آوای جنوب

واکنش امام جمعه به برگزاری جشن‌های دهه فجردر گچساران

امام جمعه گچساران گفت: اختلاط دختر و پسر در برگزاری جشن دهه فجر آن هم با پول نظام صحیح نیست.
آوای جنوب
امام جمعه گچساران گفت: اختلاط دختر و پسر در برگزاری جشن دهه فجر آن هم با پول نظام صحیح نیست.

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، حجت الاسلام سید امین الله حجازی ظهر امروز در خطبه‌های عبادی و سیاسی نماز جمعه شهرستان گچساران با دعوت  نمازگزاران به رعایت تقوالی الهی و پرهیز از گناه اظهار کرد:  امیدوارم خداوند به ما توفیق دهد بتوانیم تقوا را در زندگی خود پیشه کنیم.

 امام جمعه گچساران ادامه داد: انسان مومن هیچ‌گاه همسایه مومن خود را در مشکلات و گرفتاری‌ها  فراموش نخواهد کرد و این توصیه و سفارش خداوند و پیامبران است.

 وی با بیان اینکه هر کس به بردار و  خواهر مومن خود کمک نماید نزد خداوند پاداش اخروی دارد، تصریح کرد: چنین افرادی با خدای خود معامله کرده‌اند  و آن دنیار را برای خود خریده‌اند.

 حجازی اذعان کرد: انسان مومن با دین نباید از کنار مشکلات برادر و خواهر دینی خود بگذرد و چشمانش را بر این موضوع ببندد که چنین انسانی نمی‌تواند ادعا کند که شرایط یک مومن با دین را رعایت کرده است.

 امام جمعه گچساران با اشاره به شهادت بی‌بی دو عالم حضرت فاطمه الزهرا (س) گفت: این مصیبت جان‌سوز را به مولای عالم و مقام معظم رهبری و شما مردم مومن گچساران تسلیت و تهنیت عرض می‌کنم و امیداورم خداوند به ما توفیق دهد که بتوانیم مراسماتی در شان آن بانوی بزرگوار برگزار نماییم.

 وی افزود: باید بتوانیم با برنامه‌ریزی حضور پرشور در این مراسمات داشته باشیم چرا که این بانوی بزرگوار افتخار زمین و آسمان است.

حجازی در ادامه با اشاره به پیروزی انقلاب  ابراز کرد: این روزها و این دهه را گرامی می‌داریم و به همه فجر آفرینان، خانواده‌های شهدا و ایثارگران تبریک و تهنیت عرض می‌نماییم.

 امام جمعه گچساران با اشاره به سخن مقام معظم رهبری که فرمودند دهه فجر سرآغاز طلوع اسلام است، بیان کرد: به این معنا است که دشمنان در آن دوران کاری کرده بودند که از اسلام دیگر هیچ نامی نبود اما با پیروزی انقلاب اسلامی اسلام دوباره احیا شد  و وظیفه ما این است باید عمق دهه فجر و دستاورد این انقلاب را بشناسیم و به نسل جوانمان معرفی نماییم.

 وی  خاطرنشان کرد: دهه فجر یعنی بازیابی شرف این ملت و این به این معنا است این ملت از اسارت برگشتند و انگیزه  ایجاد دهه فجر را بدانیم  و به جوانان انتقال دهیم.

 حجازی عنوان کرد: ملت ایران آن روز و با پروزی انقلاب اسلامی از گناه و انحراف نجات پیدا کرد و مراکز فساد و فحشا درب‌هایشان بسته شد و از این جهت توقع داریم دهه فجر به دلیل این که  ثمره‌اش احیا اخلاق، دین و شرف بود و امروز دشمن نیز تلاش می‌کند همین شرف را از ما بگیرد ما  وظیفه داریم  در این خصوص از انسان‌های بزرگی که برای این انقلاب خون داده‌اند و زندان رفته‌اند  بگوییم.

 امام جمعه گچساران با بیان این که توقع ما از فرماندار، دستگاه قضا، فرماندهان انتظامی و نظامی، شورای تامین و بازرایان این است که با برنامه‌ریزی اهداف دهه فجر را برای نسل جوان تبلیغ کنند  و بگویند این انقلاب ثمره خون دادن هزاران شهید و به زندان و تبعید رفتن انسان‌های بزرگی این کشور است.

 حجازی با اشاره به اینکه اگر امروز از فرماندار، دستگاه قضایی و فرمانده سپاه و نیروی انتظامی و دیگر مسوولان انتظار دارم این است که مشاهده می‌کنیم در برخی جاها با پول نظام جمهوری اسلامی و در مکانی متعلق به نظام جمهوری مقدمات بی‌توجهی به عفت و شرف ملت فراهم می‌شود و این کار را با پول شما مردم انجام می‌دهند.

 وی ادامه داد:  دوستان توجه کنند برخی از مردم در این شهر پول شامشان را ندارند اما برخی با کنسرت‌های آنچنانی با پول همین مردم مراسم برگزار می‌ککند.

 حجازی افزود: چرا پول مردم باید در چنین جایگاه‌هایی هزینه شود و آیا این درست است  در این کنسرت‌ها شاهد رقص دختران و پسران جوان با پول نظام جمهوری اسلامی باشیم و لذا از دستگاه قضایی انتظار می‌رود محکم و قرص با این مسائل برخورد کنند.

 امام جمعه گچساران با تقدیر و تشکر از دادستان محکم، انقلابی، شجاع و قاطع شهرستان گچساران گفت: برخود وظیفه می‌دانم از طرف مردم از این حرکت انقلابی دادستان تقدیر و تشکر نمایم.

 وی با بیان اینکه آقایان فردای قیامت را فراموش نکید، خاطرنشان کرد: جشن دهه فجر را اگر می‌خواهیم این پیروزی را جشن بگیریم به این معنا است که  برای نسل جدید بگوییم وضعیت قبل چگونه و حالا در چه نقطه‌ای قرار گرفته‌ایم نه آن که در جشن‌ها کار را به جایی برساند که چراغ‌های سالن را خاموش می‌کنند.

وی فزود:نسل جوانمان را با تقوا ،معنویت ،اخلاق و رشد علمی هدایت بدهیم و وظیفه داریم جوانان را به سمتی سوق بدهیم که آینده و زندگی خوبی داشته باشد بنابراین این مسائل توجه داده شود تا از این به بعد هیچ وقت گلایه نکنیم.

 حجازی  ادامه داد: متاسفانه فقر از در و دیوار می‌بارد  و این وضعیت امروز ما است آن وقت برخی پول‌ها را این گونه هزینه می‌کنند که باید به آنها گفت مطمئن باشید با رقصیدن و چنین شادی‌هایی هیچ مشکلی برطرف نخواهد شد پس بهتر است توبه و استغفار کنیم و بدانیم شاید جوانی ناآگاه باشد  و نداند  و این وظیفه ما مسوولان است که آنها را نصحیت کنند.

با دیگران به اشتراک بگذارید
  1. حاج اقا انصاری گفت:

    بسیار عالی فرمودید

else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president