آوای جنوب

معاون اجرایی سد و نیروگاه چم‌شیر گچساران: آبگیری سد چم‌شیر در دی ماه سال آینده

معاون اجرایی سد و نیروگاه چم شیر گچساران گفت: سد چم شیر گچساران در دی ماه سال آینده آبگیری خواهد شد.
آوای جنوب
معاون اجرایی سد و نیروگاه چم شیر گچساران گفت: سد چم شیر گچساران در دی ماه سال آینده آبگیری خواهد شد.

به گزارش آوای جنوب از گچساران، ظهر امروز به مناسبت سی ونهمین  سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی جشن کارگری با حضور فرماندار گچساران،  فرمانده بسیج مقاومت گچساران، فرمانده نیروی انتظامی، رئیس تعاون کار و رفاه اجتماعی، جمعی از مسوولان شهرستان و کارگران سد چم شیر  این شهرستان در محل سد و نیروگاه چم شیر برگزار شد.

 در حاشیه برگزاری این مراسم محمد رضا فاضل با تبریک فرا رسیدن ایام الله دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی و با اشاره به کاهش بارندگی در کشور اظهار کرد: متوسط بارندگی در کشور ۲۵۳ میلی متر است که امسال نسبت به گذشته کاهش یافته است. معاونت اجرایی سد چم‌شیر گچساران  ادامه داد: کارهش بارندگی و کمبود آب  موجب شده که مشکلات دوچندان شود به طوری که روند کاهش باران در سالهای آینده موجب می‌شود که انسان‌ها از فلات قاره به سمت جنوب مهاجرت کنند.

 وی  با بیان اینکه دولت در زمینه صنعتی و کشاورزی برنامه‌ریزی طولانی مدت دارد، بیان کرد:  برای انجام و توسعه زیر ساخت‌های صنعتی و کشاورزی نیاز به ۱۳۰ میلیارد حجم مکعب آب داریم که هم اکنون ۵۰ میلیارد حجم مکعب آب وجود دارد.

فاضل  با اشاره به احداث سد چم‌شیر گفت: سد چم‌شیر در راستای کمک به صنعت، تامین آب چاه‌های شرکت نفت و کشاورزی در این شهرستان در حال احداث است که این سد می‌تواند ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون متر مکعب حجم آب را ذخیره کند.

 وی  عنوان کرد: هم اکنون تعداد یک هزار و ۱۰۰ نفر به طورمستقیم در احداث سد چم‌شیر مشغول به فعالیت هستند.

 فاضل  در ادامه با اشاره به ارزش ریالی آب جمع آوری شده در پشت سد چم‌شیر  اذعان کرد: حداقل به ازای هر متر مکعب آب ۶۰۰ تومان ارزش ریالی آن است که این عدد نشانگر آن است که ۱۳ هزار میلیارد ریال  ارزش آبی است که در پشت سد چم‌شیر قرار می‌گیرد.

 معاون اجرایی سد چم‌شیر گچساران عنوان کرد: سد چم‌شیر تا کنون ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است که این پیشرفت مرهون زحمات کارکنان و تلاش کارگران در این  منطقه است.

 فاضل  ادامه داد: با توجه به برنامه زمان‌بندی در دی ماه سال آینده عملیات آبگیری سد چم‌شیر صورت خواهد گرفت.

 وی با اشاره به معوقات و اعتباراتی که در آینده به این پروژه اختصاص داده می‌شود، خاطرنشان کرد:  امیدواریم هستیم اعتباراتی از منابع استانی و ملی برای تکمیل این پروژه  تخصیص داده شود که در سال آینده شاهد آبگیری این پروژه عظیم در گچساران باشیم.

 به گزارش فارس، مراسم جشن کارگری به همت کمیته کارگری اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی گچساران برگزار شد.

 گفتنی است،  مراسم پرشکوه جشن کارگری با اجرای سرودهای انقلابی، برگزاری مسابقات ورزشی طناب‌کشی بین کارگران سد چم شیر، نمایش طنز و موسیقی برگزار شد.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president