آوای جنوب

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد: ارجاع ۹۰۰ پرونده در زمینه پرداخت تسهیلات اشتغالزایی روستایی، عشایری و مشاغل فراگیر به بانک‌های عامل کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: در سه ماهه گذشته بیش از ۹۰۰ پرونده در زمینه تسهیلات خود اشتغالی روستایی، عشایری و مشاغل فراگیر به بانک‌های عامل در کهگیلویه و بویراحمد جهت پرداخت ارجاع داده شده است.
آوای جنوب/علی مراد کاظم پور
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: در سه ماهه گذشته بیش از ۹۰۰ پرونده در زمینه تسهیلات خود اشتغالی روستایی، عشایری و مشاغل فراگیر به بانک‌های عامل در کهگیلویه و بویراحمد جهت پرداخت ارجاع داده شده است.
Related image

 پروانه نیک‌مرام  امروز در گفت‌وگو با خبرنگار ما در گچساران اظهار کرد: در سه ماهه گذشته  بیش از ۹۰۰ پرونده در زمینه تسهیلات خود اشتغالی  روستایی، عشایری و مشاغل فراگیر به بانک‌های عامل در کهگیلویه و بویراحمد جهت پرداخت ارجاع داده شده است.

وی با بیان اینکه این تسهیلات  در اختیار روستاییان و عشایر قرار خواهد گرفت، عنوان کرد:  با پرداخت تسهیلات روستایی و عشایری موجب ایجاد کار در این مناطق خواهیم شد.

نیک‌مرام افزود:  این تسهیلات در بخش های مختلف صنعت، کشاورزی و خدمات قابل پرداخت است.

 وی با بیان اینکه بر اثر بخشی بهتر رسته فعالیت های اولویت دار  و پراشتغال استان بر اساس مطالعات میدانی و عملی که ظرف دو سال گذشته مشخص شده‌اند، گفت:  این تسهیلات در زمینه  تولید گیاهان دارویی و زعفران، احداث سردخانه و نگهداری محصولات کشاورزی،  بسته بندی میوه، نان، خشکبار و سبزی به منظور صادرات، خدمات فنی و تخصصی به بخش کشاورزی، گردشگری و بومگردی، خدمات مدرن سازی و تعمیر ماشین آلات کشاورزی، تولید کفش و مصنوعات چرمی،  مصنوعات چوبی ومبلمان، ساخت ماشین آلات کشاورزی و  فرآوری محصولات معدنی است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد:  تا کنون تعداد یک هزار و ۳۲۶ طرح در سامانه کار ثبت نام شده‌اند که از این تعداد  ۷۲۶ مورد در دستگاههای اجرایی بررسی و به دبیرخانه ارسال شده است.

 نیک مرام عنوان کرد:  تا کنون تعداد ۸۵۲ مورد از طرح ها در دبیرخانه کارگروه مورد برسی قرار گرفته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد  در ادامه با اشاره به پرداخت تسهیلات روستایی و عشایری در زمینه ایجاد اشتغال تصریح کرد:  وام‌های خود اشتغالی بین ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون ریال تسهیلات و در بخش اشتغال فراگیر نیز بین ۵۰۰ میلیون تا ۲۵ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت خواهد شد.
نیک‌مرام  با بیان اینکه در بخش اشتغال فراگیر به ازای هر شغلی که ایجاد می‌شود  ۵۰۰ ملیون ریال تسهیلات پرداخت می‌شود، گفت: امسال در بخش اشتغال فراگیر مبلغ ۲۱۰ میلیارد تومان و در زمینه ایجاد اشتغال روستایی و عشایری بیش از ۱۰۷ میلیارد تومان اعتبار  تخصیص داده شد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد:  هم اکنون  تعداد ۴۲ طرح درکمیته فنی تصویب و به سیستم بانکی ارسال شده است،  گفت: این طرح‌ها در زمینه گردشگری، بوم‌گردی، شیلات، صنعت و خدمات تخصصی فنی بخش، خود اشتغالی یا مشاغل خانگی تصویب شده است.
نیک‌مرام  در ادامه با اشاره به اینکه ۴۲ طرح توسط کمیته کارگروه مصوب شده است، ابراز کرد: پیش بینی می‌شود که با تصویب طرح‌های اشتغال فراگیر و اشتغالزایی روستایی و عشایری برای  ۳۰۴ نفر اشتغالزایی  ایجاد شود.
وی  در ادامه با بیان اینکه  طرح‌های دیگر نیز در دست اقدام است، خاطرنشان کرد: در سه ماهه اخیر در گچساران ۱۰۵ نفر و در باشت نیز ۷۶ نفر در طرح خود اشتغالی نام نویسی کرده‌اند.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president