آوای جنوب

آبشار طوف خیمه کجاست؟+تصویر

.

آوای جنوب

رضامرادی طوف خیمه مدیرخبری پایگاه خبری نفت ساران گفت: آبشار طوف خیمه سوق از توابع شهرستان کهگیلویه در استان کهگیلویه و بویراحمد واقع است.

رضامرادی طوف خیمه مدیر پایگاه خبری نفت ساران وهفته نامه صبح گچساران افزود: این آبشار زیبا در نزدیکی روستای بی بی زلیخا در ۱۰ کیلومتری شهر سوق و در مسیر لنده به دهدشت واقع است.

وی اظهارکرد: از مسیر روستای بی بی زلیخا و طوف خیمه پس از حدود ۳۰ دقیقه کوهپیمایی به پای آبشار می‌رسید.

مدیر پایگاه خبری نفت ساران خاطرنشان کرد: ارتفاع این آبشار نزدیک به ۵۰ متر است که اطراف آن را درختان بلوط و کنار و گیاهان دارویی احاطه کرده‌اند.

مرادی تصریح کرد: جریان آب در این آبشار به نحوی مسحور کننده و از دیواره‌ای بلند، باشکوه و هیبت بسیار به پایین سرازیر می‌شود.

وی ادامه داد: یک افسانه کهن محلی حاکی از آنست که ریزش آب از این ارتفاع برای اهالی این سرزمین هیبت و عظمت به ارمغان آورده و دشمنان این دیار را از دستیابی به این مرز و بوم کهن پرهیز می‌داده است.

مدیر هفته نامه صبح گچساران  بیان کرد: از دیگر مکان‌های دیدنی و توریستی شهر سوق، حوالی سد مارون واقع در ۱۰ کیلومتری شهر سوق است که در فصل بهار دارای جاذبه‌های خاصی است.

مرادی  عنوان کرد:‌ کوه دژکوه نیز یکی دیگر از مکان‌های گردشگری شهر سوق است که فاصله آن تا شهر سوق ۱۵ کیلومتر است.

وی اظهارکرد: این کوه از نمای مختلف، شکل‌های متفاوتی داشته و پوشیده از درختان و درختچه‌های زیادی از جمله بلوط و کنار است.

مرادی طوف خیمه اضافه کرد: دامنه‌های این کوه دارای چشمه و آبشارهای همیشه جاری و مناطقی سرسبز و بکر است.

 

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president