آوای جنوب

پیشنهادی به مدیریت شرکت نفت گچساران و شهردار دوگنبدان/ از دو ایثارگر چاه ۱۴۷ تا ۶۶ مسافر پرواز آسمان ایران

به مناسبت هفته منابع طبیعی و روز درختکاری کارشناس روابط عمومی و رسانه به مدیریت شرکت نفت و شهردار دوگنبدان پیشنهاد داد.
آوای جنوب

به گزارش خبرگزاری آوای جنوب از گچساران، علی‌مراد کاظم‌پور، کارشناس روابط عمومی و امور رسانه و مدیرمسول آوای جنوب در یادداشتی این گونه آورده است:    در ایران روز ۱۵ تا ۲۲ اسفند ماه به عنوان هفته منابع طبیعی نامگذاری شده است که نخستین روز این هفته یعنی ۱۵ اسفند روز ‌درختکاری‌ است.

رسول اکرم صلی الله علیه و آله درباره ثواب درختکاری فرمودند: «هر که درختی را بکارد تا به ثمر برسد، خدا در عوض آن، درختی را در بهشت به او اختصاص می‌دهد».

و نیز از آن حضرت صلی الله علیه و آله در حدیث دیگری آمده است که: «هر مسلمانی که بذری بیفشاند یا نهالی بنشاند و از حاصل آن بذر و نهال، پرنده یا انسانی بخورد، برای او صدقه محسوب می شود».

با توجه به این حدیث و باورهای معنوی ما از رفع بلا، به قصد صدقه دادن به زمین و رفع بلا از گامهایی که بر سینه‌ی فراخ زاگرس بر می‌داریم، سنتی دیرین در ایران مرسوم شد.

در کشور ما روز درختکاری در ۱۵ اسفند هر سال برگزار می‌شود و مردم با حضور در پارک‌ها، جنگل‌ها و اقصی نقاط شهر اقدام به کاشت نهال‌های جوان می کنند.

ایرانی‌ها هر سال با کاشت درخت به استقبال سال نو رفته و در واقع با این کار نمادین در آستانه بهار زندگی را به زمین باز می گردانند.

در این روز در مقابل بیشتر پارک‌ها و فضاهای سبز و دیگر نقاط شهر نهال‌هایی به صورت رایگان در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

شهرداری دوگنبدان در سال‌های پیش نشان داد برای احیای  فضای سبز واحترام به سنت‌های باستانی و ایام و اعیاد نگاه ویژه‌ای دارد.

شهردار جوان کنونی نیز که با آراء قابل توجهی کرسی مسند ساختار شهری را به دست گرفته است در اولین روزهای کاری خود با احترام به آتش‌نشانان شهر و ادای حرمت شهدای پلاسکو در یادواره‌ی این اتفاق، نشان داد از ذکاوت اجتماعی بالایی برخوردار است.

اینک روزهای پیش رو و ایامی که می‌گذرد همه مردم چشم انتظار پیکرهای مسافران هواپیمایی هستند که در پرواز روز یک‌شنبه ۲۹ بهمن تهران یاسوج موجب داغدار شدن همه ملت ایران و به خصوص مردم استان کهگیلویه و بویراحمد شد.

در این روز یکی از غم‌انگیزترین تراژدی استان کهگیلویه و بویراحمد رقم خورد و ما ۶۶ تن از هم‌وطنان نخبه وبه ویژه فعالان محیط زیست را در حادثه سقوط هواپیمای ای تی آر مسیر تهران یاسوج از دست دادیم.

عزیزانی که خود دغدغه ی ساعات دور از درد و رنج و طبیعتی عاری از دست درازی و سبز و مانا را برای دامنه‌ی گسترده و سبز ایران زمین خواستار بودند و چه آنان دیگر،که جان دیگری در قالب بیماران و در رخت پزشکی می‌دمیدند.

پیشنهاد کاشت ۶۶ درخت به یاد عزیزان پرکشیده امان، به شهردار جوان و ساعی که ساختار شهری و تسریع روند عمرانی شهر دوگنبدان همواره از دغدغه‌های کاری وی و کادر اطرافیانش است می‌تواند کلیدی برای سر فرود آوردن مقابل طبیعتی باشد که باز با رویش و زایش یادگارهایی به نام عزیزانمان، تسلای وجودمان باشد.

معمولا هر ساله در شهر گچساران شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران و شهرداری به یاد تعداد شهدای صنعت نفت و یا سالهای پیروزی انقلاب با گرامیداشت یاد و نام شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی درخت می‌کارند.

 کارکنان صنعت نفت گچساران وجنوب سال پر از دغدغه ای را با حادثه‌ی چاه صد و چهل و هفت رگ سفید پشت سرگذاشت، که در این حادثه دو نفر از پرسنل صنعت نفت در اوج فداکاری از میان آنها رفتند.

هر ساله به پاس ارج نهادن به مقام والای شهدای صنعت نفت و بهار انقلاب  روز درختکاری در صنعت نفت گچساران توسط مدیریت خدمات مراسم باشکوهی برگزار می‌شود که پیشنهاد می‌کنیم  امسال را با نام و یاد ۶۶ هم وطن و هم استانی‌مان در این روز ۶۶ نهال کاشته شود تا یاد این عزیزان گرامی داشته شود و از سوی دیگر دو نهال نیز به یاد دو عزیز سفر کرده رگ سفید کاشته شود تا یادشان را گرامی بداریم.

اینک که به برکت وجود یک خلبان شهید و نام دار فرودگاه شهرمان مزین به نام این سردار فاتح آسمان سردار امیدبخش شده است چه خوب است به صورت نمادین و در همین فرودگاه به یاد عزیزان سفرکرده به خصوص کاپیتان پرواز بهشت، نهالهایی به نشانه یادبود بنشانیم تا هر ساله با دیدن آن در برابر مظلومیت آنان که دیگر نیستند سرفرود آوریم.

انتهای پیام/

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president