آوای جنوب

اوجِ جذابیت و حساسیتِ رقابتِ قهرمانی، در هفته پایانی هندبال بانوان/هزاران گچسارانی در انتظار تلاش دختران غیرتمند نفت و گاز گچساران

در هفته ماقبلِ پایانی، شهید چمران لارستان از تکرارِ عنوانِ قهرمانی نااُمید شد، ولی با متوقف کردن نفت و گاز در گچساران، تاسیسات دریائی تهران را به صدر جدول فرستاد.
آوای جنوب
در هفته ماقبلِ پایانی، شهید چمران لارستان از تکرارِ عنوانِ قهرمانی نااُمید شد، ولی با متوقف کردن نفت و گاز در گچساران، تاسیسات دریائی تهران را به صدر جدول فرستاد.

به گزارش آوای جنوب از گچساران، لیگ برتر هندبال بانوان کشورمان در هیچ فصلی شاهد رقابتی چنین جذاب و حساس بر سر مقام قهرمانی نبوده است.
بر اساس این گزارش، رقابت تنگاتنگی که از ابتدای این فصل بین قهرمان فصل قبل (شهید چمران لارستان)، نایب قهرمان فصل قبل (تاسیسات دریائی تهران) و مدعی تازه به لیگ برتر بازگشته (نفت و گاز گچساران) شکل گرفت و هفته به هفته حساس‌تر و زیباتر پیگیری شد، به نحوی که صدرِ جدول لیگ چندین بار بین مثلث صدرنشینی دست به دست شد و نفت و گاز گچساران که بعد از سالها با جذب سه ملی پوش قُمی و کرمانی، در کنار ملی پوش بومی خودش و با ایجاد هماهنگی بین این بازیکنان نام آور و جوانان جویای افتخار بومی، هفته به هفته شاداب‌تر و جسورتر ظاهر می‌شد، بعد از اینکه با برابر شدن تعداد بازیهای مدعیان در صدر جدول قرار گرفت،با اندکی غفلت در ۳ دقیقه‌ پایانی بازی با شهید چمران لارستان، در هفته ماقبل پایانیِ لیگ، صدر جدول را به تاسیسات دریائی تهران تعارف زد و به همین دلیل موقعیت برتر خود را در یک لحظه از دست داد، تا برای قهرمانی نیازمند تکرار پیروزی دور رفت در خانه تاسیسات دریائی تهران باشد.

بازیکنان نفت و گاز گچساران برای نائل شدن به پیروزی در بازیِ فینال گونه‌ای هفته پایانی و کسب مقام قهرمانی هم قسم شده اند و عزم خود را جزم نموده‌اند و یقین دارند که گرچه شاید فردا صبح در تالار فدراسیون هندبال تعداد اندکی مشوق داشته باشند، ولی نیک می‌دانند که هزاران هم شهری و هم اُستانی آنها همزمان با نبرد نهایی به رادیو ورزش گوش خواهند سپُرد تا لحظه به لحظه در جریان تلاش خستگی ناپذیر دختران غیرتمند نفت و گاز گچساران قرار گرفته و همزمان با سوت پایان مسابقه، در خانه‌هایشان ایستادن آنان بر قله‌ی افتخار را جشن بگیرند.

 احتمالات مُمکن برای تعیین ردهء تیمهای مُثلث صدر جدول

– *تاسیسات دریائی تهران*
زهرا ابراهیمی که تیمش را در دو بازی رفت و برگشت به پیروزی بر مدافع عنوان قهرمانی رهنمون ساخته، حال از اینکه دقیقا” در همان هفته‌ای که فصل قبل تاسیسات از کسب مقام قهرمانی بازمانده بود، قهرمان دوره‌ی قبل (شهید چمران لارستان) را ناکام از تکرار قهرمانی دیده شادمان است، ولی می‌داند که هنوز هم نمی‌تواند از کسب مقام قهرمانی مطمئن باشد، چرا که در هفته‌ی آخر (در سالن سرپوشیده فدراسیون هندبال) باید از بازیکنان سخت کوش و جویایِ افتخارِ نفت و گاز گچساران میزبانی کند که تنها باخت پایتخت نشینان را نیز در این فصل رَقَم زده اند!
شاگردان ابراهیمی گرچه این فصل در زمین خود، دو بار موفق شدند بازی‌هائی را که از شهرداری شاهین شهر و شهید چمران لارستان عقب افتاده بودند، با پیروزی به اتمام برسانند، ولی نیمه‌ی دوُّم بازی در گچساران را هم بخاطر می‌آورند که بازی پایاپای نیمه اول را یک باره با طوفان نفت و گاز با اختلاف ۱۰ گل به حریف واگذار کردند!
ابراهیمی گرچه از اینکه تیمش به هر حال فصل را با مقامی بالاتر از قهرمان فصل قبل به پایان خواهد برد اطمینان حاصل کرده، ولی شاید بیشتر به این دلیل که به فدراسیون ثابت کند برای تعیین جایگزین تیم ملی هندبال در بازیهای غرب آسیا، نبایستی فقط به امکانات مالی باشگاه‌ها توجه م‌یکرد، مُصِر به کَسب مقام قهرمانی و اثبات حقانیت بازیکنان خودش است.

*نفت و گاز گچساران*:
اعظم صمیمی که شاگردانش در آستانه گرفتن انتقام تنها شکستشان در لیگ امسال، در واپسین دقایق بُرد را با تساوی در مقابل شهید چمران عوض کردند، با وجود سخت‌تر شدن کارشان، به این امر امیدوار است که همچنان خودِ بازیکنانش قادرند سرنوشت خودشان را در بازی آخر رَقَم بزنند.
در واقع نفت و گاز تنها تیمی از مثلث صدر جدول است که امکان قرار گرفتن در هر ۳ رده اول را دارد.

نفت و گاز در صورت  پیروزی در زمین تاسیسات دریائی قهرمان خواهد شد، در صورت ثبت یک مساوی دیگر نایب قهرمان لیگ خواهد شد و در صورت شکست در بازی آخر پایین تر از شهید چمران، در رده سوُّم جای خواهد گرفت.
اعظم صمیمی که خود در سالهای ۱۳۷۰ و ۱۳۷۴ به عُنوان بازیکن همراه با نسل قدیم بازیکنان گچساران (در بازیهای آن سالها که بصورت اُستانی برگزار می‌شد، در قالب تیم اُستان کهگیلویه و بویراحمد) هم قهرمان ایران شده بود و هم عنوان بهترین گلزن مسابقات سال ۱۳۷۴ را کسب نموده بود، بسیار مشتاق است که بعد از ۲۲ سال این بار به عنوان مربی تیمش را به قهرمانی لیگ برتر رهنمون سازد، تا ثابت کند که با گِردآوریِ بازیکنانی هم بَسته و یک دل بر پایه اتکاء بر اندک ستارگان ملی پوش و تاکید بر بازی هماهنگ گروهی و همیَّت تیمی هم می‌توان قله‌هایِ موفقیت را فتح کرد.

– *شهید چمران لارستان
نَشمین شافعیان که تیمش علاوه بر قهرمانی در فصل قبل، به اتکای تَمَکُن مالی مدیرعامل باشگاه، به عنوان جایگزین تیم ملی برای شرکت در بازیهای غرب  آسیا برگزیده شده، فکرش را هم نمی‌کرد که در این فصل این‌گونه قافیه را به رقیب شکست خورده سال گذشته (تاسیسات دریائی تهران) و رقیب تازه وارد و نوپایِ این فصل (نفت و گاز گچساران) بِبازَد.
تنها روزنه اُمیدی که برای شهید چمران باقی مانده، شکست احتمالی نفت و گاز در زمین تاسیسات است، تا با توجه به پیروزیِ احتمالی شهید چمران در مقابل نماینده اصفهان، رده دوم را در پایان فصل از گچسارانی‌ها پَس بگیرد تا فقط یک رده نسبت به فصل قبل اُفت کرده باشد.
البته چه پایتخت نشینان قهرمان شوند و چه دختران بام نفتی ایران (گچساران)، لارستانیها با وجود عدم موفقیت در دفاع از عنوان قهرمانیشان، می‌توانند از جهاتی به خود بِبالَند!
اگر تاسیسات دریائی تهران قهرمان شود، لارستان می‌تواند  عنوان کند که فقط از قهرمان لیگ شکست خورده است و اگر نفت و گاز گچساران قهرمان شود، لارستانیها به آن خواهند بالید که تنها تیمی هستند که در مقابل قهرمان جدید لیگ شکست نخورده‌اند.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president