آوای جنوب

سومین روز جستجوی محل سقوط هواپیمای ATR۷۲ به‌روایت تصویر+آخرین خبرها

با تاریکی هوا عملیاتی انجام نمی‌شود. در حال آماده سازی تدارکات لازم برای فردا هستیم. تاکنون پیکری را به پایین منتقل نکرده‌ایم.

آوای جنوب

در سومین روز از سقوط هواپیمای “تهران-یاسوج” حوالی ساعت ۱۰ لاشه این هواپیما توسط بالگردهای سپاه پاسداران پیدا شد.

یاسوج|سومین روز جستجوی محل سقوط هواپیمای ATR72 به‌روایت تصویر

تلاش برای جمع آوری و انتقال جانباختگان سانحه هوایی یاسوج ادامه دارد و امشب تیم‌های امدادی در قله نغل پازن‌پیر دنا عملیات جمع آوری را انجام داده و شب را در کمپ برپا شده در منطقه می‌گذرانند تا اینکه فردا در صورت مساعد بودن شرایط جوی انتقال اجساد با بالگرد و در غیر اینصورت به صورت زمینی انجام شود.

“نجار” فرماندهی عملیات امداد و نجات را در منطقه سقوط هواپیما ‌بر عهده گرفت

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: فرماندهی عملیات امداد و نجات ‌در منطقه سقوط هواپیمای “تهران ـ یاسوج” بر عهده اسماعیل نجار رئیس سازمان مدیریت بحران کشور قرار گرفت.

یاسوج|"نجار" فرماندهی عملیات امداد و نجات را در منطقه سقوط هواپیما ‌بر عهده گرفت

علی محمد احمدی در نشست ستاد مدیریت بحران سانحه هواپیمای ” تهران – یاسوج” با حضور اسماعیل نجار معاون وزیر کشور و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور اظهار داشت: با سعه صدر و حوصله باید این بحران  مدیریت شود و همه به صورت تیمی و یکپارچه برای حل این بحران اقدام کنند.

وی بر ضرورت  تقسیم کار از سوی دستگاه‌ها برای جلوگیری از موازی کاری تاکید کرد و افزود: انتظار می‌رود نیروهای نظامی و انتظامی و سایر ‌دستگاه‌های خدمات رسان به صورت هماهنگ اقدام و از تک روی خودداری کنند و بدون شک هر کسی در راستای خدمت دهی کوتاهی کند خیانت کرده و قابل بخشش نیست.

احمدی با اشاره به هماهنگی و همکاری استانداری‌های  اصفهان، فارس و کهگیلویه و بویراحمد از دقایق ابتدایی حادثه با محوریت استانداریکهگیلویه و بویراحمد و اصفهان، تصریح کرد: از امروز و با حضور نماینده وزیر و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور فرماندهی عملیات بر عهده وی خواهد بود و همگان موظفند در قرارگاه عملیات همه هماهنگی‌های لازم را با وی انجام دهند.

وی از تشکیل اکیپ‌های مشاوره‌ای برای آرامش و تسکین روانی خانواده‌های حادثه دیدگان در محل حادثه خبر داد و گفت: این اکیپ ها توسط سازمان بهزیستی استان‌های فارس و کهگلویه و بویراحمد هدایت می‌شوند.

نماینده عالی دولت در استان کهگیلاویه و بویراحمد با بیان اینکه از هرگونه پرواز غیرضرور در منطقه جلوگیری و تنها بالگردهای عملیاتی و امدادی در قرارگاه عملیاتی حضور داشته باشند، خاطرنشان کرد: نیروهای نظامی هر دو استان کهگیلویه و بویراحمد و اصفهان تدابیر امنیتی لازم در مسیرهای منتهی به وقوع حادثه را کنترل و رصد می‌کنند.

احمدی با تاکید بر اینکه اطلاع رسانی در حوزه سقوط پرواز “تهران ـ یاسوج” و وضعیت حادثه دیدگان تنها از سوی رئیس سازمان مدیریت بحران کشور انجام می‌شود، بیان کرد: برای جلوگیری از شایعات و تشویش اذهان عمومی هیچ فرد دیگری در این خصوص حق مصاحبه ندارد.

یاسوج|زنان سی‌سخت و پادنای سمیرم ناهار امدادگران را آماده کردند+عکس

در اقدامی ارزشمند زنان سی سخت مرکز شهرستان دنا و پادنای سمیرم در اقدامی خودجوش و ماندگار نسبت به پخت غذای ناهار امدادگران اقدام کردند.

یاسوج|زنان سی‌سخت و پادنای سمیرم ناهار امدادگران را آماده کردند+عکس

 امداگران و متولیان امر از صبح امروز نسبت به انجام عملیات جست‌وجوی لاشه هواپیمای تهران ـ یاسوج وارد عمل شدند تا اینکه لاشه هواپیما توسط بالگرد سپاه پاسداران پیدا شد و هم‌اکنون در صدد برنامه‌ریزی برای انتقال اجساد جانباختگان هستند.

اما زنان دو شهر سی سخت مرکز شهرستان دنا و اهالی روستای پادنا از توابع شهرستان سمیرم در استان اصفهان در اقدامی ارزشمند و ماندگار به صورت خودجوش نسبت به تهیه و پخت غذای امدادگران و مردم حاضر در منطقه اقدام کردند.

اجساد جانباختگان هواپیمای “تهران ـ یاسوج” فردا انتقال می‌یابد

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: به دلیل تاریکی هوا اجساد جان‌باختگان هواپیما فردا صبح انجام می‌شود.

یاسوج|اجساد جانباختگان هواپیمای "تهران ـ یاسوج" فردا انتقال می‌یابد

عزیز فیلی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در یاسوج اظهار داشت: به دلیل اینکه گروه‌های امدادی کمتر از دوساعت پیش به محل پیدا شدن لاشه هواپیما رسیدند هنوز کار جمع‌آوری اجساد به طور کامل انجام نشده است.

وی عنوان کرد: امدادگران امشب نسبت به جمع‌آوری اجساد جانباختگان هواپیمای تهران ـ یاسوج اقدام کرده و فردا اول وقت کار انتقال انجام می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: در صورت مساعد بودن شرایط آب و هوایی اجساد با بالگرد و در غیر اینصورت به صورت زمینی منتقل می‌شوند.

فیلی با بیان اینکه امدادگران امشب را در کمپ برپا شده در منطقه می‌گذرانند، ادامه داد: اجساد پس از جمع‌آوری به کمپ برپا شده در سی سخت انتقال می‌یابند.

*جزئیات عملیات تجسس هواپیما در روز سوم در ادامه این گزارش آمده است:

۱۸:۵۰/ مهرعلیزاده استاندار اصفهان گفت: با تاریکی هوا عملیاتی انجام نمی‌شود. در حال آماده سازی تدارکات لازم برای فردا هستیم. تاکنون پیکری را به پایین منتقل نکرده‌ایم.

۱۸:۳۵/ مسؤولان امداد و نجات مستقر در منطقه سقوط هواپیما تأکید کرده‌اند خانواده‌های جان‌باختگان و ساکنان بومی از رفتن به منطقه سقوط خودداری کنند، دمای هوا در منطقه سقوط کاهش پیدا کرده و در حال حاضر ابری است؛ برخی گروه‌های امدادگر به صورت زمینی در حال عزیمت به سمت ارتفاعات هستند و فردا اول وقت به محل حادثه می‌رسند.

۱۷:۵۰/ امیر سرتیپ حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: تکاوران ارتش در کنار سایر نیروهای امدادگر در محل سقوط هواپیما حضور دارند و مشغول عملیات جست‌وجو هستند، تکاوران امشب را در کمپ خواهند گذراند تا فردا عملیات انتقال پیکرها انجام شود.

۱۷:۴۷/ مهرعلیزاده استاندار اصفهان گفت: در حال حاضر از هلال‌احمر و ارتش از نیروهای ورزیده و کوهنوردان ماهر، ۸ تیم در حدود ۴۰ نفر به منطقه اعزام شده‌اند. امکان فرود بالگرد در محل سقوط و انتقال پیکرها در حال حاضر وجود ندارد، شرایط جوی بسیار آزار دهنده است، ابرها ظاهر شده‌اند و سرما احتمالاً شب به ۳۰ درجه زیر صفر خواهد رسید، ممکن است عملیات انتقال پیکرها چند روز طول بکشد.(جزئیات بیشتر)

۱۷:۰۴/ عملیات تجسس و انتقال پیکرهای جان‌باختگان هواپیما در حالی انجام می‌شود که ابرهای بارشی بر فراز دنا نمایان شده‌اند و این مساله شرایط انتقال پیکرها را سخت می‌کند.

 

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president