آوای جنوب

دولت روحانی و اعتبارات قطره چکانی در کهگیلویه و بویراحمد/سرانجام آن همه ناسزاگویی به دولت قبلی چه بود؟

رسانه از دولت روحانی و اعتبارات قطره چکانی در کهگیلویه و بویراحمد و کوبیدن آمار اعتبارات بر سر دولت قبلی از سوی مدیران این استان گزارش می‌دهد.
آوای جنوب
رسانه از دولت روحانی و اعتبارات قطره چکانی در کهگیلویه و بویراحمد و کوبیدن آمار اعتبارات بر سر دولت قبلی از سوی مدیران این استان گزارش می‌دهد.

با شروع به کار دولت تدبیر و امید در استان کهگیلویه و بویراحمد در سال ۹۲ در استان کهگیلویه و بویراحمد و شروع تغییرات و حاکم شدن مدیریت اعتدالی و در اصل مدیریت اصلاحاتی در استان، اولین و نخستین کار مدیران کوبیدن آمار اعتبارات بر سر دولت قبلی بود و انگار که ویرانه‌ای را از دست دولتمردان و مسؤولان قبلی تحویل گرفته بودند.

مسوولان دولت یازدهم در استان تا آن جا که می‌توانستند دولت قبلی را به خصوص در بحث اعتبارات مورد هجمه و حمله قرار دادند و داریم اعتبارات و رشد آن‌ها را به رخ حریف می‌کشیدند.

انگار تا آن زمان هیچ اعتباری به استان تزریق نشده بود

خوب به یاد داریم که مدیران مرتبط با بودجه در استان و به خصوص در معاونت برنامه‌ریزی آن روز چگونه از رشد آمارهای اعتبارات سخن می‌گفتند گویی که تا آن زمان هیچ گونه اعتبارات و بودجه‌ای به استان تزریق نشده بود.

مسؤولان دولت یازدهم در استان که در دولت دوازدهم نیز در استان و در حال حاضر مسوولیت دارند انگار که چشم و گوششان روی همه اقدامات دولت قبلی بسته شده بود آن‌ها هیچ‌گاه نخواستند که ببینند و بدانند که جاده یاسوج به بابامیدان،  بخش عمده‌ای از جاده پاتاوه به دهدشت، محور باغچه سادات، ۹۵ درصد از ورزشگاه بزرگ یاسوج، ۷۰ درصد بیمارستان ۲۰۰ تختخوابی، گازرسانی تا ته روستاهای لوداب و ده ها و صدها پروژه ریز و درشت دیگر از اقدامات جهادی و انقلابی دولت گذشته بوده است هر چند که آن دولت هم به خصوص در سال‌های پایانی آن و در حوزه سیاسی اشتباهاتی داشت و ‌پتک جریان انحرافی از سوی رسانه‌های انقلابی بر سر همان دولت هم کوفته شد و جریان اصولگرایی نشان داد که بر سر ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب حتی با احمدی‌نژاد هم شوخی ندارد.

دولتی که در تکمیل پروژه‌های نیمه تمام ناکام بود

اما با شکل‌گیری دولت تدبیر و امید همه اقدامات گذشته یا زیر سوال رفت و یا نادیده گرفته شد و متاسفانه دیدیم که این دولت حتی در تکمیل پروژه‌هایی که تنها ۵ درصد تا تکمیل نهایی فاصله داشتند هم درمانده و ناتوان بود اما مدیران آن هیچ‌گاه دست از خصومت بر نداشتند.

دولت حسن روحانی تنها یک سفر استانی به کهگیلویه و بویراحمد آن هم در اواخر چهار سال اول خود داشت و در آن سفر هم وعده‌هایی به مردم داده شد که محقق نشدن آن وعده‌ها برای بسیاری از مردم و کارشناسان مسجل بود.

وعده‌هایی که گاه به رقم هزار میلیارد تومان هم می‌رسید و قول تکمیل پروژه‌های ناتمام هم داده شد اما هنوز که هنوز است برخی از این وعده‌ها در حد صفر باقی مانده و برخی هم تا بیست و سی درصد بوده است.

با شکل‌گیری برجام و توافق هسته‌ای مسؤولان استان در ان زمان قول و وعده گل و بلبل را دادند و همه منتظر وقوع معجزه در استان بودند که تاکنون از رهاورد برجام چیزی نصیب استان نشده است.

آقایان چه می‌گفتند ، آمار چه می‌گوید

به آمار و ارقام این روزهای اعتبارات استان که نگاه می‌کنیم خیلی جالب است که یا بسیاری از این اعتبارات در حد ۲۰ تا ۳۰ درصد اختصاص یافته و یا اگر هم تا ۵۰ و ۶۰ درصد بود بخش عمده‌ای از آن مربوط به اسناد خزانه بوده است.

برای مثال در شورای اخیر برنامه‌ریزی استان رئیس سازمان برنامه و بودجه کهگیلویه و بویراحمد آخرین اطلاعات در مورد بودجه را ارائه داده که برای مثال از ۱۸۰ میلیارد تومان اعتبارات نفت ۴۶ درصد تخصیص یافته که آن هم از اسناد خزانه بوده است.

و یا این که حسن نوروزی گفته تنها ۲۹ درصد از اعتبارات متوازن استانی اختصاص یافته و اعتبارات متوازن ملی تاکنون هیچ گونه تخصیصی برای استان نداشته است.

همچنین است وضعیت اعتبارات مالیات بر ارزش افزوده که تنها ۲۰ درصد آن تخصیص یافته و یا این که از مبلغ ۴ میلیارد تومان اعتبارات جرایم رانندگی تنها ۲۰۰ میلیون تومان آن به استان تخصیص یافته است.

باید از مسوولان بودجه در استان پرسید که برای مثال چقدر از آن مبلغ ۱۴۶ میلیارد تومان تسهیلات فنی و اعتباری که رئیس جمهور محترم در سفر به استان قول آن را داده بود تخصیص یافته است.

بر اساس این گزارش، مردم باید شفاف بدانند که دولت در زمینه وعده‌هایی که به مردم استان داده تاکنون چه کرده و برای پروژه‌های مهم و ناتمام که مردم چشم انتظار تکمیل آن‌ها هستند چه میزان اعتبار و بودجه گذاشته و سرانجام آن‌ها چه خواهد شد.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president