آوای جنوب

وقتی هاکی در شهر خودش فراموش می شود

هاکی گچساران در این شهرستان به فراموشی سپرده شد.

هاکی گچساران در این شهرستان به فراموشی سپرده شد.
وقتی هاکی در شهر خودش فراموش می شود
به گزارش آوای جنوب از گچساران، هر چند شهرستان گچساران شهری کوچک در گوشه‌ای از ایران زمین با جمعیتی صد هزار نفری است اما با نگاه به ورزش این شهر در می‌یابیم که استعدادهای فراوانی در ورزش این شهر نهفته است که در صورت نگاه ویژه مسوولان شاهد درخشش آنها در کشور باشیم.
روزگاری در این چند شهر هاکی قهرمان بلامنازع ایران بود و گچساران را مهد هاکی می‌نامیدند.
تا چند سال پیش با حمایت‌های مسوولان صنعت نفت شاهد درخشش ورزش هاکی در کشور بودیم.
گچساران همیشه در مسابقات کشوری یک پای قهرمانی و فینال بود چرا که پدر هاکی ایران مرحوم عمو نوری گرانی‌پور در این شهر بود.
بارهای بار گفته‌ایم اما متاسفانه متولیان امر ورزش اصل این شهر را به فراموشی کامل سپرده‌اند.
آن چیزی که این روزها از ورزش هاکی در این شهر به جای مانده است فقط یاد و خاطرات قهرمانی‌های این رشته ورزشی در کشور است و نه چیز دیگر.
حتما شما هم به دفعات شنیده‌اید ه گاه مقامات کشوری به شهرستان سفر داشته‌اند مسوولان گچسارانی برای معرفی شهر پس از آن که از نفتش که نقش بسزایی در اقتصاد کشور نام می‌برند به ورزش هاکی و قهرمانی‌هایش نیز اشاره می‌کنند اما این فقط و فقط برای معرفی است اما در عمل هیچ برنامه‌ خاصی برای توجه به این رشته ورزشی گرفته نمی‌شود.
شاید اگر مدیران با نگاه حرفه‌ای به ورزش هاکی توجه می‌کردند جدا از بحث ورزشی بودن به اشتغال نیز می‌توانست کمک نماید.
باید بپذیریم اگر صاحبان اصلی این رشته ورزشی شهری مانند اصفهان، شیراز و همدان بود امروز شاهد چندین مدرسه هاکی در شهرستان بودیم و این می‌توانست به رشد یک شهر کمک نماید.
خیابان بلادیان نوسازی می‌شود، خیابان‌ها روکش و آسفالت می‌شودند، پارک‌ها احداث می‌شود اما داشته‌هایی که متعلق به خودمان است و با کمترین هزینه می‌توانیم در آن موفق باشیم را فراموش کرده‌ایم.
متاسفانه آن چیزی که در گچساران شاهد آن هستیم این است که همه امیدشان به نماینده است، او فکر کند، بودجه بیاورد، راهکار ادامه دهد تا ….
اما نمی‌دانم شخص نماینده نیز به این موضوع پی برده‌اند یا ….
به هر حال باید گفت هر چند این روزها گچساران مهد هندبال ایران شده است و بانوان و آقایانش در کشور می‌درخشند اما نباید فراموش کنیم گچساران از دیرباز مهد هاکی ایران بوده است.
در پایان انتظار می‌رود کارگروهی در این خصوص تشکیل شود و با همکاری آموزش و پرورش، شهردار، صنعت نفت و با راه‌اندازی مدرسه هاکی در مدارس آموزش و پرورش یک بار دیگر به ورزش فراموش شده این شهر را احیا کنیم.
علی مراد کاظم پور

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president