آوای جنوب

نخستین همایش ترویج زایمان طبیعی، زایمان ایمن در گچساران با تجلیل از مادر گچسارانی‌ها با حضور تاجگردون+تصاویر

نخستین همایش ترویج زایمان طبیعی، زایمان ایمن با حضور مسوولان شهرستانی و مادر گچسارانی در بیمارستان بی‌حکیمه گچساران برگزار شد.
آوای جنوب
نخستین همایش ترویج زایمان طبیعی، زایمان ایمن با حضور مسوولان شهرستانی و مادر گچسارانی در بیمارستان بی‌حکیمه گچساران برگزار شد.

 به گزارش آوای جنوب از گچساران، ظهر امروز نخستین همایش ترویج زایمان طبیعی، زایمان ایمن با حضور نماینده مردم گچساران و باشت، فرماندار و متخصصین و کارشناسن امر بهداشت در بیمارستان بی بی حکیمه گچساران برگزار شد.

 در این همایش پردیس بخشایی اظهار کرد:  کشور ایران دومین رتبه  در امر زایمان سزارین در جهان  را به خود اختصاص داده است که این آمار برای کشور ما نامطلوب است.

سرپرست بیمارستان بی‌بی حکیمه گچساران  با بیان اینکه شایع‌ترین مرگ و میر مادران خونریزی و فشار خون بالا است، عنوان کرد: کاهش زایمان‌های سزارینی موجب کاهش مرگ و میر در مادران می‌شود.

 وی  با اشاره به دستور مقام معظم رهبری در زمینه افزایش جمعیت گفت: مادرانی که زایمان فرزندان آنها به صورت سزارینی است بیش از سه بچه  را نمی‌توانند زایمان داشته باشند.

بخشایی در ادامه بابیان اینکه در چند سال اخیر برنامه‌هایی تدوین شده که زایمان‌های طبیعی جایگزین زایمان سزارینی شود، بیان کرد: کودکانی که به صورت طبیعی زایمان می‌شوند از هوش بالاتری نسبت به دیگر کودکان سزارینی  برخوردار هستند.

 سرپرست بیمارستان بی‌بی حکیمه گچساران ادامه داد: یکی از سیاست‌های کلی کشور پیشبرد اهداف، زایمان سزارینی به زایمان‌های طبیعی است.

 وی با بیان اینکه زایمان‌های سزارینی در گچساران از ۶۰ درصد به ۳۹ درصد کاهش یافته است، اذعان کرد:  بیمارستان تخصصی مادر و کودک در شهرستان گچساران امکاناتی را برای مادران باردار در هنگام زایمان  طبیعی مهیا کرده است.

 بخشایی  در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به راه‌اندازی مرکز ناباروری در  بیمارستان بی‌بی حکیمه گچساران خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین بخش در بیمارستان بی بی حکیمه بخش ناباروری است که  بیمارستان بی‌بی حکیمه زیرساخت خوبی دارد  و این  مرکز  تا پایان سالجاری در این بیمارستان افتتاح خواهد شد.

به گزارش آوای جنوب، در این همایش از مادر گچسارانی‌ها گل افروز احمد زاده تجلیل به عمل آمد.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president