آوای جنوب

انتقاد ائمه جمعه از استخدام‌ فله‌ای فامیلی و باندی در کهگیلویه و بویراحمد و درخواست از استاندار

ائمه جمعه شهرستان‌های کهگیلویه و بویراحمد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته خواستار برخورد دستگاه‌های نظارتی و نماینده عالی دولت در استان با مدیران متهم به استخدام‌های فله‌ای و بدون ضابطه شدند.

ائمه جمعه شهرستان‌های کهگیلویه و بویراحمد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته خواستار برخورد دستگاه‌های نظارتی و نماینده عالی دولت در استان با مدیران متهم به استخدام‌های فله‌ای و بدون ضابطه شدند.

 

امام جمعه دیشموک:
استاندار به استخدام‌های فامیلی خاتمه دهد/منتظر اقدام عملی آقای استاندار هستیم
امام جمعه دیشموک گفت: استاندار به استخدام‌های فامیلی خاتمه دهد.

حجت‌الاسلام علی‌اکبر راوند ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر ضمن توصیه مردم به تقوای الهی اظهار کرد: مردم باید در کارهای خیر پیش قدم شوند تا در دنیا و آخرت عاقبت‌ به خیر شوند.

وی در ادامه به دیدار مردم قم با رهبر معظم انقلاب اشاره‌ای داشت و گفت: سر آمریکا در حوادث اخیر به سنگ خورد و اگر در آینده تکرار کند باز هم سیلی می‌خورد و ناکام می‌شود.

امام جمعه دیشموک گفت: دست آمریکا در اغتشاشات اخیر و فتنه ۹۶ کاملا مشهود و حضور فعال داشته است و خواسته آمریکا از مردم ایران این بود که با تشویق و ترغیب آمریکا به خیابانها بریزند و علیه دولت شعارگویی کنند.

وی اذعان کرد: در اغتشاشات اخیر خسارت‌های غیرقابل جبرانی به ما وارد گردید که این کار امریکا بدون جواب نمی‌ماند.

خطیب نماز جمعه دیشموک گفت: در طول تاریخ، نظام اسلامی نشان داده که ایرانیان در این ۴۰ سال سیلی‌های بزرگی را به آمریکا زد و سیلی‌های زده به آمریکا در سوریه، عراق، جنگ تحمیلی، جریان موشک‌هایی آمریکا به داعش، جریان ملوانان نظامی آمریکا که دستگیر شدند اینها همه سیلی‌هایی بود که آمریکا از دست ایران خورد.

وی خاطرنشان کرد: کسانی که در خارج و داخل دوست دارند با آمریکا بپیوندند و نشست و برخاست کنند باید بدانند که نظام جمهوری اسلامی ایران به فضل الهی همه مشکلات را برطرف می‌کنند و آینده‌ای امیدوار کننده و آرمانی در انتظار این نظام اسلامی است و به برکت خون شهدا موفق و مشکلات را رفع می‌کنیم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی دیشموک گفت: مثلثی که علیه ایران تشکیل گردید توسط آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی که سعودی ضلع دیگر این مثلث است و نوک این پیکان فتنه به طرف نظام اسلامی است و دنبال براندازی نظام اسلامی هستند.

وی افزود: ما باید از ملت همیشه در صحنه تقدیر و تشکر کنیم همانطوری که رهبر معظم انقلاب قدردانی کردند و فرمودند مردم همیشه در صحنه با بصیرت و وفادار، رشید و با همت و زمان شناس و لحظه‌شناس جای تقدیر و تشکر فراوان دارد.

راوند گفت: ما باید مواظب شبکه‌های مجازی، تهاجم فرهنگی دشمن باشیم که از این طریق دنبال انحراف جوانان ما هستند.

وی گفت: حل مشکلات معیشتی، اقتصادی، بیکاری و مبارزه با فساد از مطالبات به حق تک تک مردم ملت ایران است که مسؤولان سه قوه باید توجه کنند و با برنامه‌ریزی دقیق مشکلات بیکاری، ازدواج و اشتغال و مسائل اقتصادی و معیشتی مردم را که دچار آسیب شدند پیگیری و در دستور کار خود جهت رفع مشکلات به کار گیرند.

خطیب نماز جمعه شهر دیشموک گفت: در فرمایشات مقام معظم رهبری در ۳۰/۶/۹۶که فرمودند مسؤولان بدانند شرط دوام حیات نظام اسلامی اگر بخواهیم نظام اسلامی پایدار بماند و دچار شکست و آسیب نشود وجود انگیزه‌های انقلابی و روحیه انقلابی، کار جهادی است.

وی گفت: اگر روحیه انقلابی نباشد جمهوری اسلامی وجود نخواهد داشت بلکه حکومتی سرکار خواهد آمد که آن حکومت جمهوری اسلامی نیست.

راوند گفت: امیدوارم مسؤولان از دروغ گفتن بپرهیزند و خدمت به مردم را سرلوحه کار خود قرار دهند و دنبال خدمت جهادی به مردم باشند.

وی به روز سه‌شنبه ۲۶ دی‌ماه اشاره کرد و گفت: ۲۶ دی‌ماه سالروز فرار شاه خان از ایران بود و انقلاب اسلامی هم بعد از انقلاب و هم قبل از انقلاب شیرینی‌ها و تلخی‌های زیادی داشت و یکی از روزهای به یاد ماندنی فرار شاه خائن از ایران بود.

راوند به روز چهارشنبه ۲۷ دی‌ماه اشاره کرد و گفت: چهارشنبه شهادت شهید نواب صفوی و عده‌ای از فدائیان اسلام بود که در سال ۱۳۴۳ به همراه سه تن از یاران انقلابی در دفاع از ارزش‌های اسلامی مبارزه کردند و به شهادت رسیدند.

وی با اشاره به جلسه ائمه جمعه با استاندار در استان اشاره کرد و گفت: در این دیدار و جلسه استاندار استان از وجود استخدامهای غیرقانونی و فامیلی صحبت به میان آورد و گفت در استان ما برخی ادارات تمام فامیلهای خود را به کار گرفته و پیگیری این کار را در دستور کار خود قرار دادند اما طی چند ماه از این جلسه گذشته و استاندار هیچگونه برخوردی با افراد متخلف به کار نگرفته است.

رواند گفت: از استاندار می‌خواهم که با افراد متخلف برخورد کند که مردم به نظام اسلامی بدبین نشوند و مسؤولان باید مصالح نظام اسلامی و کشور را بر افراد و قوم قبیله مقدم بدانند تا نظام اسلامی محکم‌تر گردد.

وی در پایان گفت: عده‌ای زیادی از مردم دیشموک با مراجعه به دفتر امام جمعه از دادگستری و دادگاه عمومی دیشموک گلایه داشتند و ناراضی بودند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی دیشموک گفت: از مسؤولان و دست‌اندرکاران این دادگاه می‌خواهم که با اخلاق اسلامی با مردم رفتار کنند و قاضی اخلاق مداری را رئوس برنامه خود بداند و یک قاضی با اخلاق اسلامی با مردم رفتار کند.

راوند متذکر شد: از مسؤولان دادگستری استان می‌خواهم نظارت بیشتری بر دادگاه‌های منطقه خود داشته باشند و بیشتر نظارت کنند تا ان‌شاالله مردم به نظام اسلامی بدبین نشوند.

حجت‌الاسلام سید‌نورالله افشار امام جمعه چرام در خطبه‌های این هفته اظهار داشت: سوءاستفاده برخی مدیران دستگاه‌های اجرایی کهگیلویه و بویراحمد برای استخدام‌ فله‌ای فامیلی و باندی بسیار تلخ بوده به گونه‌ای بعد از شنیدن باید چند روزی را نارحت بود.

وی با تاکید بر اینکه استخدام‌های فله و بدون ضابطه به نظام اسلامی ضربه می‌زند، عنوان کرد: در نظام اسلامی تمامی افراد باید از حق و حقوق مساوی برخوردار باشند نه اینکه برخی با داشتن تحصیلات عالیه سال‌ها بیکار بوده ولی برخی با کمترین تحصیلات به دلیل فامیل بودن با مدیر فلان دستگاه به شکل‌های مختلف اعم از شرکتی-قراردادی و یا حجمی استخدام شود.

افشار ابراز کرد: برخی مدیران دستگاه‌های اجرایی بستگان خود را به صورت شرکتی جذب کرده‌اند و بعد با این عنوان که نیروهای شرکتی ربطی به اداره ندارد و توسط بخش خصوصی اداره می‌شوند، توجیه می‌کنند ولی به این موضوع که چگونه نورچشمی‌ها مشغول به کار شده‌اند ولی خبر از دیگران نیست پاسخ نمی‌دهند.

امام جمعه چرام خواستار پایان دادن به بی‌عدالتی‌ها و برخورد با مدیران استخدام‌ کننده فله‌ای نورچشمی‌ها شد و افزود: انتظار می‌رود دستگاه‌های نظارتی از جمله قوه قضائیه و سازمان‌های زیرمجموعه بدون هیچ ملاحظه کاری با مدیران استخدام‌های فله‌ای و بدون ضابطه برخورد کرده و به مردم اطلاع رسانی کنند.

افشار تاکید کرد: مدیری که مردم را بااعمال تبعیض آمیز نسبت به نظام اسلامی بدبین می‌کند، باید بیاورید و درنماز جمعه شلاق زده شود تا درس عبرتی برای سایر افراد باشد.

وی خطاب به استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: مردم از وضعیت موجود و بی عدالتی‌ها و تبعیض نگرانند و طبق وعده‌های روزهای اول آغاز فعالیتتان منتظر برخورد با عاملان بی عدالتی هستند زیرا حرف درمان درد مردم این استان نیست و منتظر برخورد شما با متخلفان هستند.

حکایت استخدام فله‌ای و بدون ضابطه یک طایفه خاص

امام جمعه لنده نیز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه خطاب به استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: نماینده عالی دولت در استان نباید وعده‌های روزهای آغازین فعالیت خود را فراموش کند زیرا مردم بی صبرانه منتظر برخورد با مدیران ناکارآمد و متخلف به استخدام‌های فله‌ای، تبعیض و بی عدالتی هستند.

حجت‌الاسلام سید‌هدایت محمودی‌اصل افزود: یکی از مدیران کهگیلویه و بویراحمد افراد زیادی را از یک طایفه خاص در قالب نیروهای شرکتی مشغول به کار کرده و هم اکنون اقدامات لازم برای تبدیل وضعیت آنان در حال انجام است در حالی افراد دیگری نیز در همین دستگاه وجود دارد که با سابقه بیش از ۱۰ سال همچنان نیروی شرکتی هستند.

وی عنوان کرد: مدیران تخلفات خود را با طرح این موضوع که نیروهای شرکتی ربطی به دستگاه دولتی ندارد، توجیه می‌کنند ولی چگونه هم اکنون بنای تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی هم طایفه‌ای خود را دارد.

محمودی‌اصل بیان کرد: این استان در زمینه مسائل طایفه گرایی و زد و بندهای سیاسی زخم خورده است و انتظار می‌رود نماینده عالی دولت برای برطرف کردن این درد بزرگ علاجی پیدا کنند.

امام جمعه شهرستان لنده اظهار داشت: ائمه جمعه مشکلات مردم را باید مطابق با وظیفه شرعی و قانونی خود در تریبون‌های نماز جمعه فریاد بزنند و مسئولان و متولیان امر نیز باید پاسخگوی مطالبات مردم باشند.

مردم نسبت به سهام عدالت اعتراض دارند

حجت الاسلام سید نصیر حسینی ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته شهرستان اظهار داشت: کلید بهشت و رهایی از مشکلات دنیا و آخرت رعایت تقواست و هر کجا دچار مشکل شویم جایی است که بی تقوایی کردیم.

امام جمعه دهدشت با بیان اینکه امروز روز تشکیل شورای انقلاب به فرمان حضرت امام خمینی(ره) در سال ۱۳۵۸ است گفت: برای این انقلاب زحمات زیادی کشیده و خون‌های پاک فراوانی ریخته شده است و امروز وظیفه ماست تا از خون این شهدا محافظت کنیم.

وی با بیان اینکه انسان پس از این عمر کوتاه در دنیا برای همیشه وجود دارد اما این آسایش و رنج ابدی آن مرهون این زندگی دنیایی است، افزود: یکی از سئولاتی که پس از مرگ از ما می پرسند پیرامون انقلاب است، از ما می‌پرسند از انقلاب چگونه حمایت و حراست کردید.

حسینی بیان کرد: در طول تاریخ اینگونه بوده که عده‌ای همراه حضرت ابراهیم(ع) و حضرت نوح(ع) و دیگر پیامبران بودند و عده‌ای دیگر نیز طرف فرعون و ستمگران بودند و در زمان پیامبر(ص) عده ای طرف پیامبر و ارزش‌های دینی بودند و در این راه جان می‌دادند و عده‌ای دیگر هم در طرف مقابل شمشیر می‌کشیدند و در زمان امیرالمومنین هم همین‌گونه بود و اینها همه در آن دنیا سئوال دارد.

وی با بیان اینکه امروز میدان جهاد برای دفاع از دین باز است، افزود: نباید به خاطر اندک کمبودی به ریشه انقلاب ضربه بزنیم و به آن اعتراض کنیم و یا در میدان دفاع و حمایت از انقلاب، ولایت و ارزش‌های دینی حضور نداشته باشیم.

حسینی ادامه داد: اگر به طرف آمریکا و استکبار برویم و یا میدان دفاع را خالی کینم در هر دو صورت زندگی ما تباه می‌شود.

وی با اشاره به اعتراض مردم نسبت به سهام عدالت گفت: مردم حق دارند و می‌گویند پس از چند سال که سهام عدالت به ما اختصاص پیدا کرده مبلغ ناچیزی حدود ۲۰ هزار تومان است که اگر این پول را هم نمی‌دادید بهتر بود.

اما جمعه دهدشت افزود: باید در برنامه تدبیر و تعقل باشد زیرا همه نسبت به بحث سهام عدالت اعتراض دارند.

خطیب موقت گچساران
مسئولین باید قدر این ملت را بدانندو مشکلات این مردم را حل کنند
امام جمعه موقت گچساران گفت: مسئولین باید قدر این ملت را بدانندو مشکلات این مردم را حل کنند.

حجت الاسلام علیرضا صفایی  ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه سیاسی و عبادی شهرستان گچساران با توصیه به  تقوای الهی  به مومنین و نمازگزاران اظهار کرد: اگر انسان بخواهد از فتنه ای عبور کند نیاز به یک وسیله دارد که وسیله نجات از فتنه ،همان تقواست.

وی با اشاره به نازل نشدن  باران گفت: در قوم بنی اسرائیل ۷۰ بار نماز باران خواندن اما باران نیامد.

امام جمعه موقت گچسارن با بیان اینکه حضرت موسی به خداوند گفت چرا باران نازل نمی‌شود، عنوان کرد: خداوند به او گفت علت او وجود انسان گناهکار است که در میان قوم تو وجود دارد.

 وی با اشاره به این که انسان می‌تواند با اعمال خود سبب نازل شدن نعمات و بلایا شود، بیان کرد: تقوای الهی می‌تواند به ما کمک کند و ما باید همواره تقوای الهی را پیشه کنیم.

 صفایی ادامه داد: امیر پرهیزکاران علی(ع) می‌فرماید، بدانید که هرکس تقوا را پیشه کند و مطیع خدا باشد خدای عالم راه بیرون شدن از فتنه‌ها را قرار می‌دهد.

 امام جمعه موقت گچساران افزود: هر کس از خدا بترسد و تقوای الهی پیشه کند چراغی در تاریکی‌ها برای او قرار می‌دهد.

وی اذعان کرد: هر کس که دوست دارد نزد خدا و پیغمبر او عزیز باشد تقوا را فراموش نکند چرا که راه نجات از جهنم و رسیدن به بهشت تقوای الهی است.

 صفایی با اشاره به سالروز در گذشت استاد مجتهدی تهرانی  مدرس اخلاق گفت: این استاد برجسته درسال۸۶ داردنیا را وداع گفتند، این استاد برجسته اخلاق، کتاب های ارزشمندی دارد که همه مردم می‌توانند از مطالب ارزشمند این کتاب ها بهره ببرند.

امام جمعه موقت گچساران ابراز کرد: مرحوم مجتهدی  تهرانی کتاب‌های بزرگی دارد که می‌تواند در جامعه مفید باشد.

 وی با اشاره به سالروز درگذشت سید جعفر شهیدی در این روز بیان کرد: ایشان کتاب خوبی در خصوص نهج البلاغه از خود به یادگار گذاشته است.

صفایی در ادامه با اشاره به سالروز فرار محمدرضا پهلوی در ۲۶دی ماه ۵۷گفت: شاه پهلوی بعد از سال‌ها خیانت و ظلم و ستم در حق این ملت سرانجام پا به فرار گذاشت و به دامان اربابان خود پا گذاشت.
وی افزود: رژیم منحوس پهلوی چه جوانان برومندی را از ملت بزرگ ایران گرفت و به شهادت رسانید، اما ملت ایران انقلاب و قیام خود را ادامه دادند و در ۲۲بهمن ۵۷ این خون‌ها ، شهادت‌ها و جانفشانی‌ها به ثمر نشست و انقلاب به پیروزی رسید.
وی در ادامه با اشاره به سالروز شهادت فدائیان اسلام گفت: مرحوم نواب صفوی، مرحوم خلیل طهماسبی، مرحوم مظفرذوالقدر و مرحوم سید محمد واحدی در سال ۱۳۳۴ به شهادت رسیدند.

صفایی بیان کرد: مرحوم نواب صفوی با فدائیان اسلام خود را فدایی اسلام معرفی کردند و در مقابل ظلم و ستم رژیم پهلوی ایستادند و حرف حق را به گوش همه ملت رسانیدند.
صفایی با اشاره به اغتشاشات اخیر در کشور افزود:بعد از مسائلی که در کشور پیش آمد و خسارت‌هایی که عده ای زدند، عده ای آمدند و شروع به تخریب اموال عمومی کردند و شعارهای دادند و این گروه اندک و قلیل از این فضا سوءاستفاده کردند.
وی افزود: تجمعات و اعتراضاتی که در واقع از ناحیه مردم به حق بود،ا عتراضات علیه گرانی و فساد اقتصادی و عده‌ای از مردم به خاطر اینکه زندگی و فشار اقتصادی بر آنها فشار آورده بود به میدان آمدند، اما این گروه اغتشاشگر و آشوبگر سوء استفاده کردند.
امام جمعه موقت گچساران تصریح کرد:  مردم بصیربودند و متوجه شدند  این افراد در مملکت به دنبال آشوب هستندمردم صف خود را از صف آشوبگران و اغتشاشگران جدا کردند و فاصله گرفتند.
صفایی اذعان کرد: عده‌ای چند روزی مشکلاتی را به وجود آوردند، اما ملت بزرگ ایران پا به میدان گذاشت و مانند سال‌های گذشته آن چنان بزرگی و عظمت به خاطر دفاع از اسلام و قران و ارزشهای اسلامی به خرج داد که رهبری فرمودند، نه یک بار بلکه هزاران بار از این ملت بصیر تشکر می‌کنم.

صفایی اظهار کرد: ملت بصیرت و رشادت خود را به خوبی نشان داد،کاری کرد که همگان و دشمنان هم انگشت حیرت به دهان گرفتند و مردم همچنان با همه مشکلات پای ارزش های انقلاب ایستاده اند.
وی افزود: مقام معظم رهبری در تشریح این حوادث فرمودند، دشمنان یک مثلث را تشکیل دادند و یک ضلع این مثلث آمریکایی‌ها واسرائیلی ها بودند که طراح این آشوب‌ها بودند و راس دوم این مثلث از دولت‌های خر پول خلیج فارس است و ضلع سوم مثلث پادوها بودند که مربوط به سازمان آدمکش منافقان بودند.
خطیب نمازجمعه گچساران عنوان کرد: دشمن بیکار ننشسته است و تا این انقلاب و اسلام است دشمنان بیدارند و نقشه می‌ریزند و اجرا می‌کنند.

 وی افزود: ملت بزرگ ایران بیدار است و امام (ره) به ما آموختند که در این دنیا هرچه فتنه است زیر سر آمریکاست و ما آمریکا را دشمن شماره یک خود می‌داندیم و این دشمن را می‌شناسیم شعار مرگ برآمریکا را ادامه خواهیم داد.
صفایی افزود: رهبری مطالب ارزشمند دیگری در دیدار با مردم قم فرمودند:، که نباید صدای مردمی که به اعتراض به گرانی بلند شد ،فراموش شود این ملتی که همه چیز خود را پای این انقلاب داد شایسته تمجید است و باید مشکلات مردم را حل کنند مسوولانی که همین مردم آنها را برکرسی نشاندند.
امام جمعه موقت گچساران گفت: لذا آن پیرجماران حضرت امام (ره) فرمودند،  اگر به من خدمتگذار بگویند بهتر از این است که رهبر بگویند، وقتی بنیانگذار انقلاب خودشان را خدمت گذار معرفی می کنند ،مسئولان باید حساب کار خود را بکنند.
وی ادامه داد:مسوولان  باید قدر این ملت را بدانند و باید مشکلات این مردم را شنید و حل کنند، گرانی خیلی فشار به اقشار مردم و مخصوصا قشر ضعیف این جامعه آورده است و چرا باید هرروز مردم بشنوند که بناست بنزین گران شود.
صفایی تصریح کرد: مسوولان دست بردارید! چرا مردم این همه مشکلات دارند و باید بشنود یارانه بیش از ۳۰میلیون جمعیت باید قطع شود، نگویید ۳۰میلیون جمعیت، بگویید یارانه اقشار مرفه، آن کسی که زندگی خود را با این یارانه می‌چرخاند نباید بشنود که قطع یارانه در پیش است.
امام جمعه موقت گچساران افزود: به خداوند فردای قیامت آنهایی که می‌توانند گره ای از مشکلات مردم باز کنند و نمی‌کنند فردای قیامت در دادگاه خداوند محکومند، همانطور که رهبری فرمودند، باید این صداها را شنید و مشکلات را برطرف کرد.

صفایی اظهار کرد: آنروزی که مردم انقلاب کردند چه وعده‌های داده شد و این انقلاب،  انقلاب محرومین است باید به داد این قشر محروم رسید.
وی ادامه داد: دشمنان در فضای مجازی خیلی‌ها سواستفاده کردند و یکی از دلایل ناآرامی‌ها همین فضای مجازی بود که از بیرون کشور کانال‌های مختلف و شبکه های مختلف مدیریت می‌کردند که هرچند هم فیلتر شد اما از طروق مختلف ادامه دارد.
صفایی افزود: انقلاب اسلامی درس آزادی را سید الشهدا(ع) آموخته است و ما نگرانی از این فضای مجازی نداریم اما دشمنان در همین فضای مجازی توطئه می کنند.
امام جمعه موقت گچساران خاطرنشان کرد:ملت ما و جوانان ما بیدار هستند و اسلام را شناخته‌اند  امابایدمراقب باشیم از این فضای مجازی سوءاستفاده نکنند، مسوولان باید مراقبت کنند و تا این اندازه نباید بی درو پیکر باشد که هرکسی هر چه خواست بگوید و بنویسد.
وی افزود: دولتمردان آمریکایی شایعه کردند که ایران از آمریکا هراس دارد و مقام معظم رهبری فرمودند:” اگر ما از آمریکا هراس داشتیم چرا در دهه ۵۰ شما را از ایران بیرون کردیم و در دهه ۹۰شما را از کل منطقه بیرون راندیم.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president