آوای جنوب

رئیس اداره آب و فاضلاب دوگنبدان: خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی قابل مقایسه با گذشته نیست/ اجرای طرح اتصال رینگ مخازن و انتقال آب سد کوثر از اقدامات مهم آبفای دوگنبدان

رئیس اداره آب و فاضلاب دوگنبدان با بیان این‌که خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی قابل مقایسه با گذشته نیست، گفت: طرح اتصال رینگ مخازن و انتقال آب سد کوثر از اقدامات مهم آبفای دوگنبدان است.
آوای جنوب
رئیس اداره آب و فاضلاب دوگنبدان با بیان این‌که خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی قابل مقایسه با گذشته نیست، گفت: طرح اتصال رینگ مخازن و انتقال آب سد کوثر از اقدامات مهم آبفای دوگنبدان است.

به گزارش آوای جنوب از گچساران،  امروزه با توجه به کاهش بارندگی و خشکسالی  پی در پی که  در سالهای اخیر و به خصوص امسال کشور  را فرا  گرفته  برای عبور از این معضل باید به فکر راه حل‌هایی باشیم.

 مدیریت و صرفه‌جویی در آب موجب می‌شود که خانواده‌ها آسان‌تر از معضل کمبود آب به راحتی گذر کنند اما تنها با مدیریت آب در خانه و ادارات و یا امکان دیگر این معضل برطرف نخواهد شد.

یکی دیگر از راهای صرفه‌جویی در مصرف آب  تعویض خطوط  فرسوده انتقال آب  و شبکه توزیع آب می‌تواند در زمینه کاهش هدر رفت آب  اثرگذار باشد.

  شهرهایی در کشور وجود دارد که عمر خطوط انتقال آب آنها بیش از ۵۰ سال  است که می‌گذرد  و این خطوط  دیگر نمی‌توانند آب سالم و بهداشتی را به ساکنان آن شهر برساند.

 شهر دوگنبدان از جمله  شهرهایی است که عمر خطوط انتقال آب آنها بیش از ۵۰ سال می‌گذرد و دیگر این خطوط  قادر به تامین آب سالم و بهداشتی و همچنین جلوگیری از هدر رفت آب را ندارد.

 در این بین به سراغ رئیس آب و فاضلاب دوگنبدان می‌رویم، بهنام پاد در این باره می‌گوید: امروز با گذشت چهار دهه از انقلاب خدمات خوبی در زیر ساخت‌های رفاهی، آموزشی ، علمی و همچنین خدمات خوبی در زمینه آب، برق و گاز به مردم صورت گرفته که همه این امکانات از برکت انقلاب ، نظام جمهوری اسلامی و خون شهدا است.

 رئیس اداره آب و فاضلاب دوگنبدان ادامه داد:  اداره آبفا دوگنبدان در چند سال اخیر توانسته است خدمات مطلوبی در جهت رفاه شهروندان انجام دهد.

 وی افزود:  تغییر خطوط  انتقال آب، احداث تصفیه خانه فاضلاب ۱ و۲،  تغییر انشعابات فرسوده در جهت جلوگیری از هدر رفت آب، احداث فاضلاب شهری و اتصال فاضلاب خانگی همچنین برای اولین بار در کشور هزینه اشتراک فاضلاب خانگی در شهر دوگنبدان به صورت اقساطی همه برای رفاه حال شهروندان در حال انجام است.

 رئیس اداره آب و فاضلاب دوگنبدان  به اتصال رینگ مخازن از سد کوثر اشاره و عنوان کرد:  اجرای طرح اتصال رینگ مخازن و انتقال آب سد کوثر به  مبلغ ۱۶۰  میلیارد ریال در جهت تامین آب آشامیدنی سالم و بهداشتی از دیگر خدمات این اداره است.

وی ادامه داد: سد کوثر علاوه بر تامین آب استان کهگیلویه و بویراحمد آب سه استان دیگر از جمله فارس، خوزستان و بوشهر را تامین می‌کند.

 پاد  افزود: سد کوثر علاوه بر تامین آب آشامیدنی چهار استان، موجب شده که زمین‌های کشاورزی  روستاهای لیشتر و خیرآباد به زیر کشت برود.

 وی عنوان کرد:  اتصال رینگ مخازن انتقال آب از سد کوثر برای اجرای طرح انتقال آب سد کوثر به شهر دوگنبدان ۴۰ کیلومتر خط انتقال اجرا شد که امروزه  با بهره برداری از آن سالانه ۱۴ میلیون متر مکعب آب برای مردم شهر دوگنبدان تأمین می شود.

پاد به دیگر خدمات مطلوب در زمینه افتتاح رینگ مخازن انتقال از آب سد کوثر اشاره کرد و گفت: شهروندان ساکن در مناطق شهرک‌ نفت، محله ۵۰۰ دستگاه، رزمندگان، مسکن‌های مهر، دانشگاه پیام نور و دانشگاه نفت که در این سال‌ها با افت فشار آب شرب مواجه بودند دیگر با مشکل کمبود آب و یا قطعی مکرر روبرو نیستد.

 رئیس اداره آب و فاضلاب دوگنبدان بیان کرد: در حال حاضر در ادامه خدمات مطلوب به شهروندان گچساران در حال انجام تعویض خط لوله ۲۸ اینچ فلزی انتقال آب از امامزاده جعفر به مخزن طالقانی هستیم.

 پاد با بیان اینکه این خط لوله به متراژ ۴ کیلو و ۲۵۰ متر که از بلوار نفت به مخزن طالقانی اتصال پیدا می‌کند، افزود: قریب بر یک کیلو و ۲۰۰ متر تا کنون تعویض لوله ۲۸ اینچ فلزی انجام گرفته است.

 وی با بیان اینکه عملیات تعویض لوله انتقال آب از امامزاده جعفر به مخزن طالقانی  بیش از یک ماه شروع شده، عنوان کرد: این پروژه تا کنون ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

 پاد با بیان اینکه  زیر ساخت‌های شهر دوگنبدان در حال تغییر و پیشرفت است، بیان کرد: خط انتقال آب از امامزاده جعفر به مخزن طالقانی عمری بیش از ۵۰ سال را دارد  که این فرسودگی موجب هدر رفت و پرتی آب در شبکه‌های توزیع آب شهری شده است.

 رئیس  اداره آب و فاضلاب دوگنبدان با اشاره به احداث ۸ حوضچه آب در مسیر انتقال آب از امامزاده جعفر به مخزن طالقانی گفت: این حوضچه‌ها در زمان قطعی آب موجب جلوگیری از فشار  در زمان قطعی آب در لوله‌های انتقال آب و جلوگیری از شکستگی این خطوط می‌شود.

وی  به یکی دیگر از دلایل تعویض خطوط انتقال آب از امامزاده جعفر به مخزن طالقانی اشاره و عنوان کرد: با توجه به روند ساخت و ساز و توسعه شهری لوله‌های قدیمی در حال حاضر در زیر ساختمان‌های نوساز به کار رفته است که این امر خود یک معضل برای ساکنان آن محله شده و  خدای ناکرده با کوچکترین اتفاقی در خطوط انتقال آب  موجب به وجود آمدن حوادث ناگواری خواهد شد.

 پاد  با اشاره به اعتبار اختصاص یافته برای این پروژه خاطرنشان کرد: خط انتقال آب از امامزاده جعفر الی مخزن طالقانی با اعتباری به مبلغ ۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان در حال انجام است.

 وی به زمان بهره‌برداری از  خط انتقال آب امامزاده جعفر به مخزن طالقانی اشاره کرد و گفت: نیمه اول سال آینده این خط در مدار بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

پاد در پایان با درخواست از همه همشهریان تاکید کرد: از عموم مردم تقاضامندیم با توجه به کم بارانی امسال در مصرف صرفه‌جویی آب  مدیریت لازم را در استفاده از آب  به کار ببرند تا دیگر هم وطنانمان نیز دچار مشکل نشوند.

 گزارش از سمیرا نصاری

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president