌کنند و می‌گویند که مسوولان بی‌تفاوت بودند باید گفت: نه این گونه نبوده است همه سنگ تمام گذاشتند.

 عبودی خاطرنشان کرد: پیدا کردن محله حادثه با تدبیرها و در روز شهادت بی‌بی دو عالم حضرت فاطمه زهرا (س) محل سقوط هواپیما در آن روز مشخص شد اما با وجود جو هوا این اجازه را به امدادگران نمی‌داد که اجساد را پیدا و آنها را به پایین کوه انتقال دهند و این روند تا به امروز ادامه یافت.

 امام جمعه باشت با اشاره به اینکه برخی‌ها در این مدت سوء استفاده کرد و هر موضوعی را به نظام و کشور  ربط می‌دهند، عنوان کرد:  بله قبول داریم مدیران و مسوولان کشور باید به ناوگان‌های حمل و نقل هوایی و زمینی توجه بیشتری داشته باشند اما نمی‌شود هر ایرادی را به نظام و کشور ربط داد.

وی  افزود: این هواپیما دارای چندین نقص فنی بوده اما  با این نقص نمی‌توان همه مسوولان و نظام را زیر سوال  برد.

عبودی با اشاره به سخنرانی یکی از خانواده‌های داغدیده در کهگیلویه که در مراسم یادبودجانباختگان به ایراد سخن پرداخت، تصریح کرد: ایشان در سخنرانی خود گفته‌اند که ما ۳۸ سال است که عزادار هستیم گویی که می‌خواهند از نظام انتقام بگیرند که این روش، روش خوبی نیست.

 امام جمعه باشت ادامه داد: همه مسوولان تلاش کردند و ما قبول داریم که نقص است و باید پاسخگو باشند.

 وی با اشاره به استیضاح وزیر راه گفت: وزیر راه شایستگی این وزارت را ندارد این را بر اساس سابقه کاری وی و اتفاقاتی که در دوره وزارت ایشان رخ داده است عرض می‌کنم و باید نمایندگان ایشان را نقد کنند.

 عبودی اذعان کرد: در این حادثه علاوه بر نقاط منفی دارای نقاط مثبتی هم بود.

 وی با بیان اینکه یکی از نعمت‌‌های بزرگی را که خداوند به ما در این استان  داده است و آن هم اظهار همدردی مردم نسبت به این حادثه و ابراز همدری با خانواده‌های ایشان بوده است که این خود یک نعمت بزرگی برای مردم این استان است، افزود: اگر نیروهای امنیتی  در این حادثه از رفتن مردم تا پای قله جلوگیری نمی‌کردند تا کنون این مردم تا قله دنا به راه می‌افتادند.

 عبودی  با اشاره به فوت دختر دکتر نظری که در این حادثه  جان خود را از دست داد، اذعان کرد:  دکتر نظری در یکی از مصاحبه‌های خود گفته بود که من همیشه افرادی که در یک محل جمع می‌شدند و به فاتحه‌خوانی می‌رفتند همیشه این گونه مراسم را نقد می‌کردم.

 وی افزود: اما این حادثه که برای من اتفاق افتاد امروز به این نتیجه رسیده‌ام که ما دارای چه نعمت بزرگی در این استان هستیم.

 امام جمعه باشت در ادامه با اشاره به مهمان‌نوازی مردم روستای پادنا گفت: ساکنان این روستا درب‌های خانه خود را برای امدادگران و بازماندگان این حادثه باز گذاشتند  و برای این افراد غذای گرم تهیه می‌کردند.

 وی در ادامه با اشاره به  روایاتی  خاطرنشان کرد: دوچیز  در روایات به عنوان افضل اعمال آمده است یکی فرج ظهور امام زمان (عج) و دیگری خدمت به مردم است که مردم این استان در خدمت رساندن به مردم همیشه پیش‌قدم بوده‌اند.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president