آوای جنوب

رودنیل با دل شکسته از کهگیلویه و بویراحمد رفت/دلیل نامهربانی با نخبگان چیست

در استان کهگیلویه و بویراحمد با چنین پیشکسوتانی بدترین رفتارها را داشته‌ایم به نحوی که بعد از ۴۰ الی ۵۰ سال تحمل زحمت در عرصه داوری و خاک میادین را خوردن اکنون رودنیل محبور به ترک شهر و دیاری شده که عاشق آن است.
آوای جنوب
در استان کهگیلویه و بویراحمد با چنین پیشکسوتانی بدترین رفتارها را داشته‌ایم به نحوی که بعد از ۴۰ الی ۵۰ سال تحمل زحمت در عرصه داوری و خاک میادین را خوردن اکنون رودنیل محبور به ترک شهر و دیاری شده که عاشق آن است.

استان کهگیلویه و بویراحمد علی‌رغم وسعت و جمعیت کمی که دارد اما در همه حوزه‌ها نخبگانی دارد که در سطح کشور و در حرفه خود جز بهترین‌ها هستند.

در ورزش، فرهنگ و هنر، اقتصاد و سیاست که نگاهی گذرا بیندازیم علی‌رغم این که استان جمعیت کمی دارد و البته استانی محروم است اما این استان هیچگاه در حوزه انسان‌های با استعداد و آدم‌های توسعه یافته کم نیاورده است.

یکی از حوزه‌هایی که استان ما تاکنون افراد بزرگی را به کشور معرفی کرده ورزش است که علی‌رغم همه کمبودها توانسته‌ایم چنین افرادی را به سطوح ملی معرفی کنیم.

پدر هاکی ایران یکی از این نمونه‌ها بود که برای کهگیلویه و بویراحمد افتخاری بزرگ به شمار می‌رود و در سایر رشته‌ها به خصوص در رشته داوری فوتبال که تاکنون داوران و کارشناسان بزرگی به کشور معرفی کرده‌ایم.

یکی از این کارشناسان خبره و کشوری نوذر رودنیل است که به عنوان یکی از کارشناسان خبره داوری کشور مورد توجه همه رسانه‌ها از جمله صدا و سیما قرار گرفته است.

اما در استان کهگیلویه و بویراحمد با چنین پیشکسوتانی بدترین رفتارها را داشته‌ایم به نحوی که بعد از ۴۰ الی ۵۰ سال تحمل زحمت در عرصه داوری و خاک میادین را خوردن اکنون رودنیل مجبور به ترک شهر و دیاری شده که عاشق آن است.

نوذر رودنیل که خاک گچساران را به قول خودش به دنیا معاوضه نمی‌کرد چنان عرصه را برای خود تنگ و غبارآلود دید که عطای ماندن در استان را به لقایش بخشید و به استان اصفهان کوچ کرد.

در این وجیزه به دنبال واکاوی چرایی و دلیل این مهاجرت نیستیم اما همین را می‌دانیم که در استان به داشته‌ها و ذخایر خود بی‌توجهیم در حالی که رودنیل یکی از افراد اثرگذار برای رشد فرزندان استان در عرصه ملی داوری فوتبال کشور بود و او را ارزان از دست دادیم.

با این تفاسیر اداره‌کل ورزش و جوانان استان کهگیلویه و بویراحمد با کمی سلیقه به خرج دادن می‌تواند در یک حرکت خوب و اخلاق‌مدارانه به پاس این همه زحمت از وی طی مراسمی در استان تجلیل کند.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president