آوای جنوب

خاطره‌ای از آیت‌الله ملک‌حسینی در مورد کلمه “زیرساخت”/ غیبت‌های مکرر رئیس دانشگاه علوم پزشکی در جلسات اقتصاد مقاومتی/اگر بحث شرکت نفت نباشد خودمان هستیم

شانزدهمین نشست فرماندهی اقتصاد مقاومتی در کهگیلویه و بویراحمد، حاشیه‌های جالبی داشت.
آوای جنوب
شانزدهمین نشست فرماندهی اقتصاد مقاومتی در کهگیلویه و بویراحمد، حاشیه‌های جالبی داشت.

شانزدهمین جلسه فرماندهی اقتصاد مقامتی استان کهگیلویه و بویراحمد با دستور کار گزارش عملکرد دستگاه‌هایی که قانون برای آنها تکالیفی مشخص کرد، برگزار شد.

حسن نوروزی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی دبیر جلسه و جعفر گوهرگانی، معاون اقتصادی استاندار نیز رئیس این جلسه مهم بودند.

در این نشست برخلاف برخی نشست‌های قبلی و انتشار وسیع آن در رسانه‌ها، مدیران با گوشی خود بازی نمی‌کردند و کمی کار را جدی‌تر گرفته بودند.

نخستین دستگاهی که می‌بایست از انجام شدن یا نشدن تکالیفش گزارش می‌داد، دانشگاه علوم پزشکی یاسوج بود که متأسفانه رئیس این دانشگاه همانند جلسات قبل به جلسه نیامد.

اورنگ ایلامی بدون هماهنگی با استانداری به این نشست مهم نیامد و این‌بار نیز به جای خودش یکی دیگر از مدیران میانی دانشگاه را فرستاد تا در هر جلسه یک نفر از دانشگاه علوم پزشکی به نشست فرماندهی اقتصاد مقاومتی بیاید.

حسن نوروزی با واکنش به این موضوع خطاب به جعفر گوهرگانی، گفت که متأسفانه آقای ایلامی در جلسات قبل اقتصاد مقاومتی نیز نیامد و هر جلسه یک شخص متفاوت را میفرستد.

نوروزی ادامه داد که در جلسه قبل فردی که به جای وی به جلسه آمده بود، معلوم بود اصلا در جریان نیست و فقط به جلسه آمد که آمده باشد.

بعد از آن، معاون اقتصادی استاندار اجازه صحبت کردن و ارائه گزارش به فرستاده ایلامی را نداد و گفت که مدیران ما باید یاد بگیرند که اقتصاد مقاومتی را که تا این حد برای سران مملکت مهم و حساس است، جدی بگیرند.

گوهرگانی بعد از آن سراغ غیبت داریوش دیودیده، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت را گرفت که نوروزی با تأیید سهراب بنام، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی مبنی بر کسالت آقای دیودیده، ضمانت کرد و گفت که وی با من هماهنگ کرد که به این جلسه نمی‌آید.

معاون هماهنگی امور اقتصادی بعد از آن با بیان اینکه برخی مدیران دستور استاندار مبنی بر حضور شخص مدیرکل در جلسات را پشت سر انداختند و این را نمی‌پذیرم، تصریح کرد: تفاوتی ندارد که استاندار رئیس جلسه باشد یا نباشد، همان قاطعیت در غیاب وی نیز وجود دارد و هیچ مدیرکلی حق ندارد بدون عذرموجه و هماهنگی به جلسه‌ای نیاید.

بعد از آن نوبت به دستگاه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری رسید که محمود باقری گزارش امیدبخشی داشت و از عقد قرارداد با سه سرمایه‌گذار بخش خصوصی برای واگذاری کامل چند اردوگاه تفریحی مهم خبر داد.

موضوعی که با تقدیر گوهرگانی و نوروزی مواجه شد و باقری با خنده گفت که خدا را شکر می‌کنم که کسی هم پیدا شده که تشکری بکند!

وقتی بحث روی واگذاری تفرجگاه کوهگل سیسخت به بخش خصوصی بود، اسدالله هاشمی مدیرکل محیط زیست گفت که ما در مقطعی اجازه ایجاد آلاچیق را دادیم اما آنها هرگز نمی‌توانند این ملک دولت را به دیگری واگذار کنند.

باقری هم گفت که در سطح ملی این تفاهمات شده است و ما بهره‌برداری از این فضا را به مردم واگذار می‌کنیم نه خود ملک را؛ ضمن اینکه ملک شخصی ما نیست و قانون تکلیف کرده که این اردوگاه‌ها را به بخش خصوصی واگذار کنیم تا دولت دست خود را از این‌ها کوتاه کند.

جبار کیانی نماینده بخش خصوصی نیز در این نشست گفت که در این استان همانند کوه‌گل انگشت‌شمار است لذا حالا که قرار است واگذار شود یا به کسی که اهل کار باشد یا به یک هلدینگ یا شرکت بزرگ واگذار شود.

واگذاری پارک جنگلی یاسوج نیز با ابهام بزرگ واگذاری آن به شرکت نفت مواجه شد و نماینده شهرداری یاسوج گفت که اگر بحث شرکت نفت نباشد خودمان هستیم برای سرمایه‌گذاری، سرمایه‌گذار هم داریم و نیازی به واگذاری آن به بخش خصوصی نیست.

دستگاه بعدی، آموزش و پرورش بود که باوجودی که واگذاری ۲۴ پروژه به بخش خصوصی از تکالیف آنها بوده، زارع‌پور اعلام کرده که وزارت آموزش و پرورش به طور کلی مخالف واگذاری هستند و خود ما به امکانات و فضاهای آموزشی نیاز داریم.

بعد از آن نوبت به اداره‌کل ورزش و جوانان رسید و علوی مدیرکل این مجموعه قول داد که هفته آینده حداقل سه قرارداد واگذاری اماکن ورزشی به مردم را روی میز معاون اقتصادی استاندار بگذارد.

گوهرگانی هم با بیان اینکه اگر واقعا هفته آینده این کار را بکنید جای خوشحالی دارد و تشویق خواهم کرد؛ گفت که رقابت بین شما و باقری است.

او البته به شوخی گفت که یادمان نرفته است ایزدپور مدیرکل قبلی وزرش هر جلسه می‌گفت که یکشنبه واگذار می‌کنم و این یکشنبه هم هیچ وقت نیامد!

بعد علوی گفت که نه قول من قول است البته اگر آقای دلشاد نماینده آقای نوروزی سخت‌گیری بیش از حد نکند و مانع نشود.

دستگاه بعدی محیط زیست بود که عذرخواهی کرد و گفت پروژه‌های ما قابل واگذاری نیستند؛ او داشت در مورد مدیریت پسماند به عنوان یکی از پروژه‌های قابل واگذاری حرف می‌زد که حسن نوروزی به شوخی گفت که روزی یکی از مدیران در محضر آیت‌الله ملک‌حسینی گزارش می‌داد و مرتب از کلمه “زیرساخت” استفاده می‌کرد، آیت‌الله به او گفت گزارش نمی‌خواهم فقط به من توضیح بده این کلمه زیرساخت یعنی چی؟! نوروزی بعد به هاشمی گفت حالا که واگذار نمی‌کنید فقط برای من توضیح بده که این مدیریت پسماند، دقیقا یعنی چه؟

مدیرکل محیط زیست در ادامه توضیحاتش از محکوم کردن ۵ شهردار در دستگاه قضا برای بی‌توجهی به پسماندها خبر داد و گفت بقیه را نیز به زودی محکوم می‌کنیم.

گوهرگانی هم در پاسخ او گفت که متولی اصلی محیط زیست است و نباید فقط به شکایت کردن از شهرداری‌ها بسنده کند بلکه باید الگوسازی کند از سایر استان‌ها و فکری به حال چهره زشت شهرهای این استان کند.

هاشمی هم حرف او را بی‌پاسخ نگذاشت و به کنایه گفت که در سایر شهرها انتخابات شوراها فامیلی نیست و شهرداران تخصصی و محیط زیستی انتخاب می‌شوند!

————————-

حاشیه نگاری از کریم بنام

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president