آوای جنوب

وزیر نفت در گچساران: به نیروهای قراردادی قول داده‌ام/استخدام ها باید دارای یک ضابطه و قاعده خاص باشند نه اینکه هر شخصی قوم و خویشاوندانش را برسرکار بیاورد که بنده شخصا از این موضوع رنج می‌برم+تصاویر

وزیر نفت گفت: به نیروهای قرار دادی قول داده‌ام و اردیبهشت ماه وضعیت آنها مشخص خواهد شد.
آوای جنوب
وزیر نفت گفت: به نیروهای قرار دادی قول داده‌ام و اردیبهشت ماه وضعیت آنها مشخص خواهد شد.

به گزارش آوای جنوب از گچساران،   عصر امروز  شورای ادارای با حضور وزیر نفت، هیئت همراه  در سالن کنفرانس فرمانداری برگزار شد.

 در این نشست بیژن نامدار زنگنه، وزیرنفت  با تبریک دهه فجر  انقلاب اسلامی  اظهار کرد:  شهرستان گچساران یکی از کانون های اصلی تولید نفت ایران است و
وی  با بیان اینکه پیروزی انقلاب اسلامی همه از لطف خدا و خون شهدا است،  لطف الهی بود که انقلاب ما به پیروزی رسید و توانستیم حاکمیت ملی را اعمال کنیم.
زنگه  در ادامه بیان خود، عنوان کرد:  مسئله بیکاری معضلی است که در هر نشستی بیان می‌شود و به  طور واضح  نمایان است.

 وی با بیان اینکه هشت سال نرخ بیکاری بر جمعیت بیکاران کشور اضافه شده است، بیان کرد:  ما با یک جمعیت جوان و جویای کار  تحصیل کرده‌ دانشگاهی رو برو هستیم و باید بپذیریم با استخدام در دولت مشکل بیکاری حل نخواهد شد.
زنگنه  در ادامه اذعان کرد: به گونه‌ای باید نیرو جذب کرد که مردم احساس نکننئ که این افراد  از سوی اطرافیان خود بر سر کار آورده می‌شوند.

زنگنه خاطرنشان کرد: توصیه ما این است که ،استخدام ها باید دارای یک ضابطه و  قاعده خاص باشند نه اینکه هر شخصی قوم و خویشاوندانش را برسرکار بیاورد که بنده شخصا از این موضوع رنج می‌برم .
وی  با بیان اینکه مهم این نیست که ما درست عمل می‌کنیم یا نه، مهم این است که مردم چه  نتیجه‌ای از کارمان دارند، گفت: برای ایجاد اشتغال و برطرف شدن معضل بیکاری باید سرمایه‌گذاری ایجاد شود.
وزیر نفت ادامه داد:  هم اکنون تعداد ۵ واحد عظیم پتروشیمی در گچساران درحال احداث است.

 وی با اشاره به اینکه به جز استان بوشهر و خوزستان هیچ استانی دیگر دارای هفت واحد پتروشیمی نیست، عنوان کرد:   هر کدام یک از واحد‌های   پتروشیمی مشغول به  فعالیت کنند خود موجب اشتغالزایی برای  ۲ هزار نفر از ساکنان این استان خواهد شد.

 زنگنه در ادامه با اشاره به نوسازی تاسیسات نفتی گچساران  خاطرنشان کرد: بیش از  ۱۰میلیارد دلار برای نوسازی  تاسیسات نفتی نیاز داریم.

 وی ادامه داد: بسیاری  از تجهیزات  نفتی کشور قدمتی بیش از  هفتادسال را  قدمت  و در این مورد   روزی نیست که  یکی از خطوط لوله‌های انتقال  نفت ما درمناطق نفتخیز  نشتی و یا سوراخ نشده باشند.
زنگنه با بیان اینکه  قریب بر ۲۰مورد خرابی لوله نفت درروز داریم، افزود: این به آن معنا است که  تاسیسات مستهلک  و فرسوده هستند.

 زنگنه  با اشاره به درآمد نفت  عنوان کرد:  آن چه در آمد نفت حاصل می‌شود صرف هزینه  تعمیرات خطوط لوله می‌شود.

وی اظهار کرد: مشورت‌های صورت گرفته که مقداری پول از طرح‌ها عام المنفعه نفت که در این شهرستان‌ها  اجرا می شوند حداقل  ۳تا۴درصد فقط خاص مناطقی باشد که پروژه در آن اجرا می‌شود.

 وزیر نفت در ادامه  با اشاره به طرح اجرای  گازرسانی روستایی  اذعان کرد:طرح گازرسانی روستایی  مبلغی قریب بر ۴ هزار میلیارد تومان  هزینه شد که یک تومان آن از بودجه دولت هزینه نشده است.

زنگنه اظهار کرد:  هم اکنون بیش از  ۱۰هزار روستا  گازرسانی  صورت گرفته و تمام تجهیزاتی که برای گازرسانی لازم بود  ساخت کشور خودمان بوده  و با این کار اشتغالزایی خوبی صورت گرفته است.
وزیر نفت تصریح کرد:  رئیس کمیسیون برنامه و بودجه می‌داند که  دولت به دلایل متعدد در وضعیتی است که منابع بودجه عمومی کفاف  سرمایه گذاری  عمومی را ندارد.

  وی با بیان اینکه پتروشیمی  با وام خارجی، توسعه و بخشی از آورد سرمایه‌گذاری است ، افزود: این پتروشیمی از سرمایه عمومی دولت نیست.

 زنگنه گفت: ما باید  روش‌هایی را پیدا کنیم که  بدون بودجه دولت بتوانیم طرح‌هایی را برای ایجاد اشتغال به وجود بیاوریم.

 وزیر نفت  با بیان اینکه گچساران  به عنوان یکی ازقطب‌های  صنعت نفت کشور به شمار می‌رود، عنوان کرد: این شهرستان دارای استعداد بالایی برای توسعه  نفتی دارد و هم اکنون  مشاهده می‌کنیم طرح ۵ میلیارد دلاری در آینده نزدیک به تصویب خواهد رسید.

 وی گفت: با به تصویب رسیدن  این طرح‌ها  موجب می‌شود حدود ۷۰۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری در این  منطقه به وجود بیاید.

زنگنه ادامه داد: هدف اصلی ما ایجاد  پس از تولید نفت ایجاد امنیت و ایجاد اشتغال است.

وزیر نفت در ادامه با اشاره به خدمات مسوولیت‌های اجتماعی نفت بیان کرد: متاسفانه در اخبار صبح  به اشتباه  اطلاع داده شده که  من  بیان کردم ۲۵۰ میلیارد تومان برای ایران  کار انجام داده‌ایم در حالی که ۲۵۰ میلیارد تومان در بحث کارهای مسوولیت اجتماعی، فرهنگی و و رزشی و خدمات بهداشتی فقط برای این منطقه انجام گرفته است.
وی در ادامه با اشاره به سخنان مدیرعامل نفت گچساران  در خصوص جاده دسترسی منطقه   بی بی حکمیه گفت: بنده این موضوع را پیگیری خواهم کرد.
زنگنه در ادامه با اشاره به  وضعیت نیروهای قراردادی شرکت نفت  اظهار کرد: همان طور که قول داده‌ام از اول اردیبهشت  این موضوع انجام خواهد گرفت و مراحل پایانی خود را طی می‌کند.
زنگنه با بیان اینکه هم اکنون در وضعیتی هستیم که در صنعت نفت به کمک نیاز داریم، خاطرنشان کرد:   اگر صنعت نفت زنده باشد کشور هم می تواند خوب کار کند و اگر خدای ناکرده نفت آسیب ببیند کشور هم آسیب  خواهد دید.

 وی افزود: مشکلات زیادی در صنعت نفت داریم  لیکن این مشکلات با تلاش ، همیاری و همدلی حل خواهند شد.
زنگنه  ادامه داد: گچساران به زودی علاوه برنفت یکی از قطب های پتروشیمی آینده کشور خواهد شد و  آنچه که امروز از آن  سخن می‌گوییم  بیش از  یک میلیون تن محصول پتروشیمی نهایی در  این شهرستان در آینده اتفاق خواهد افتاد و این این تحول عظیم به معنای  ایجاد چندین هزار میلیارد تومان در این شهرستان است.
وی  با  به بهره‌برداری رسیدن پتروشیمی گچساران گفت: قطعا به بهره‌برداری رسیدن  پتروشیمی اثر اشتغالزایی آن  از نفت بیشتر خواهد بود.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president