آوای جنوب

امام جمعه گچساران: هر سه قوه توجه کنند که دستور رهبری واجب عینی است

امام جمعه گچساران گفت: هر سه قوه توجه کنند که دستور رهبری واجب عینی است.
آوای جنوب
امام جمعه گچساران گفت: هر سه قوه توجه کنند که دستور رهبری واجب عینی است.

به گزارش آوای جنوب از گچساران، حجت الاسلام سید امین الله حجازی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه عبادی و سیاسی شهرستان گچساران با دعوت نمازگزاران به تقوای الهی اظهار کرد: براداران و خواهران و مومنین خود و شما را به توصیه به تقوای الهی  توصیه می‌کنیم که انشالله خداوند به حرمت فاطمه زهرا (س) همه ما  را اهل تقوا قرار دهد.

 وی با اشاره به خطبه امام علی (ع) در نماز جمعه کفت: ایشان در خطبه نماز جمعه خطاب به مومنین می‌فرماید، مردم در هشت مورد شما به خودتان خیانت کردید.

 امام جمعه گچساران افزود: مومن می‌گوید، من خدا را قبول دارم اما حق خدا را ادای حق نکرده است و دستورات خدا را عمل نکرده است پس این معرفتی که می‌گوید من خدا را قبول دارم شما را بی‌نیاز نمی‌کند.

 حجازی ادامه داد: امام علی (ع) می‌فرماید،  به شما می‌گویند ما پیامبران را قبول داریم اما با سیره پیمابر مخالفت می‌کنید که این به این معنا است که رفتار شما در عمل با پیامبر تطابق ندارد و احکام دین پیامبر  را از بین بردید.

 امام جمعه گچساران  تصریح کرد: مومنین مورد  این است که کتاب خدا را نازل شده است را می‌خوانید اما به دستورات قرآن عمل نمی‌کنید.

 وی در چهارمین مورد را از جهنم ترسیدن بیان کرد و گفت: امام علی (ع) می‌گوید، از جهنم می‌ترسید اما با اعمالتان در حال نزدیک  شدن به جهنم هستید.

 حجازی اذعان کرد: شما شوق بهشت را دارید اما اعمالی را انجام می‌دهید که از بهشت دور می‌کند.

 وی ششمین مورد از زبان امام علی (ع)  را شکر نعمت عنوان کرد و گفت:  هر کلمه از خطبه امام علی نیاز به تفسیر دارد و ایشان می‌گوید، در عمل شکر نعمت نمی‌کنید.

 حجازی هفتمین مرود را ترس ازشیطان بیان کرد و افزود: خداوند می‌فرماید، شیطان دشمن شما است اما متاسفانه مشاهده می‌کنیم شما شیطان را لعنت می‌کنید اما در عمل  او را  دوست می‌دارید و اینجا به خودتان خیانت می‌کنید و باب میل شیطان عمل می‌کنید.

 امام جمعه گچساران در هشتمین مورد این گونه عنوان کرد و می‌گوید: هیچ‌گونه عیبی نداریم و این در حالیست که عیوب دیگران را می‌بینیم.

 وی افزود: دیگران را ملامت می‌کنید اما خودتان همان کار را انجام می‌دهید..

 حجازی با اشاره به هشتمین مورد ابراز کرد: انسان چگونه انتظار دارد که دعاهایش مستجاب شود.

 وی بیان کرد: انسان مومن باید از در هم حالت از خدا بترسد و اعمال خود را اصلاح کند و راه معرفت و پیروی از پیامبر را تقویت کند و به جای شعار دادن اخلاص داشته باشیم و عملگرا باشیم.

 امام جمعه گچساران ادامه داد: آن چیزی که موجب بلا می‌شود ترک از امر به معروف و نهی از منکر است و انسان مومن وظیفه دارد که این چنین عمل کند.

 حجازی  در ادامه در خطبه‌دوم نماز جمعه این هفته با اشاره به مناسبت‌های هفته اظهار کرد: مصیبت  جانسوز فاطمیه (س) را به مقام معظم رهبری و همه مومنین و شما مردم متدین گچساران تسلیت عرض می‌کنم.

 این خطیب جمعه گچساران ادامه داد: خدا را شاکر هستیم در این ایام در شهرستان گچساران مراسمات آبرومندانه‌ای برگزار شد که وظیفه می‌دانم از همه آنها به خصوص شهردار و رئیس آموزش و پرورش تقدیر و تشکر نمایم.

 امام جمعه گچساران با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری گفت: یک آگاهی انقلابی  و کمال سیاسی در ملت ایران به وجود امده است که بین نظام انقلاب اسلامی و نظام و تشکلات دیوان سالاری  را تشخیص دهند.

 حجازی افزود: دشمن خیال می‌کند این ملت را  می‌تواند از مسیر حق  منحرف و وادار به شکست کند که باید گفت، چنین دشمنی  احمق و نادان است.

 وی  تاکید کرد:  اعتقاد و ایمان این مردم  قابل گرفتن نیست و مردم از این نظام  دست بردار نیستند.

این نظام، نظامی است که توسط عقیده و ایمان مردم شکل گرفت اما در اصل این مردم از این نظام دست بردار نیستند و این مردم از این نظام که مبتنی برمعتقدات مردم است دست نخواهند کشید.

وی گفت:مقام معظم رهبری فرمودند:انتقاد مردم فقط از دولت ، مجلس و قوه قضاییه نیست و ممکن است از شخص حقیر هم انتقاد داشته باشند اما این انتقاد منافاتی با ایستادگی پای نظام اسلامی و نظام انقلابی که با فداکاری این ملت بوجود آمده است ،ندارد.

حجازی بیان کرد:یک بُعد اینکه ما می پذیریم که باید دولت،قوه قضاییه و مجلس مرور و یک بازبینی داشته باشند و ببینند درست به وظایفشان عمل کرده اند هم درقبال مردم وهم درمقابل دین مردم، به تعبیردیگری هم درقبال اموراقتصادی، معیشتی و رفاهی و هم درامور فرهنگی.

امام جمعه گچساران اظهارکرد:آیا دولت ،مجلس و قوه قضاییه به احسن وجه درامور اقتصادی و معیشتی مردم ، درامور فرهنگی و نیزاعتقادی مردم درست به وظیفه شان عمل کرده اند یا نه؟که معلوم است جای انتقاد نسبت به هر سه قوه وجود دارد.

وی گفت:باید توجه داشت که معنا این نیست که نظام و یا قوای سه گانه را نمی خواهیم حمایت کنیم اما توقع این است که بهتر از این باید عمل شود اینکه دقت بیشتر، عدالت و اهل تقوی بکارگماشته شوند که اگر اهل تقوی بکار گماشته شود نسبت به مردم دلسوزی خواهد کرد و می فهمد که بدهکار مردم هستید.

حجازی افزود:اگر کسی منصبی دارد و از خدا بترسد مشکلات مردم را بهتر حل می کند چون احساس می کند یک امانت است و به احس وجه عمل خواهد کرد و درغیر اینصورت ممکن است مشکلاتی بعداز این هم بوجود بیاید.

خطیب جمعه گچساران تصریح کرد:مقام معظم رهبری فرمدند: “مهمترین کار اصولی انقلاب تبدیل نظام طاغوت سالاری به نظام مردم سالاری است  آنهم با الهام از تعالیم اسلامی  و قران” ،یعنی سلطه گری ، قلدرمابی، برگرده مردم سوار شدن و منم منم کردن ممنوع.زمان طاغوت اینچنین بود و مردم انقلاب کردند و نظام اسلامی را انتخاب کردند.

حجازی ادامه داد:بنابراین هر سه قوه توجه کنند و واجب عینی است که دستور جانشین  امام زمان (عج)اجرا شود که ثمره اینکار رضایت مردم و حل مشکلات و اجرای عدالت خواهد بود و دشمن هم هیچ غلطی نمی توانند بکند.

امام جمعه گچساران درادامه با اشاره به حادثه دلخراش سقوط هواپیمای تهران -یاسوج اظهارکرد:این حادثه دلخراش را به همه هموطنان خاصه مردم کهگیلویه و بویواحمد تسلیت عرض می کنم و از خداوند منان مسئلت دارم که به جانباختگان رضوان عنایت فرماید و هم جوار با اهل بیت علیهم السلام قرار بگیرند و به بازماندگان اجر و صبرعنایت فرماید.

 حجازی خاطرنشان کرد: لازم است از همه کسانی که واقعا این چند روز در سطح کشور و در سطح استانمان تلاش و کوشش کردندتقدیر کنم، اما تقدیر این است که وضعیت جوی اینگونه باشد اینکه شرایط دسترسی برای امدادگران نیست که درست و به موقع عمل کنند این هم یک حزن دیگری است.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president