آوای جنوب

بخشدار مرکزی گچساران: هیچ‌گاه از خدمت در دهیاری و روستاها خسته نخواهیم شد/ به سادگی از ظرفیت روستاها نمی‌توان بگذریم

آوای جنوب از ظرفیت بالای روستاهای گچساران و ارائه خدمات به روستاییان این شهرستان گزارش می‌دهد.
آوای جنوب
آوای جنوب از ظرفیت بالای روستاهای گچساران و ارائه خدمات به روستاییان این شهرستان گزارش می‌دهد.

به گزارش آوای جنوب از گچساران، نوع کار در بخشداری با دستگاه‌ها و بخش‌های دیگر متفاوت است و این شروع صحبت‌های فرج‌الله استلاحی بخشدار گچساران است که امروز با او هم به گفت‌و‌گو نشستیم.

وی ادامه اظهار کرد: همان گونه که می‌دانید در سال‌های گذشته شاهد مهاجرت از روستاها به سمت شهرها بوده‌ایم و این امر پیامد خوبی در بر نداشت و شخصا به عنوان بخشداری که از جنس آنها هستم و از میان خود آنها به صندلی خدمت در بخشداری رسیده‌ام،  مسوولیتم سنگین‌تر است.

این مسؤول تصریح کرد: باید از مردم و در میان مردم باشیم تا به درستی مشکلاتشان را لمس کنیم و بتوانیم با راه حل و ایجاد تعامل با دیگر دستگاه‌ها و نهادها  مشکل آنها را رفع کنیم چرا که دهیاری‌ها؛ شورای روستاها و اهالی بازوان اصلی بخشداری‌ها هستند و باید بپذیریم طرح‌های ما پیشرفت نخواهد کرد به جز با همت و تلاش آنها.

استلاحی تصریح کرد: کار در حوزه بخشداری نسبت حوزه‌های دیگر متفاوت است چرا که اگر در شهر پروژه‌ای انجام شود همه مردم آن را می‌بینند و لمس می‌کنند اما در حوزه بخشداری کاری اگر صورت بگیرد فقط مختص یک حوزه است و دیگر بخش ها آن را نمی‌بینند.

وی خاطرنشان کرد: از این رو مسؤولیت ما به عنوان خادم مردم در بخشداری سنگین‌تر می‌شود چرا که باید تمام سعی و تلاش خود را بکار ببندیم تا بتوانیم توسعه متوازن را در خدمات‌رسانی حفظ کنیم.

بخشدار گچساران گفت: امروز دیگر نمی‌توان با نگاهی سطحی در دهیاری‌ها و روستاها خدمات ارائه داد چرا که نیازمندی‌ها با گذشته متفاوت است و از این رو مسؤولیت ما سنگین‌تر می شود.

استلاحی ادامه می دهد و می‌گوید: یکی از اهم وظایف ما این است که بتوانیم نسبت به نیازمندی‌های روستاها گام برداریم و باید بتوانیم افق آینده را در نظر بگیریم.

بخشدار گچساران ادامه داد: امروز نمی‌توانیم به سادگی از استعدادهای درون روستاها بگذریم چرا که جوانانی در دل همین روستاها هستند که اگر ما بتوانیم زمینه‌ای به وجود بیاوریم آنها نیز حرف‌های بسیاری برای گفتن دارند.

وی با ایجاد سالن چند منظوره ویژه ورزشی بانوان در روستای لیشتر اشاره کرد افزود: ایجاد امکانات ورزشی نظیر سالن‌های ورزشی چند منظوره ویژه بانوان از پروژه‌های مهمی است که در دستور کار بخشداری قرار گرفته است و همانگونه که مشاهده می‌کنید سالن چند منظوره بانوان در روستای لیشتر در ابعاد ۳۰ در ۶۰ در زمینی به مساحت ۱۸۰۰ متر مربع با اعتباری بیش از یک میلیارد تومان در حال انجام است.

استلاحی خاطرنشان کرد: اینکه امروز شاهد باشیم دختران روستا به مانند دختران شهر بتوانند از خدمات نظام و دولت بهره ببرند این برای ما پایان کار نیست بلکه با پایان هر طرح در روستا به دنبال کلنگ زنی طرح بعدی هستیم و تمام سعی و تلاش ما در جهت این است تا بتوانیم با خدمات رسانی و ایجاد امکانات از مهاجرت‌ها جلوگیری نماییم و در این راه هیچ گاه خسته نخواهیم شد.

استلاحی ابراز کرد: مثلا در منطقه گردشگری دیل با توجه به ویژگی‌های آن منطقه رستوران سنتی را در نظر گرفته ایم که در حال حاضر در زمینی به مساحت ۱۶۰ متر مربع با پیشرفت ۳۵ درصدی کارش رو به جلو م‌ رود و اعتبار خوبی از محل کمک‌های استانداری و دهیاری برای این پروژه در نظر گرفته شده است.

وی هدف از اجرای رستوران سنتی در این منطقه را کمک به درآمدزایی پایدار روستاها و ایجاد اشتغال و معرفی منطقه عنوان کرد و خاطرنشان کرد: اینکه امروز شاهد هستیم مردم شهر برای استراحت و گشت و گذر به مکان‌هایی می روند که در روستاها در این سالها ساخته شده است این نشان دهنده آن است که اگر خدا بخواهد خوب کار کرده‌ایم.

وی به  بوستان روستایی دوازده هکتاری روستای سرآبننیز اشاره و عنوان کرد: این بوستان امروز به مکانی برای تفریح مردم شهر تبدیل شده است و این در حالیست که هنوز پروژه به اتمام نرسیده است.

استلاحی افزود: امسال نیز از محل اعتبارات نفت و توازون به مبلغ چهارصد میلیون تومان به این بوستان اختصاص داده شد که کار به صورت مشارکتی با اداره میراث فرهنگی، بنیاد مسکن در حال انجام است.

وی به تقویت کشاورزی در روستاها نیز اشاره  و بیان کرد:  یکی از اهداف و وظایف ما نگاه ویژه به کشاورزان است که باید بتوانیم با ایجاد زیر ساخت‌ها از مهاجرت ها جلوگیری نماییم و در همین خصوص ایجاد ۱۷۰ هکتار آبیاری قطره‌ای  و ۳ استخر ذخیره آب در مناطق دیل و چرزو با مشارکت دولت و مردم از دیگر برنامه‌های خوب و آینده نگر در حوزه بخشداری است و گستردگی بخشداری و نیازمندی ها کار ما دو چندان می‌کند و باید بتوانیم به صورت کارشناسی شده گام برداریم.

وی به افتتاح حد فاصل جاده روستای روستای مظفرآباد به روستای اسلام آباد اشاره می‌کند و می‌گوید در این نقطه به متراژ ۷۰۰ متر کار انجام شده و این در حالیست که در آنسوی شهر درست در روستای سربیشه کار ورودی و جدول گذاری جاده روستا را در حال انجام آن هستیم.

وی با تقدیر و تشکر از نماینده شهرستان و فرماندار گچساران گفت: نمی توان به سادگی از حمایت‌های این دو عبور کرد چرا که نماینده شهرستان مدام در حال پیگیری پروژه‌ها در منطقه هستند و شخص فرماندار نیز که در طول هفته از پروژه ها بازدید به عمل می‌آورند.

بخشدار  گچساران با اشاره به آغاز دهه مبارک فجر گفت:  پروژه‌های خوبی در این دهه کلنگ زنی و افتتاح خواهد شد که برای نمونه می‌توان به ایستگاه آتش نشانی  در روستای تلخاب شیرین اشاره کرد که در دوطبقه با امکانات ماشین آتش‌نشانی در این دهه  افتتاح است که با افتتاح این پایگاه بخش امام زاده جعفر را تحت پوشش قرار خواهد داد.

وی به چمن مصنوعی روستای روستای دیل اشاره و اظهار کرد: این چمن مصنوعی با اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیون تومان احداث خواهد شد که به جهت استفاده جوانان روستا  در دهه فجر امسال کلنگ‌زنی خواهد شد.

استلاحی خاطرنشان کرد: هیچ‌گاه از خدمت در دهیاری و روستاها خسته نخواهیم شد چرا که اعتقاد داریم باید به سمتی حرکت کنیم که مردم فکر نکنند خدمات دولت‌ها فقط در شهرها متمرکز شده و در این راه بخشداری وظیفه سنگینی بر عهده دارد.
 

گزارش از علی مراد کاظم‌پور

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president