آوای جنوب

افزایش بی‌سرو صدا کالا و اجناس ضروری مردم/مسوولان و نمایندگان از کدام مغازه خرید می‌کنند/آدرس را به مردم بدهید

آوای جنوب از افزایش بی‌سرو صدا کالا و اجناس ضروری روزمره زندگی گزارش می‌دهد.
آوای جنوب
آوای جنوب از افزایش بی‌سرو صدا کالا و اجناس ضروری روزمره زندگی گزارش می‌دهد.

به گزارش آوای جنوب از گچساران، این روزها مردم از خود سوال می‌کنند به راستی مسوولان از کجا خرید می‌کنند این روزها حوادثی در کشور رخ می‌دهد که وقتی همه حواسشان سرگرم حوادث است شاهد افزایش بی‌سر و صدا اجناس در بازار هستیم.

 وقتی همه حواسمان معطوف جای دیگری است به یکباره شاهد افزایش قیمت‌ها هستیم و این در حالی است که همان گونه که به رشته تحریر در آوردم هیچ کس حواسش به گرانی‌ها نیست.

 گفتم، مسوولان و نمایندگان از کدام مغازه خرید می‌کنند اصلا یادم رفته بود مگر آنها نیز خرید می‌کنند؟ اصلا یادم رفته بود مگر حقوق آنها هم به مانند بازنشستگان یک میلیون تومان است و یا به مانند کارمندهای قراردادی ۲ میلیون تومان ماهانه حقوق دریافت می‌کنند که باید هر روز در مقابل فرزندانشان شرمنده باشند.

 حتما تاکنون برای آنها پیش نیامده است، آیا تا کنون در مقابل فرزندانشان شرمنده شده‌اند وقتی حقوق یک میلیونی و دومیلیونی دریافت کنند آن موقع است که شرمندگی را در مقابل فرزندانت احساس می‌کنی.

 چنین انسان‌هایی با حقوق‌های کم سعی می‌کنند زیاد در کنار خانواده نباشند، چرا که می‌دانند حضور بودن آنها به تنهایی با خواسته‌هایی کوچک اما غیر قابل برآورده شدن توسط پدر خانواده در روزهای نزدیک به سال جدید سخت است این فقط شرمندگی را به دنبال دارد.

 مشخص نیست در طول یک سال یک کالا چند بار افزایش قیمت داشته است و وظیفه ستاد کنترل بازار در این میان چیست؟. هر چند از شرمندگی پدران خانواده‌ها نمی‌توانیم به سادگی عبور کنیم اما این روزها موج گرانی کالاهای اساسی  در بازار مردم را نگران کرده است.

 با مراجعه به بازار و حضور در فروشگاه‌ها در روزهای گذشته با افزایش قیمت‌ها مواجه می‌شویم آن هم افزایشی که بر روی اجناس آن هم از کارخانه درج شده است.

 یک روز باید از تخم‌مرغ بگوییم و یک روز از گوجه فرنگی و روز دیگر از شیر و لبنیات و پنیر و حتما آنها نیز در پاسخ گران شدن تخم‌مرغ را به آنفولانزای مرغی ربط می‌دهند و گوجه را نیز به فصلی بودن آن.

 به راستی وقتی در بالا و مرکز تصمیمات کلان برای افزایش‌ قیمت‌هاگرفته می‌شود قشر ضعیف جامعه مانند کارگران فصلی و خانواده‌های تحت پوشش نهادهای کمیته امداد و بهزیستی در کجا قرار گرفته‌اند.

 در این خصوص م آقایی یکی از شهروندان گچسارانی به ما می‌گوید: سه بردار و خواهر بیکار با مادری بیمار با حقوقی که از بابت فوت پدرمان دریافت می‌کنیم  در همان روزهای اول ماه به اتمام می‌رسد دوست داشتم همین حقوق را به یکی از مسوولان پرداخت می‌کردند تا طعم شبیه به ما زندگی کردن را بچشند.

 محسن می‌افزاید: بیکاری از یک طرف، ناعدالتی در جذب نیرو از سویی دیگر همه و همه دست به دست هم  داده است تا زندگی هر روز سخت و سخت‌تر شود.

 در ادامه شهروند دیگری  در گفت‌وگو با ما گفت: قرار بود بنزین گران شود که می‌گفتند گران شدنش موجب گرانی همه کالاها و اجناس می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: بنزین که گران نشد، حقوق‌ها هم هنوز افزایش پیدا نکرده است اما ما شاهد  افزایش قیمت اجناس قبل از سال جدید در بازار هستیم با این درآمد در پرداخت اقساط بانک‌ها هم مانده‌ایم چه برسد به گران شدن کالاها.

به گزارش آوای جنوب،با تمام این تفاسیر آن چیزی که انتظار می‌رود این است که مسوولان به میان مردم بیایند و از نزدیک وضعیت گرانی زندگی مردم را لمس کنند تا بتوانند در تصمیم‌گیری‌ها شرمنده شدن پدران خانواده‌ها را در جلوی چشمانشان ببینند و آنگاه تصمیم بگیرند.

 گزارشگر/ علی‌مراد کاظم‌پور

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president