آوای جنوب

مصائب تیم فوتبال نفت گچساران در راه صعود به لیگ یک

تیم فوتبال نفت و گاز گچساران توانست در دور نخست رقابت های لیگ دسته دوم فصل جاری فوتبال کشور با اقتدار به مرحله دوم صعود و هزاران هوادار را برای صعود به لیگ دسته اول امیدوار کند.
تیم فوتبال نفت و گاز گچساران

 تیم فوتبال نفت و گاز گچساران توانست در دور نخست رقابت های لیگ دسته دوم فصل جاری فوتبال کشور با اقتدار به مرحله دوم صعود و هزاران هوادار را برای صعود به لیگ دسته اول امیدوار کند.

آوای جنوب-امین دهقانی: تیم فوتبال نفت و گاز گچساران ابتدای فصل را با فراز و نشیب های بسیار که متاثر از انتخاب یک سرمربی بومی در این تیم بود آغاز کرد اما شاید برای کمتر هواداری اینچنین نتایج خوبی در دور اول این رقابت ها برای نفت گچساران قابل پیش بینی بود.

برخی تغییرات و البته اختلاف نظرهای درون باشگاهی هم نتوانست خللی در کار این تیم ایجاد کند و کادر فنی این تیم به دور از حواشی و توجه و تمرکز به اصل هدف خود که همانا صعود به لیگ دسته اول بود تمام تلاش خود را با ارائه بازیهای قابل قبول و تماشاگر پسند انجام دادند و نتیجه آن صعود از مرحله اول این رقابت ها بود.

اگر چه صعود از مرحله اول این رقابت ها در فصول گذشته نیز تکرار شده اما در رقابت های امسال ازنظر توجه به انتخاب سرمربی و کادر بومی این اتفاق به عنوان یک گام رو به جلو برای فوتبال کشور و استان قابل تحسین است.

هرچند این صعود موجب خرسندی مدیران، دست اندرکاران ورزش نفت و هواداران شده اما نکته قابل تامل که نمی توان از کنار آن به سادگی گذشت بررسی نقاط ضعف و قوت تیم در دور اول این رقابت ها است که بایستی قبل از شروع مرحله دوم به آن توجه جدی شود.

بی شک حضور در دور دوم این رقابت ها کار را برای کادر فنی و مدیران این تیم جدی تر خواهد کرد و رفع مشکلات پیش رو کارشناسی تر و با تکیه بر نیازهای فنی ، پزشکی و پشتیبانی الزام می شود.

شرایط تیم مطلوب است

سرمربی تیم فوتبال نفت و گاز گچساران در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: این تیم پتانسیل بسیار بالایی برای قرار گرفتن در صدر جدول داشته و اگر دچار حواشی های فوتبالی و غیرفوتبالی نشود پتانسیل صعود را نیز دارد و از زمانی که به عنوان سرمربی این تیم انتخاب شدم تمام تمرکز خود را برای حفظ اقتدار این تیم و رضایتمندی هواداران به کار گرفته ام.

بهمن فرازمند افزود: در ابتدای فصل در کنار تلاش برای شکست حریفان کار بسیار دشواری جهت جلب رضایت منتقدان کادر بومی این تیم در دستور کار ما بود که یقین دارم در ابتدا ما با هدف کنار زدن دو حریف به میدان می رفتیم و این موضوع توان بسیاری از من و همکاران زحمتکش ما در این تیم می گرفت و البته انگیزه ما را برای موفقیت بیشتر شده بود.

فرازمند اظهارداشت: با تلاش بازیکنان و کادر فنی ، حمایت بسیار خوب مدیریت منابع انسانی، رئیس امور ورزش و رئیس ورزش قهرمانی نفت و گاز گچساران و همچنین دلگرمی های رسانه ها و هواداران این تیم توانستیم هم رقیب سرسختی برای حریفان خود در این گروه شویم و هم رضایت بسیاری از منتقدان کادر بومی را بدست آوریم.

این سرمربی شاغل در لیگ دسته دوم فوتبال کشور گفت : همدلی و یکرنگی را محوریت کارهای خود قرار دادیم و تلاش شد هرکس در جهت نارضایتی هواداران و فوتبال دوستان در نظم این تیم خللی ایجاد کند با او به صورت انضباطی برخورد شود.

فرازمند تصریح کرد: با تکیه بر جدیت و پشتکار کادر فنی، کادر پزشکی ، سرپرستی و پشتیبانی این تیم سعی کردم به دو هدف اصلی خود که بومی پروری و ماندگاری در سطح بالای لیگ دسته دوم و همچنین برنامه ریزی برای صعود به لیگ یک بود گام های خوبی برداریم.

این سرمربی بومی در خصوص نقاط ضعف این تیم و برخی زیرساخت های باشگاه نیز اظهارداشت: در بحث فنی نقاط ضعف خود را در نشست هایی که با کادر فنی، آنالیزور و مدیرفنی این تیم داشته ایم بررسی و در دور دوم تلاش برای رفع آنها داریم . اما در زمینه زیرساخت با وجود اینکه امکانات باشگاه نفت گچساران بسیار خوب است اما کیفیت زمین چمن شماره یک ورزشگاه نفت چندان رضایت بخش نیست و ما در ادامه کار یا بایستی زمین را تغییر دهیم یا مسئولان فکری برای ترمیم آن کنند.

فرازمند تاکید کرد: خوابگاه اسکان و کیفیت غذای بازیکنان در نشست هایی که با کادر پزشکی داشتم نیاز به توجه جدی دارد و اهمیت دور دوم مسابقات می طلبد که مسئولان ورزش و استادیوم شهدای نفت عملیاتی وارد کار شوند و این مشکلات را رفع کنند.

وی افزود: در دور دوم با درخواستی که از مسئولان باشگاه داشته ام قول پرداخت های مالی در موعد مقرر را گرفته ام که با این شرایط بازیکنانمان با آرامش بیشتری به میدان می روند.

تجهیز زیرساخت ها اولویت ورزش نفت و گاز گچساران

اگرچه صحبت های سرمربی تیم فوتبال نفت و گاز گچساران نشان دهنده حمایت های خوب مدیران و روسای ورزش نفت است اما بایستی به مشکلات مطرح شده از سوی این سرمربی نیز توجه ویژه داشت و بررسی کرد که چه کسانی برای رسیدن به اهداف خود در جهت کارشکنی در تیم فوتبال نفت و گاز گچساران که به عنوان تنها نماینده استان کهگیلویه و بویراحمد می باشد برنامه ریزی کرده اند.

هرچند حواشی تیم شهرداری یاسوج در سال های نه چندان دور فوتبال این استان هرگز از یاد فوتبال دوستان کهگیلویه و بویراحمدی نخواهد رفت اما ورود این حواشی به یک تیم ریشه دار و با قدمت ۵۰ ساله نفتی مطمئنا خبر خوبی برای هواداران این باشگاه نخواهد بود که بی شک بایستی با درایت و برنامه ریزی  مدیریت ومسئولان ورزش نفت و برخورد جدی با حاشیه سازان ، موجبات  توسعه فوتبال در منطقه ای کمتر توسعه یافته اما پراستعداد را در دستور کار خود قرار دهند.

رئیس امور ورزش نفت و گاز گچساران به خبرنگا مهر گفت: تیم فوتبال نفت و گاز گچساران در دور دوم با کادرفنی بومی توانست رضایت هواداران را به خوبی کسب کند و اعتماد مجموعه ورزش نفت، هواداران و رسانه ها  به مربیان بومی بیشتر شد .

محمد حبیبی نژاد افزود: حمایت مدیران مجموعه ورزش نفت از کادر بومی و تلاش بازیکنان و مربیان این تیم رضایت هواداران و مردم این شهر را حاصل کرد . ما هم اکنون شاهد هستیم علاوه بر کادر بومی تعداد قابل توجهی از بازیکنان بومی نیز در ترکیب تیم قرار گرفته اند که در برخی بازیها حتی ۹ بازیکن بومی در یک دیداررسمی به میدان می روند.

حبیبی نژاد تصریح کرد: در فصول گذشته نیز تیم فوتبال نفت و گاز گچساران تا مرحله نهایی و حتی پلی اف لیگ دسته دوم صعود کرد که متاسفانه برخی حواشی خارج از مستطیل سبز صعود این تیم به لیگ دسته اول و خوشحالی کام مردم را به تلخی می کشید.

وی در خصوص اقدامات پیشگیرانه برای تکرار وقایع تلخ سال های گذشته و حواشی های آن افزود: در سال جاری تعامل خوبی میان کانون هواداران و کمیته فرهنگی باشگاه نفت و گاز گچساران صورت گرفت و جلسات خوبی برای بررسی این مشکلات توسط رئیس ورزش قهرمانی با رئیس حراست ،فرمانده بسیج نفت و گاز گچساران و فرمانده انتظامی شهرستان برگزار شد  که با حمایت مدیرمنابع انسانی این شرکت و صدور مجوز کانون هواداران مسئولیت ها و انتظارات باشگاه از هدایت کنندگان این کانون بیشتر از سال های گذشته شده و امیدواریم از ورود و اقدامات غیر ورزشی تماشگرنماها و کسانی که موفقیت تنها تیم فوتبال استان در لیگ کشور را نمی خواهند جلوگیری شود.

رئیس امور ورزش نفت و گاز گچساران تاکید کرد: رسیدگی به وضعیت رفاهی و مالی بازیکنان و همچنین بهبود وضعیت چمن ورزشگاه نفت در دستور کار جدی این امور قرار دارد و از ابتدای فصل دستوراتی به مسئول استادیوم نفت و خوابگاه ورزشکاران برای حل مشکلات رفاهی داده شد و جلسه ای نیز در روزهای آینده  برای بررسی آخرین روند کارهای پیگیری شده  تشکیل می دهیم .

بومی سازی نیاز امروز و پشتوانه فردای ورزش استان

 تیم فوتبال بزرگسالان نفت و گاز گچساران اگر چه توانست از مرحله اول این رقابت ها عبور کند و برنامه های ویژه ای نیز برای دور دوم توسط کادر فنی و مدیران این تیم تدارک دیده شده است، اما نباید از یک کار مهم در عرصه ورزش قهرمانی خصوصا رشته  فوتبال که استعدادهای فراوانی در استان کهگیلویه و بویراحمد دارد غافل شد و آن توجه به رده های پایه برای تزریق به تیم های بزرگسالان این باشگاه است.

هرچند در فصل جاری اقدامات خوبی از سوی مدیران ورزش نفت و گاز گچساران صورت گرفت ، اما با توجه به جوان بودن بسیاری از نیروهای شاغل در شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران بسیاری از فرزندان کارکنان صنعت نفت از نظر سنی به مرحله ورود به این  رده ها نرسیده و با توجه به اینکه درصد قابل توجهی از جمعیت این کارکنان را پرسنل قراردادی و پیمانکاری تشکیل می دهد و فرزندان این کارکنان امکان بهره مندی از رشته های ورزشی این شرکت را ندارند بسیاری از ورزشکاران با استعداد گمنام می مانند و امکان شناسایی و رشد آنها وجود ندارد.

حال با توجه به عدم مشارکت بخش خصوصی در ورزش گچساران و استان کهگیلویه و بویراحمد بارسنگین این استعدادیابی بردوش ورزش نفت و گاز گچساران و چند  باشگاه در سطح شهرستان آن هم در رده های پایه  و البته بدون توانایی مالی بوده تا بازیکنانی را به فوتبال کشور معرفی کنند. که این ضعف بزرگ در ورزش استان و شهرستان لزوم توجه وزرات نفت را به اصلاح قوانین جذب بازیکن در تیم های نفتی از فرزندان کارکنان به ورزشکاران بومی می طلبد .

مدیر منابع انسانی نفت و گاز گچساران در این خصوص به مهر گفت : در فصل جاری تلاش شد توجه به رده های پایه را بیشتر در دستور کار قرار دهیم تا بتوانیم همکاران بخش قهرمانی را در خصوص تزریق نیروهای بومی در سال جاری و سال های آینده کمک دهیم .

فرهاد جعفری افزود: در فصل جاری تیم های نونهالان، نوجوانان الف و ب، جوانان و امید را در لیگ های شهرستانی و کشور با تکیه بر بازیکنان بومی و نفتی به کارگیری کردیم که با توجه به سیاست گذاری ها به رضایتمندی ۱۰۰ درصدی از سوی خانواده ها و سیستم دست پیدا کردیم .

جعفری تصریح کرد: بدون شک در یک برنامه بلند مدت بازیکنان مستعد و منتخب  روزی در تیم فوتبال  بزرگسالان نفت و گاز گچساران حضور خواهند داشت و در این مسیر درخواست هایی نیز برای افزایش سهمیه بازیکنان بومی منطقه به مدیران ورزش وزارت نفت ارسال شده است.

وی در خصوص برنامه های باشگاه در مرحله دوم لیگ دسته دوم اظهارداشت: دو هدف مدنظر باشگاه است که در اولویت اول قرار گرفتن در بالای جدول و دوم بومی گرایی بازیکنان و کادر فنی که با توجه به عملکرد خوب تیم فوتبال در مرحله نخست امیدواریم حاصل تلاش این تیم رضایتمندی بیشتر هواداران و مردم باشد.

همدلی رمز موفقیت تیم است

مدیرمنابع انسانی نفت و گاز گچساران با بیان اینکه تمام توان و امکانات را برای موفقیت در این مرحله سخت و نفسگیر لیگ دسته دوم برای این تیم به کار بسته ایم، اظهارداشت : بی شک برای غلبه بر حریفان و حواشی فوتبالی و غیرفوتبالی همدلی و تلاش مسئولان ورزش تاثیر بسزایی دارد و چشم انداز کار حرکت به سوی لیگ دسته اول بایستی باشد.

جعفری تاکید کرد: حمایت مسئولان به تنهایی در این مرحله کافی نیست و ما نیازمند حمایت رسانه ها ، مردم و البته یاران همیشگی خود روی سکوها هستیم که با پرهیز از حواشی و جلو گیری ازانجام  رفتارهای غیر ورزشی تیم محبوب استان خود را برای حضور در لیگ دسته اول حمایت کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، باشگاه نفت و گاز گچساران که امسال پنجاهمین سالگرد تاسیس را جشن گرفته است با تکیه بر این قدمت و ریشه ای که در ورزش کشور و استان کهگیلویه و وبویراحمد توانسته در خط مقدم ورزش این منطقه بسیار تاثیر گذار بوده و با وجود عدم مشارکت بخش خصوصی در ورزش این منطقه ، بسیاری از تیم های حاضر در لیگ های کشوری از باشگاه نفت و گاز گچساران بوده و این مسئله نیازمند حمایت همه جانبه مدیران، هواداران و رسانه ها برای زنده نگه داشتن ورزش استان است.

هرچند اختلاف سیاسی در بسیاری از مسائل فرهنگی و اجتماعی خصوصا در شهرهای کمتر توسعه یافته نفوذ بیشتری داشته و این قاعده از ورزش نیز مستثنی نبود و برخی ملاحظات و اختلافات جناحی به بدنه ورزش نیز صدمات جدی وارد کرده است.

دراستان کهگیلویه و بویراحمد که تنها یک تیم در سطح لیگ دسته دوم فوتبال کشور دارد و امید بسیاری از جوانان با استعداد این منطقه برای رشد و شکوفایی در سطح فوتبال کشور به همین تیم بوده وجود نگاه غیر ورزشی تنها موجب تضعیف این تیم و در ادامه نبود تیمی برای معرفی جوانان با استعداد این منطقه است. شاید تجربیات سال های گذشته و اتفاق ناپسند و غیر ورزشی که نتایج آن جز تخریب وجهه فرهنگی استان در کشور و همچنین از دست دادن امتیاز حضور این تیم در لیگ دسته اول بوده فایده دیگری برای جوانان این منطقه نداشته است.

اکنون این تیم با تکیه بر کادر فنی بومی و با معرفی بسیاری از جوانان بومی به فوتبال کشور، بیش از هر زمان دیگری نیازمند حمایت مدیران و هواداران خود است که به صورت فراجناحی و عدم توجه به اختلافات قومی و سیاسی همدلی را محور توسعه ورزش قرار داده و از تنها تیم فوتبال استان خود در لیگ دسته دوم حمایت کنند.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president