آوای جنوب

رئیس اداره ایمنی وآتش نشانی نفت گچساران: خوشحالیم که جهاد ۵۸ روزه در رگ سفید نتیجه داد

شهباز صفری رئیس اداره ایمنی وآتش نشانی شرکت بهره برداری نفت وگازگچساران گفت: امروز خوشحال هستیم که جهاد شبانه روزی ما در رگ سفید نتیجه داد .

آوای جنوب
شهباز صفری رئیس اداره ایمنی وآتش نشانی شرکت بهره برداری نفت وگازگچساران گفت: امروز خوشحال هستیم که جهاد شبانه روزی ما در رگ سفید نتیجه داد .

به گزارش آوای جنوب به نقل از روابط عمومی نفت از گچساران ، در مهار آتش رگ سفید تیم‌های عملیاتی بسیاری از مناطق نفت‌ خیز جنوب حضور داشتند که دست در دست هم دادند و موفق شدند آتش سرکش رگ سفید را مهار کنند .

بر اساس این گزارش، در ادامه گفتگو با مهارگران این بار به سراغ مهندس شهباز صفری رئیس اداره ایمنی، بهداشت و محیط زیست شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران رفتیم تا ضمن خسته نباشید به او و تیم همراهش پای سخنان او بنشینیم.
بی‌شک شجاعت و البته فروتنی او در طول این مدت مثال زدنی بود، مردی که هیچ‌گاه خسته نشد و پا به پای تیم مهار در خط اول حضور داشت ‌و همین انرژی و روحیه در تیم او مشهود بود، چنان که شاهد بودیم تیم آتش نشانی که وظیفه خنک کردن تیم مهار و اتی واگن را داشت هیچ گاه خسته نشدند و تا آخرین لحظه ایمن سازی چاه در میدان حضور داشتند.

مهندس شهباز صفری می‌گوید : امروز خوشحال هستیم که موفق شدیم آتش سرکش چاه ۱۴۷ رگ سفید را با توکل بر خدا مهار کنیم.
وی ادامه می‌دهد : با فوران چاه ۱۴۷ که دو تن از مردان متعهد این صنعت به شهادت رسیدند با هماهنگی با مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران در سریعترین زمان ممکن اداره ایمنی بهداشت ومحیط زیست شرکت نفت‌گچساران آماده انجام وظیفه درمحل شد.
وی تصریح کرد: باتوجه به اینکه نزدیکترین ایستگاه آتش‌نشانی شرکت نفت گچساران ایستگاه آتش نشانی پازنان به محل حادثه بود، مسوول این ایستگاه و گرو ه‌های آتش نشانی از پنج ایستگاه همجوار سریعاً خود را به محل حادثه رساندند و موفق شدند پیکر مرحوم سلیمی را از محل حادثه خارج نمایند.
صفری خاطرنشان کرد : تیم مهار رگ سفید گلچینی از بهترین و نخبگان صنعت نفت درجنوب بودند که با وحدت وهمدلی موفق شدند با فرماندهی مدیرعامل مناطق نفتخیزجنوب عملیات را به خوبی پیش ببرند.
وی اظهار کرد: رگ سفید تنها مهار آتش نبود بلکه در آن جا ایثار وشجاعت و از خود گذشتگی دربین نیروها به اوج رسیده بود چرا که مشاهده کردیم مهندس صفی خانی رئیس HSE مناطق نفتخیز جنوب درحالی که دستش در گچ بود یک لحظه عقب نیامد و تا آخرین لحظه در میدان حضور داشت.
صفری عنوانکرد: در همان روزهای عملیات شاهد بودیم که دو تن از آتش نشانان، درحالی که عروسی فرزندشان بود اما ایستادند وحاضر نبودند مرخصی بگیرند و این به این معناست که در رگ سفید بچه‌ها عاشقانه دل به آتش زدند.
وی درپاسخ به این سوال که در طول عملیات چه تعداد نیرو از ایمنی وآتش نشانی گچساران در آنجا حضور داشت ، افزود: در مجموع ۱۲۷ نفر از پرسنل به میزان ۱۵۰۵ نفر روز و ۱۵۶۲۴ نفرساعت از ایمنی بهداشت و محیط زیست گچساران در محل حضور داشتند وخالصانه با تمام وجود به صورت شبانه روزی تلاش کردند تا آتش چاه ۱۴۷ مهار شود.
صفری بیان کرد: با توجه به تأکید وزیر نفت و فرمانده مهار آتش سعی و تلاش بر این بود که کاربدون حادثه و با ضریب ایمنی بالا انجام شود و از این جهت نیز موفق بودیم.
وی در پایان خاطرنشان کرد: لازم می‌دانم از همه عواملی که درپشت صحنه شرایط کار را برای تیم مهار فراهم می کردند تقدیر وتشکر نمایم.

انتهای پیام/

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president