آوای جنوب

نبود برچسب قیمت بر اجناس بازار گچساران/وقتی مردم این شهر برای خرید به شهرهای همجوار می‌روند+تصاویر

نبود برچسب قیمت بر اجناس بازار گچساران موجب شده مردم این شهر برای خرید به استان‌های هم‌جوار بروند.
آوای جنوب
نبود برچسب قیمت بر اجناس بازار گچساران موجب شده مردم این شهر برای خرید به استان‌های هم‌جوار بروند.

به گزارش آوای جنوب از گچساران، با نزدیک شدن به پایان سال جاری شاهد افزایش خرید مردم و خانواده‌ها در بازار هستیم هر چند در این میان ان چیزی که نمایان‌تر از گذشته است نشان از کاهش خرید مردم در بازار است اما با این وجود عدم نظارت در بازار نیز خود موجب شده تا مردم از وضعیت موجود ناراضی باشند.

هر چند درج برچسب قیمت کالا که یک امر ضروری در صنف‌های مختلف به حساب می‌آید، اما با ورود به فروشگاه‌ها شاهد هستیم که فروشندگان پوشاک خود را بدون  درج کالا به فروش می‌رسانند.

 وقتی وارد صنف مانتو فروشان می‌شویم مشاهده می‌کنیم که برچسب قیمت بر روی آنها از سوی فروشنده نصب نشده است و برای اطلاع از قیمت باید حتما از فروشنده سوال کنید.

 در ادامه به مغازه دیگری می‌روم که پوشاک بچه‌گانه دارد و آنجا نیز شاهد هستیم برچسب قیمت برروی پوشاک خود نصب نکرده است و این امری عادی شده است.

این که  چرا صاحبان اصناف در گچساران با برگزاری نمایشگاه در طول سال مخالف هستند در این بازار کاملا مشهود است چرا که وقتی رقابتی و نظارتی در کار نباشد موجب می‌شود  تا فروشندگان به راحتی در بازار جولان دهند.

 در شهرستان گچساران به دلیل نزدیکی آن به بهبهان، گناوه، دیلم و شیراز شاهد هستیم که بیشتر مردم برای خرید کالاهای خود به شهرها و استان‌های همجوار رهسپار می‌شوند اما چه چیزی موجب می‌شود که مردم به خود زحمت دهند به شهرهای دیگر بروند خود جای سوال دارد.

 خانم  سبحانی  در این باره در گفت‌وگو با خبرنگار ما می‌گوید:  قیمت در شهرهای دیگر قابل قیاس با گچساران نیست مگر استان‌های هم‌جوار تولیدی دارد که در بازار آن  شاهد خرید گچسارانی‌ها  در آن شهر هستیم.

 در ادامه خانم سعیدی در این خصوص اذعان کرد:  متاسفانه در بازار شاهد افزایش بی‌رویه  قیمت پوشاک هستیم و به ناچار مجبور هستیم برای خرید یا به شهرهای بندری برویم و یا عازم شیراز شویم در بازار شیراز که چندین برابر بازار گچساران است برچسب قیمت‌ها  برروی تمامی اجناس درج شده است و تقریبا با حساب و کتابی که برای خانواده انجام می‌دهیم می‌توانیم خرید خود را انجام بدهیم.

 شهروند دیگری از گچساران به خبرنگار ما گفت: بهتر است فرماندار و مسوولان شهرستان گچساران در ایامی که نزدیکی به عید و سال جدید است از تولیدی‌ها دعوت کنند تا با راه‌اندازی نمایشگاه در شهر موجب ایجاد رقابت در بازار شود.

پیش از این در ماه‌های گذشته رضا شریفی رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان گچساران  در گفت‌وگو با فارس اظهار کرده بود: عدم درج قیمت یک تخلف اقتصادی است و همکاران اداره صنعت، معدن و تجارت به صورت بازرسی و گشت‌های مشترک با تعزیرات حکومتی در سطح شهر نظارتی بر بازار انجام می‌دهند گشت‌های بازرسی به عنوان طرح نظارتی ویژه نوروز در سطح شهر هستند.

وی خاطرنشان کرد: شهروندان می‌توانند هرگونه گرانفروشی را با سامانه ۱۲۴ تماس گرفته و اطلاع دهند تا در اسرع وقت با متخلفین برخورد قانونی نیز صورت بگیرد.

به گزارش فارس؛ از آن جا که شهر نفتی گچساران که تنها نام شهر نفتی را یدک می‌کشد و فقر و محرومیت در آن بر هر چیزی غلبه دارد محرومین و مستضعفان زیادی دارد.

مردمی که همه سختی‌های یک شهر نفت‌خیز را تحمل می‌کنند و به همین خاطر نباید اجازه داد تا دیگر سختی‌ها از جمله گران‌فروشی بر آن‌ها تحمیل شود.

گزارشگر/ سمیرا نصاری

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president