آوای جنوب

بی‌رحمی طرح تحول سلامت به جانبازان اعصاب و روان سلمان یاسوج/ برای۴۲ جانباز بستری آمبولانسی وجود ندارد/پروژه‌ای که همچنان در حد صفر باقی مانده

پس از بیان نظرات مسوولان معلوم شد که در استان دستگاه‌هایی که از عهده آن‌ها کاری برمی‌آید کمکی به بیمارستان سلمان نمی‌کنند و جانبازان اعصاب و روان مظلومانه در این مرکز درمانی بستری هستند و از امکانات اولیه مثل آمبولانس و ژنراتور برق برای مواقع اظطراری برخوردار نیستند.
آوای جنوب
پس از بیان نظرات مسوولان معلوم شد که در استان دستگاه‌هایی که از عهده آن‌ها کاری برمی‌آید کمکی به بیمارستان سلمان نمی‌کنند و جانبازان اعصاب و روان مظلومانه در این مرکز درمانی بستری هستند و از امکانات اولیه مثل آمبولانس و ژنراتور برق برای مواقع اظطراری برخوردار نیستند.

 استان کهگیلویه و بویراحمد یکی از استان‌هایی است که نسبت به جمعیت خود بیشترین اعزام را به جبهه‌های جنگ در طول هشت سال دفاع مقدس داشت.

این استان با آن که کمترین جمعیت و وسعت را در آن دوره داشت اما موفق شد که در اعزام نیرو به خصوص اعزام نیروهای بسیجی در کشور حرف اول را بزند و به نسبت جمعیت هم بیشترین شهید را تقدیم انقلاب و اسلام کرد.

استانی که نزدیک به ۱۰ هزار جانباز تقدیم کرده و بیشتر این جانبازان از نوع شیمیایی هستند که همواره در طول سال لازم است تحت مراقبت‌های ویژه باشند.

بیمارستان سلمان و ۲۵۰۰ جانباز اعصاب و روان که نیاز به مراقبت دارند

از اوایل دهه ۷۰ بیمارستانی به نام بیمارستان سلمان در شهر یاسوج بنیان گذاشته شد که وظیفه آن رسیدگی به وضعیت جانبازان به خصوص جانبازان اعصاب و روان بوده است.

این بیمارستان هم اکنون واقع در خیابان تختی شهر یاسوج است و از تعداد بیش از ۹۰۰۰ هزار جانباز استان، تعداد ۲۵۰۰ نفر از آن‌ها جانبازان اعصاب و روان هستند که باید تحت مراقبت باشند.

با این اوصاف باید مسوولان به بیمارستان سلمان یاسوج نگاه ویژه‌تری داشته باشند و به خاطر این از جان گذشتگان که درد و رنج روزانه و شبانه دارند بیمارستان سلمان یاسوج را تجهیز کنند.

امروز استاندار کهگیلویه و بویراحمد به همراه معاون سیاسی خود و تنی چند از مسؤولان از بیمارستان سلمان یاسوج بازدید کرد و در جریان مشکلات این بیمارستان تخصصی قرار گرفت.

بیمارستانی که امکانات در حد مرکز درمانی دارد

بیمارستانی که اگر نام آن را مرکز درمانی بگذاریم بهتر است چرا که امکانات محدودی دارد و تنها چیزی که در آن موجب ایجاد روحیه می‌شود وجود نازنین جانبازانی است که علی رغم همه دردهای ناشی از جراحات و مصدومیت‌ها با روی باز و لب خندان پذیرای میهمانان خود هستند.

پس از بازدید استاندار از بخش بستری و سرکشی؛ احمدی با گل و شیرینی از جانبازان نوبت به جلسه مسؤولان بیمارستان با استاندار رسید که در آن معاون دانشگاه علوم پزشکی هم حضور داشت.

رئیس بنیاد شهید استان در این دیدار مهم‌ترین مشکل را کمبود پزشک دانست و گفت: مشکل دیگر ما در بیمارستان مربوط به فضای فیزیکی است که اکنون ۴۲ نفر جانباز اعصاب و روان در آن بستری هستند.

وقتی طرح تحول سلامت به ضرر جانبازان می‌شود

وی با بیان اینکه از انتظارات خود در این بیمارستان فاصله زیادی داریم افزود: بحث پزشک و کمبود جا و همچنین موضوع پارکینگ و ساختمان نیمه تمام از مشکلات این بیمارستان است.

دکتر سبز معاون دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد هم در این نشست به نکاتی اشاره کرد از جمله این که طرح تحول سلامت دست ما را بسته و پزشکان نمی‌توانند در اینجا حضور داشته باشند.

در این میان استاندار کهگیلویه و بویراحمد به میان حرف‌های معاون دانشگاه آمد و گفت: از هیأت امنای دانشگاه بخواهید که برای این بیمارستان استثنا قائل شوند تا بتوانند از خدمات پزشکان بیشتری استفاده کنند.

ساختمان‌های بزرگ بلای جان کهگیلویه و بویراحمد

احمدی خواستار شد تا در اولین جلسه هیأت امنای دانشگاه علوم پزشکی استان این موضوع در دستور کار قرار گیرد تا دستگاه‌های ناظر و بازرسی نسبت به آن اشکال درست نکنند.

استاندار در ادامه با بیان اینکه از نظر اعتبارات در استان با مشکل مواجه هستیم به مدیرکل بنیاد شهید استان هم پیشنهادی داد مبنی بر این که از املاکتان بخشی را به مزایده بگذارید و به ساخت بیمارستانی مجهز با هم امکانات در شهر یاسوج اقدام کنید.

استاندار در ادامه با انتقاد از روندی که در ساخت و سازهای استان وجود دارد اظهار کرد: مجبور نیستیم ساختمان‌هایی مثل مجتمع فرهنگی و هنری یاسوج به این بزرگی بسازیم که بعدها نتوانیم آن را تکمیل کنیم.

یکی از مباحث دیگری که در این نشست مطرح شد و بسیار پیش پا افتاده ولی سخت به نظر می‌رسید نبود ژنراتور اظطراری برق در بیمارستان بود که استاندار از نبود آن تعجب کرد و گفت: چطور تاکنون نتوانسته‌اید برای این مرکز درمانی ژنراتور تهیه کنید که مدیر بنیاد شهید نبود اعتبارات را دلیل آن دانست.

احمدی که از این موضوع ناراحت به نظر می‌رسید دو راه حل داد یکی این که درب اینجا را ببندید و یا این که از مرکز باید پی‌گیر مشکلات باشید.

نبود پزشک باز هم در این نشست سوژه شد که رئیس بیمارستان گفت: اکنون تنها یک پزشک آزاد اعصاب و روان وجود دارد در حالی که قبل از طرح تحول سلامت ۴ پزشک بودند.

موسوی گفت: مصوبه‌ای هست که دانشگاه‌ها موظف هستند نیروهای مورد نیاز سپاه و بنیاد شهید را تأمین کنند که اکنون به دلیل طرح تحول سلامت چنین اقدامی صورت نمی‌گیرد.

به گزارش فارس پس از بیان نظرات مسوولان معلوم شد که در استان دستگاه‌هایی که از عهده آن‌ها کاری برمی‌آید کمکی به بیمارستان سلمان نمی‌کنند و جانبازان اعصاب و روان مظلومانه در این مرکز درمانی بستری هستند و از امکانات اولیه مثل آمبولانس و ژنراتور برق برای مواقع اظطراری برخوردار نیستند و همه طرح‌های عمرانی استان به جز پروژه صفر درصدی ساختمان جدید بیمارستان سلمان برای خود صاحبی و دفتر و دستکی و حساب و کتابی دارند.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president